Kolego
Allroada miałem parę lat temu. Wspominam go bardzo miło.
Przez chwilę byłem szczęśliwy jak się go pozbyłem
Generalnie czujniki zawieszenia masz we wszystkich kołach
Jednaak lewa strona przód i tył czujniki są jednocześnie czujnikami świateł
Problemy głównie wiążą się ze skorodowanymi wtyczkami i/lub uszkodzonymi kabelkami wiązek.
Szczególnie ciekawie jest z tyłu bo wiązki częściowo idą w aluminiowych rurkach i niełatwo pociągnąć nową wiązkę przez te rurki.
Moim zdaniem powinieneś po kolei przejżeś wszystkie czujniki pod kątem
- wtyczki (można kupić nowe np w Econnectors)
- wiązki (j/w wtyczki są z kawałkami zarobionych kabelków)
Kolejny krok to sprawdzenie mechaniczne - czujniki mogą mieć zatarte dźwignie i wewnątrz korozję na połączeniu płytki z pinami
Po odlkejeniu dekielka treba wydubać płytkę, umyć spirtem, wnętrze zalać WD-40 (zatatrta od wewnątrz dźwignia)
usunąć niezbyt starannie WD-40, wcisnąć płytkę, zakleić (np silikonem) dekielek.
Sam czujnik jeśli nie pływała w nim woda raczej nie jest uszkodzony lecz włąśnie niekontaktuje na połączeniu piny - płytka)
Pozostaje uruchomienie skorodowanych przegubów dzigni i łączników. Ja je wyciągnąłem przemocą z miękkiego plastiku - oskrobałem z rdzy, wcisnąłem trochę smaru do plastikowej panewki i przemocą (w imadle) wcisnąłem sworznie.
Pozostaje to wszystko zmontować. Ja te wszystkie czynności wykonałem sukcesywnie po jedny kole
wtyczki, wiązki, czujnik, łączniki i przeguby.
Jeśli któryś czujnik nie da się uratować, poszukaj używki a przed montażem zastosuj czynnści jak powyżej.
Uwaga - lewa strona musi być od Allroada, prawa może być od A6 C5
Sprawdzenie czy czujniki działają VAG-iem moduł chyba 34
w oknach pomiarowych widać generowane napięcie na czujnikach - trzeba poruszać autem żeby pokazały że się coś zmienia.
Jeśli "żyją" to OK
Warto teraz ustawić auto np na kalibrowanych podpórkach (żeby wyskości progów mechanicznie były takie same)
po czym sprawdzić wskazania w oknach pomiarowych - podginając odpowiednio blachy montażowe ustawić tak by wskazania miały możliwie małe różnice - jeśli będą duże różnice będzie trudno skalibrować i będą się generowały błędy.
Jak już mamy ogarniete mechanicznie, trzeba skalibrować zawieszene VAGIEM
Materiału o kalibracj jest dużo - nie będę ich tu powielał
Powodzenia