gitmar napisał(a):
Z częściami nigdy nie było łatwo (mowa o elementach typu zderzak przód, błotniki, blenda, oryginalny xenon - nie każde S6 posiada, zwrotnice, części silnika czy to ABH/AEC czy AAN) ale to co jest teraz przechodzi pojęcie. Jest na rynku części w PL garstka spekulantów, którzy wystawiają graty do tych aut dość drogo co sztucznie winduje ceny części do tych strupów. Trzeba niestety kombinować, szukać zamienników, szukać za Odrą itd. Już kilka lat temu był problem np.z chłodnicą (moja ciekła i musiałem kupić tani badziew z ryżówki bo tylko taki był dostępny), przewodami WN (markowe Beru czy Bosch potrafią kosztować grubo ponad tysiąca o ile uda się gdzieś dorwać), nie mówiąc o drobniznie typu odmy, uszczelki, zaworki, czujniczki itd. Trzeba szukać zamienników i z innych modeli, porównywać, przerabiać itd.
Mówię tylko o cierpliwym i teoretycznie nie psującym się V8 AEC. To co dzieje się z częściami do 2.2T, cenami silników, głowic to już w ogóle parodia.
+1
2rafal7 napisał(a):
Tak jak Gitmar napisał, posucha z częściami straszna jest, autka są świetne, mają duszę, ale jeśli zależy Ci na tym, aby auto w razie awarii nie stało miesiąc bo nie ma części, a chcesz starej V8 to szukaj e34 530/540, do tego klamoty kupisz wszędzie, ceny nie są z kosmosu, a auta tak samo pancerne (pod warunkiem, ze blacha zdrowo - o to jest najciężej w e34)
+1
Do zwykłej A6 np. AEL Q trudno o części, a eSka jest bardziej specyficznych autem. Znikoma dostępność części wyleczyła mnie z wyboru C4 na samochód codziennego użytku.
Kupić samochód to jeden aspekt, utrzymać drugi.
mały v8 napisał(a):
Takie tam pier..lenie. jak byś miał hajs to kupił byś sobie stare S6 do jazdy od święta , a na co dzień jeździł byś nowym S6.
Mi z przyczyn finansowych zdarzyło się przez rok jeździć codziennie skrzydlakiem z lat 60-tych, więc na temat staroci mam swoje zdanie.Można sobie je mieć w ramach hobby , ale użytkowy samochód musi być nowoczesny, ekonomiczny i bezawaryjny.
Wszystko na temat.
D2, zwłaszcza prelift to model utrzymany w tonacji C4. Do FL powinno być łatwiej o części. Ewentualnie S6 C5 jeżeli ma być V8 + 4x4.