.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.gru.2024 00:02:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 24.sty.2019 10:27:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Tworzyć nowy wątek żeby zadać jedno lub 2 pytania i śmiecić jakoś zawsze ciężko mi przychodziło więc może dobrym pomysłem był by wątek zbiorczy gdzie każdy może zapytać o to co chce a nie widzi sensu w otwieraniu nowego wątku .
A więc zaczynam
Wikipedia podaje ,że Volvo 70 2 generacji było dostępne z motorem 2.3t pod nazwą t5 oraz z motorem 2.5t t5 , 2.5t podobno ma sporo cieńsze tuleje w cylindrach od 2.3t i podobno przez to 2.5t jest bardziej problematyczne niż 2.3t bo tuleje potrafią się opuścić , szukałem po necie informacji o silnikach w xc70 i wyszło mi ,że były tylko 2 turbo benzyny 2.4 i 2.5 o mocy około 150 kW - 200 KM
czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi czy v70 2 generacji występowało z silnikiem 2.3t i awd ?

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Ostatnio edytowano 24.sty.2019 12:27:59 przez mariuszj0808, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 24.sty.2019 11:54:03 
2,4t 200koni to na bank... ale czy 2,3 lub 2,5 to nie widziałem


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 24.sty.2019 12:37:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
s70 i v70 wersja R
2,5T, 300 koni, regulowane zawieszenie. Kuzaj swego czasu pomykał.

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 24.sty.2019 15:49:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
rk07554 napisał(a):
s70 i v70 wersja R
2,5T, 300 koni, regulowane zawieszenie. Kuzaj swego czasu pomykał.

Za stary się robię na wysiadanie z pozycji jądra na asfalcie r-ki mają największy problem z opadającymi tulejami , szkoda ,że w xc 2 gen. nie było 2.3t

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 24.sty.2019 18:30:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2798
Lokalizacja: WWL
2.3t volvo jest najbardziej podatne na mody.
Seria generuje 240-250kuca zalezy czy 2.3t, t5 czy t5r.
Generalnie silnik cudo do tuningu.
Wiele lepszy i o wiele wytrzymalszy niz 1.8t audi

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 24.sty.2019 18:38:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Trochę mityczne te tuleje, zwłaszcza w słabszych motorach, ale oczywiście się zdarzało.
Ja też myślę kiedyś o XC (najpierw muszę się zmęczyć jazdą S3), ale muszę zobaczyć czy dam radę przeboleć jedną wadę tych aut. Mega przezajebiście słaby skręt. Już moje V70 stawało przy zawracaniu w poprzek jezdni, a XC ponoć jest jeszcze gorsze pod tym względem.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 24.sty.2019 21:39:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Szczerze podchodząc ze zdrowym rozsądkiem do wyboru innego auta ciężko mi jest zastąpić po 5 latach i około 100 tyś przejechanych bez większego stresu e39 530d nawet automat GM-a daje jeszcze radę niestety o jakimś programie mogę zapomnieć żeby tchnąć trochę więcej życia w to auto właśnie ze względu na niego , chciałem przeskoczyć a6c5 kupić c6 ale 3.0tdi mnie trochę odrzuciło po tym jak widziałem ile roboty trzeba zrobić żeby wymienić ten nieszczęsny rozrząd.

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 24.sty.2019 22:03:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5238
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Volvo gorzej skręca od Audi. Nie tylko średnica zawracania ale samo zachowanie w zakrętach.

Silniki 2,5t to nie tak do końca mit bo w Focusach ST i S-Maxach problem na porządku dziennym. Tuleje cieńsze, pękają,opadają. Oczywiście znaleźli na to sposób - zalewają je na sztywno i problem znika.

2,3t to majstersztyk, można go wyjąć z rzeki i odpali a przy tym moc można krzesać jak z naszych 2,2T. Jednak R5 to R5 :P

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 24.sty.2019 22:24:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
V70 2.3t niestety nie robili w awd jedynie r-ka miała awd ale to już to nieszczęsne 2.5t , idealne jak dla mnie było by xc70 po swapie na 2.3t do tego w manualu.

