Moderator |
 |
Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26 Posty: 5241 Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
|
Żebyśmy się zrozumieli. Duży działa na wiskozie i "załącza" się zależnie od temperatury oraz działa zależnie od obrotów silnika. Jeśli olej w nim jest już zużyty to jego zasada działania nie pozwala mu osiągnąć prawidłowych obrotów i nie chłodzi. Zrób prosty test. Rozgrzej auto i na jałowym biegu wkręć do 4k obr. Powinno zacząć huczeć jak startujący odrzutowiec. Pow 4k obrotów wiskoza się "rozpina". Jeśli tego efektu nie będzie to masz wiskozę od wentylatora do wymiany.
Drugi mały wentylator jest od klimy oraz od wspomagania przy granicznej temperaturze silnika, bodajże 112-115st. Będzie działał tylko jak klima działa lub temp silnika przekroczy wspomnianą wartość. Sprawdź jakimś diagnoskopem (np vcds) jaka jest prawdziwa temperatura silnika a nie ta na liczniku.
Jeśli masz 1999 rok być może masz już normę Euro 3/4 i temp robocza silnika jest podniesiona do 95-100st.
Jeśli wyeliminujesz usterki wentylatorów i sprawdzisz realną wartość temp silnika to zacznij szukać problemu w termostacie, zakamienionej chłodnicy, pompie wody albo co najgorsze UPG.
_________________ Audi B2,B3 i B4 - były Audi A6 3,0 30VQ tip - było Audi S6 4,2 40V tip- były Audi A4 2.8 30VQ tip - było Audi Cabrio 2,8 12V - było Audi A8 4,2 32V tip - było Audi 80 2,3 10V - pod kocem Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka
|
|