Witam wszystkich
Pisze ten post w 2019 niewiem czy ktos to przeczyta ogolnie ja mam 22 lata i zdecydowalem sobie zamienic kupic audi a8 d3 na taxówke w szczecinie XD i sluchajcie zamienilem sie za bmw e60 2 litrowy silnik za a8 d3 4.0 tdi z przebiegiem 590 000 mechanik po sciagnieciu silnika mowil ze widac rozrzad jest dobry wiec sie nie boje ogolnie skrzynia nie szarpie ani nic fajnie plynie i tez mnie strasza kosztami a najbardziej zawechą
stary juz nie chce dawac hajsu wiec musze radzic sb sam. Ja to mam zawsze szczescie do pakowania sie w klopoty w naprawach wiec przyzwyczailem sie ze jezdze szrotami i da sie jezdzic xD co do audi po zamianie byl problem z kierownica ciezko chodzila i okazalo sie ze wymiana musi byc napedu pompy wspomagania koszt u mechanika 4000 tys razem wlasnie mi zobili i część musial ktoś wyciagac z innego silnika plus 1200 zl za naped pompy wspomagania , mechanik policzyl sobie w audi 2500 cena niby po znajomosci za wyciągniecie silnika i wlozenie i 1000 zl za odlączenie skrzyni biegow automat od silnika ktora niby jest połączona z rozrządem i po zrobieniu tego kiera chodzi lepiej ale juz slychac pompe buczy czyli jedna rzecz robiona i zostalo wymienic jeszcze uszkodzona do tego pompe wspomagania koszt uzywki 500zl ona jest pod silnikiem w lewo tu mozna tylko podniesc silnik nie trzeba wyciagac (BABCIA MUSI WZIASC KREDYT BO SIE POS*AŁEM Z CENAMI NAPRAWY XD ) mam pytanie czy faktycznie to takie koszta ogromne bo jeden drugiego wysmiewa ze zrobil by to taniej ) co do tematu 4.0 tdi to nie narzekam na silnik okazalo sie po zdjeciu silnika ze turbina jest jedna uszkodzona i nie podaje jakas pompa przez co mam mniej mocy i kozt naprawy u turbiniarza 1000zl co najlepsze niby przy wymienianie napędu pompy mechanik wymienil mi olej przy przebiegu 590 000 na 5w30 XD zamiast na 10 albo 5 w 40 i nie dal nic pieczatki kosztorysu na kartce nic wszystko na gębe bo przyjechał małolat i plac pan 4000 jak na kazdym warsztacie POMOZCIE MI XD
OPROCZ tego ze ta kierownica i te pompy do wymiany to pol biedy mam do roboty hamulce bo ciekna tak powiedział miałem to w e60 problem zaciskami a tu w audi hamulec wpada podczas hamowania jak by topniał i musze mocno naciskac bo rusza i trzymac go szczegolnie jak sie rozgrzeje no i jak to mowia przyjechał malolat na warsztat to trzeba go kroic mechani z glowy mowi ze hamulce koszt 1000 zl naprawa ale nie wie co mozliwe ze zaciski po 400 zl od strony do tego ta turbina walnieta zeby zrobic znowu wyciągać silnik za 2500 XD
melanz jest w tym aucie lepszy z naprawami niz na imprezie i to jeszcze taxówka XD ogolnie z silnika jestem zadowolony nawet jezeli turbina jest walnieta to idzie ladnie szczegolnie jak ktos sie przesiada 2.0 na 4.0 TDI niech se tam pali do tych 15l ja do 2 tyś obrotow portrafie nauczylem sie jezdzc przez te 5 lat na taxi jezdzenia po szczecinie wiec bedzie palil z 11-12 a w trasie przy 110 na godzine zejde do 6-7 xd czasami trzeba przydziadowac xd ale co do tych cen i napraw to cos mozecie sie wypowiedziec bo ostatnio jechalem z gościem z poludniowej w szczecinie serwisu cichego audi to mówili że znają takiego mechanika co na samych A8 sie hotelu dorobił z ludzi XDDDDDD
Pozdro! I z góry dzieki za pomoc
Małolat 95