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 24.sty.2019 23:14:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1658
Auto: BEX+ Quattro
Jak 2,4 to 210 KM, wytrzymalsze od wersji 200 KM. 2,3 w V70 I to byłoby coś https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-v70 ... BEoTp.html? :d

Cytuj:
Szczerze podchodząc ze zdrowym rozsądkiem do wyboru innego auta ciężko mi jest zastąpić po 5 latach i około 100 tyś przejechanych bez większego stresu e39 530d nawet automat GM-a daje jeszcze radę niestety o jakimś programie mogę zapomnieć żeby tchnąć trochę więcej życia w to auto właśnie ze względu na niego , chciałem przeskoczyć a6c5 kupić c6 ale 3.0tdi mnie trochę odrzuciło po tym jak widziałem ile roboty trzeba zrobić żeby wymienić ten nieszczęsny rozrząd.

W V70 jest 2,4 D5. Odmiana 163 KM jest mniej kapryśna niż 185 KM. Słabym punktem Volvo są ich automaty.
Alternatywą może być W211. Do wyboru RWD lub 4matic. Jeżeli szukasz automatu to bierz 5 gang. Koszt około 30 k.
Sam myślałem nad D5 AWD II gen jako większe auto zamiast Małysza, ale takich zestawów ze święcą szukać.

Bloku, jako ex-owner S60 D5. Czy części są droższe niż do CCCO?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 25.sty.2019 08:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Małe zestawienie https://www.youtube.com/watch?v=ojARlj4wK04&t=388s jest i Volvo jest i Audi tyle ,że
części do s4 bazują mocno na zwykłym a4 czyli tańszym segmencie .

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 25.sty.2019 10:03:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Myślę, że ceny części Volvo to bardziej poziom BMW niż Audi. Tragedii nie ma ale drożej.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 25.sty.2019 10:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
emge napisał(a):
Myślę, że ceny części Volvo to bardziej poziom BMW niż Audi. Tragedii nie ma ale drożej.

Poprzednie moje auto to s6c4 i powiem ,że e39 mniej mnie szarpnęło po kieszeni może i droższe części ale mniej się sypie .

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 25.sty.2019 11:02:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
To już inna sprawa.
Moje e39 też było nadzwyczaj łaskawe dla kieszeni.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 27.sty.2019 09:02:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2798
Lokalizacja: WWL
emge napisał(a):
Mega przezajebiście słaby skręt. Już moje V70 stawało przy zawracaniu w poprzek jezdni, a XC ponoć jest jeszcze gorsze pod tym względem.

I seria jeszcze dawala rade II to juz porazka faktycznie.
Zadne auto tak nie zawraca jak stary mercedes :D

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 27.sty.2019 11:27:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2011 19:05:02
Posty: 404
Auto: a8 d2 i 80
Potwierdzam że stary Mercedes ma najlepszy skręt ze wszystkich, kto miał ten wie

_________________
Maluch - był
Audi 80 - zezłomowana
Audi A8 D2 - jest
Mercedes W140 - jest
Mazda 626 GE -jest
następne będzie Audi A8 D3 lub W221


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 27.sty.2019 12:29:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1658
Auto: BEX+ Quattro
https://www.youtube.com/watch?v=Uhr3IS4gb9Q II generacja V70 ma ten sam problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 27.sty.2019 15:01:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Jak już dajemy filmiki to coś w temacie tulei- no prawie :)
https://youtu.be/95HYq0bu60E

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 28.sty.2019 15:43:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Teraz to chyba solidniejsze auta Koreańczycy składają .

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
PostNapisane: 28.sty.2019 22:33:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
To ja może niechcący kija w mrowisko... Temat tylko Volvo dla ciekawosci, czy zmierza ku zupowi? Sam szukałem wyżej wymienionych modeli, koniecznie 4x4, ale godnego zakupu nie trafiłem. Ze znajomym z ASO Volvo omówiłem bolączki i sposób ich napraw.
Teraz od kilku lat ujeżdżam pastuchy B6 VR6 3.2 FSI z DSG 4 motion. Znam już ewentualne bolączki tego auta i uważam, że na tle innych wersji silnikowych jest 'bezawaryjny' i śmiem twierdzić, że chyba lepszy od Volvo... Uważam, że to bardzo udany i bardzo niedoceniany napęd. Ewentualna wymiana rozrządu o wiele tańsza niż w Audi 3.0, nawet na ori gratach. Spalanie mniejsze niż uturbiona r5 Volvo, ale to drugorzędna kwestia. Jeśli kolejnym zakupem nie będzie powrót do quattro, to nabędę pastucha, ale B7, tym razem 3.6.
Polecam jako alternatywę dla mocnego Volvo.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: