Siema.
Byłem kilka dni temu na wypadzie za miasto, po trasie zaliczyłem 15-20km po wytrząsarce (kto kojarzy drogę z płyt betonowych przy Włodawie ten wie
). Wprawdzie po powrocie jeździłem autem jeszcze 2 dni ale po nocy rano nie mogłem odpalić silnika. Kontrolka immobilizera po przekręceniu kluczyka migała, silnik przy rozruchu chodzi chwilę i od razu gaśnie. Wróciłem do domu po drugi kluczyk ale efekt bez zmian. Wkurzony spóźnieniem do pracy załatwiłem sobie auto zastępcze i po powrocie wieczorem o dziwo auto odpaliło normalnie za pierwszym razem... Postanowiłem jednak nie ryzykować i sprawdziłem logi VAG'iem/ VCDS'em... Oto co wyczytałem:
Kod:
VAG-COM
Control Module Part Number: 3B0 907 552 L
Component and/or Version: 2.4L V6/5V G 0004
Software Coding: 0xxxx
Work Shop Code: WSC xxxxx
3 Faults Found:
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-00 - -
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Thursday, 22 August 2019, 18:38:51.
Control Module Part Number: 4B0 919 881 A
Component and/or Version: C5-KOMBIINSTR. VDO D15
Software Coding: 0xxxx
Work Shop Code: WSC xxxxx
VCID: 2B2984AFCA1D
Additional Info: IMMO-IDENTNR: AUxxxxxxxxxx
1 Fault Found:
01176 - Key
07-10 - Signal too Low - Intermittent
Czytałem o problemach z pętlą immobilizera przy kierownicy - planuję skontrolować kostkę, ale geniusze z audi stwierdzili, że żeby zdjąć obudowę stacyjki trzeba ściągnąć kierownicę, a więc airbag, jak airbag to odł. akumulator, jak odł. akumulator to potem adaptacja przepustnicy z kompa (bez tego auto mi nie odpali bez 20min kręcenia rozrusznikiem
co przy takim aku... sami wiecie
)...
Jeśli dobrze kojarzę moduł immo jest w zegarach - wyciągałem je już kilkukrotnie m.in. wymieniałem FIS'a itp, więc może jeszcze tam sprawdzę złączki...
Proszę o interpretację logów (przy okazji te 17536,17538) i ew. sugestie. Problem z immo mam po raz pierwszy...
PS. Nie wiem czy to może mieć znaczenie, ale mimo lata i wyjazdów od czasu oraz zasadniczo codziennej eksploatacji auta (wprawdzie głównie po mieście ale jednak) w odczytach napięcie aku mam w okolicach 11,7V a przy rozruchu spada nawet do nieco ponad 9V, więc jak na aku nie są to chyba rewelacyjne parametry...
PS2. Auto z LPG
PS3. Jak odczytać PIN immo? Mam interfejs VIAKEN KKL USB...