hubos21 napisał(a):
Generalnie styki ciężko porównać bo jedna już jeździła prawie rok ale na zdjęciu nie są idealnie obok siebie więc może tak wyglądać, w sumie porównam za jakiś czas jak to wygląda a już w trzeciej kopułce wypalił mi się cały węglik w środku
Postanowiłem założyć specjalnie konto aby udzielić Ci odpowiedzi.
Kopułki nie są te same, jedna ma aluminiowe kołki lub z jakiegoś stopu metalu, druga ma miedziane - prawdopodobnie to ta droższa po prawej.
Odlewy zewnętrzne może robić ta sama firma jednak jak dalej to wykończą, zależy od marki.
Kiedyś do swojego ABF'a kupowałem kopułki firmy FACET i przychodziły z miedzianymi kołkami. Teraz jak kupujesz kopułkę z jakiegoś internetowego sklepu FACET to dają Ci kopułkę EPS w opakowaniu EPS lub kopułkę EPS imitującą FACET - znajdującą się w pudełku FACET. Gdy zapytasz sklep internetowy jakie bolce ma kopułka od strony palca, usłyszysz wymijającą odpowiedź iż nie mogą ci udzielić tej informacji ponieważ producent nie podaje jej na opakowaniu, a przedmiot leży na magazynie i nie mają do niego dostępu. Gdy zapytasz dlaczego dostałeś inną kopułkę od zamawianej to będą Ci wciskać, że jest to przecież ta sama kopułka lub też powiedzą, że teraz FACET jest zamiennikiem dla EPS i robi dla nich kopułki - to samo dla KW. Teraz moja obserwacja, może i jest podwykonawcą firma FACET i robi - odlewy z tworzywa sztucznego ale resztę kończy firma dla której są one robione!
A teraz różnice między tymi koloru srebrnego (powiedzmy alu), a miedzianego (miedź).
Miedziane lepiej przewodzą prąd i nie wypalają się tak błyskawicznie jak te z aluminium. U mnie w 2ch silnikach ABS 1.8 90KM i ABF 2.0 150KM po założeniu kopułki ze "srebrnymi" kołkami następowało błyskawiczne zużycie 2-4miesiące i styki były wypalone jak po roku - dwóch w miedzianej!! Jedno jest pewne za aluminiową można dać 20 do 40zl, na pewno nie 70 i więcej. bo to zdzierstwo i draństwo w biały dzień.
tak szukane od nie chcenia kopułka beru do audi , pasuje do wielu modeli cena 20 zł plus wysyłka , pasuje nawet do motoru 2.2 turbo
https://allegro.pl/oferta/kopulka-apara ... 8667718322Teraz bardzo ciężko zdobyć kopułkę z miedzianymi kołkami bo robią właśnie "coś" takiego dziadowskiego. Sam wiesz, że kopułki do1 6V nie należą do najtańszych względem 8v. Najlepszą opcją byłoby przejście na cewki jak w 1.8T ale obawiam się, że bez zewnętrznego sterownika tupu ECU Master wraz ze strojeniem, by się nie obyło
Lub jakimś sposobem konwersja na te tanie z 8v, chociaż nie wiem czy jest to możliwe. Jak chcesz o coś zapytać to napisz. Pozdro.
Potwierdzam ,..
jeszcze jak miałem swoje b3 16v z podpisu , to brałem od jakiegoś sprzedawcy części do auta , i ową kopułkę . Miał kilka w sprzedaży , tańsze , i droższe . Rzecz jasna zapytałem w czym różnica bo obudowy takie same były , i się okazało , że różnice są w stykach . Prawdziwe beru miało miedziane styki , a te "podróby" srebrne - czyli pewnie aluminiowe . Ja wtedy dałem jakieś 40 zł za taką kopułkę plus wysyłka , bo sprzedawca je wyprzedawał . Świece od niego jeszcze kupiłem beru jak pamiętam , i kilka innych fajnych markowych gratów .
Także , bierz Pan te droższe , i będziesz Pan zadowolony ...
chyba że , poszperasz po allegroszu to w jakichś hurtowniach jeszcze możesz trafić leżaki magazynowe w dobrej cenie . Ludzie to wyprzedają , bo to już mało aut jeździ na takich podzespołach więc tylko im zagraca półki .