Kolego, nie gniewaj się. Zadajesz pytania, które wskazują, że długa droga przed Tobą...
1) Skrzynie manualne po 1988 roku mają takie same flansze mocujące od strony silnika, różnią się tylko miejsca mocowania tulejek ustalających, ale to można po prostu przełożyć. Do skrzyni musisz dokupić półosie - na pewno prawą, co do lewej, trzeba sprawdzić długość i średnicę wewnętrznego przegubu.
2) Rozrusznik z 2.7, ale z 2.5 też raczej podejdzie. Chyba pasuje z każdego V6 i V8, ale sprawdź.
3) Dlaczego miałbyś ruszać z 2? Tam są bardzo długie przełożenia.
4) Dyfer z tyłu musi mieć to samo przełożenie co dyfer w skrzyni.
5) Musisz zmienić wał napędowy na ori od manuala (tutaj też zależy, czy od 5, czy od 6 biegowego).
6) Trzeba przekodować ECU na manual. Czy trzeba poza tym coś robić, nie wiem. Prawdopodobnie konieczna będzie modyfikacja obwodu sterowania rozrusznikiem.
7) Jak chcesz docelowo 500 hp, to zainwestuj od razu w sprzęgło z V8 albo w jednomasowy custom. Ale do tej mocy i tak musisz zmodyfikować silnik mechanicznie (kute korby itd.), więc trzeba będzie później go wyjąć z auta.
8) Link do kopalni informacji, po wejściu klikasz po lewo CarProg2 i wybierasz auto:
https://ifinterface.com/page/page3.php Pozdrawiam