TomaszAKAJunior napisał(a):
Witam wszystkich forumowiczów
przeszukałem forum i nie znalazłem informacji które potrzebuje dlatego zakładam nowy wątek..
posiadam ww. samochód. i mam kilka pytań. Z uwagi na fakt końca wydajności turbin (305 hp/500 nm) mam pytania:
1 ile mocy wytrzyma skrzynia automatyczna ? (nowy konwerter oem zf)
2 czy lepiej robić hybrydy turbo czy kupić od rs4 b5?
3 z czego wtryski? czy cala listwa z rs4 b5?
4 czy ktoś z forumowiczów robił swapa skrzyni z automatu na maual?
5 czy szukać dedykowanej skrzyni manualnej co była montowana w tych samochodach? Czy np robi robotę z 2.5 tdi? oczywiście mowie o wszystkim (skrzynia most dyfer półosie)
6 czy potrzebuje zmieniać kompa silnika? (mam tam program) i czy ewentualnie mogę to skopiować na drugiego kompa czy nowe hamowanie?
7 ile ten silnik wytrzyma bez kucia? ew śruby do korb arp? tłoki seryjne robią robotę? Jak z panewkami?
8 chłodnica oleju? czy jest sens? nie ukrywam, że temp przy takiej średniej jeździe z takim setupem ok 110 stopni to norma?
9 jaki olej?mam 5w30 i średnio jestem zadowolony? jakieś sugestie? 5w40? 5w50?
10 swap hamulców (zwrotnice alu) od czego ? mam koła 17"
11 czy jest sens instalowania bov?
12 intercoolery? znalazłem 2 wagnera a 3600 zl. jest sens czy front mounted?
dodatkowo jakie mody polecacie.. nie ukrywam że ma to być moja zabawka póki nie kupie rs6
Z góry dziękuje a zainteresowanie tematem i odpowiedzi
pozdrawiam
Tomek
Jak wyżej, szukaj na forum sportaudi bo tam mają temat mocno rozwinięty i szeroko opisany. Takei know how dla laików.
Ale...
ad1 5HP19 sam w sobie ciężko znosi serię BiTa. Jego fabryczne ograniczenie jest na poziomie 450Nm.
ad5 Najtaniej i najprościej wrzucić z 2,5 TDI - ma długie przełożenia a dodatkowo cena jest znośna. OEMowy Getrag to spory wydatek + zawsze musisz zrobić rewizję gdyż 2 i 3 bieg są najczęściej zajechane.
ad7 450KM przyjmuje na miękko. Można podejść pod 500 ale tu z uwagą i musi stroić to ktoś kto się zna (mamy kilku w PL, którzy ogarniają nawet na grubsze moce)
ad8 Sens jest nawet w serii. Dla przykładu S6 z V8 ma już ją seryjnie. Także idąc mocą w górę to jest obowiązek i nie tylko oleju silnikowego ale i skrzyni manualnej
ad9 5W50 jeśli do jazdy na co dzień. Jeśli torowo, wyścigowo, katowanie co dnia to 10w60. Oba to pełne syntetyki ale polecam Penrite, Millers, LM bo są to oleje bez bazy mineralnej.
ad10 Heble wkładaj od A8 D3 360mm - najprościej zrobić swap na porządny hebel. Z S6 są za słabe a z ryśka z a drogie. A od D3 wkładasz i dają radę.
ad12 Wszystko zależy w jakie moce celujesz. Ale fmic to zawsze lepsza wydajność.