Przepraszam za zwłokę ale nie często tu zaglądam.
hubos21 napisał(a):
nie lepiej rozwiercić pod śruby M12 tak jak robią w C5, mięsa tam widać sporo, do tego jarzma z C6
Zaciski wraz z jarzmami pochodzą z vw phaetona. Były niedrogie , wyglądały jak nowe i do tego miały linkowy ręczny. Niestety nie wiem wszystkiego, a z tego co udało mi się sprawdzić w A6 C6 ręczny jest elektryczny. Zwrotnicę dało by się rozwiercić ale rozstaw środków otworów w V8 to jeśli mnie pamięć nie myli 90mm. Nie wiem jak jest w A6 , jeśli też 90mm to można by się pokusić o jakieś przymiarki lub dokładniejsze pomiary. Oryginalny zacisk z jarzmem przyłożony do zwrotnicy wyglądał tak:
Do tego dochodzi jeszcze płaszczyzna tarczy, która musi się zgodzić. Można to zrobić prościej zostawiając standardowy zacisk i montując bardzo prosty adapter w postaci płaskownika z czterema otworami w tym dwoma gwintowanymi. Średnica tłoczków oryginalnegoo Girlinga oraz zacisku TRW jest taka sama, spora różnica jest natomiast w samych klockach. Te dedykowane pod tą tarczę z A6 / Phaeton są znacznie większe. Moje zaciski nie nadawały się już raczej do niczego więc wolałem je wymienić. Na montaż adaptera z zachowaniem oryginalnego zacisku pozwalają tarcze o mniejszej wysokości zostawiając przestrzeń na ewentualny adapter (330mm - 10mm / 335mm - 17mm) .
Standard 269mm:
A6 330mm:
Phaeton 335mm:
Ostatnio udało mi się znaleźć nawet krótki filmik na yt obrazujący taką modyfikację:
https://www.youtube.com/watch?v=Sz4qYzA7ijEMyślę, że łatwo będzie zobaczyć optycznie różnice w wielkości klocków, o której pisałem wcześniej
drookash napisał(a):
PrzemeQ... kilka porad jeśli mogę
BAAAARDZO dokładnie wyczyść piastę - szczota na wiertarkę i dobre 5 minut roboty w okularach. Popraw ręczną. Niby wydaje się, że czysta... ale stary smar miedziany nadal tam jest.
Zwróć uwagę na wewnętrzną część dzwona tarczy. Zimmer maluje tarcze i czasami przez otwory na śruby farba zacieka do wewnątrz tworząc taki odstający pierścień. 3 na 4 tarze wymagały zeskrobania tego bo nie chciały idealnie przylegać do piasty - to ważne, tak mi się wydaje.
Czy możesz zrobić fotkę po dotarciu klocków na tarczy ? Widzę, że zostaje kilka mm od wewnątrz a na zewnątrz jak ?
Faktycznie mogłem się nieco dołożyć do piast ale wszystko w miarę posiadało, a hamulce nie mają bicia. Linka ręcznego jak dotąd nie podpięta, póki co parking załatwia sprawę - V8 to raczej zabawka weekendowa a ja cierpię na niedobór wolnego czasu. Zdjęcie dotartej tarczy niestety zrobione przez felgę - mam nadzieję, że spełni oczekiwania: