Witajcie klubowicze.
Sytuacja w 2020 roku nie nastraja do jakichkolwiek zmian czegokolwiek , a ja poczyniłem je kupując swój nowy pojazd (tak na pocieszkę
) jakim jest Audi A6 C6 ALLROAD 3.0 V6 TDi ASB 233KM przedlift z 2008 roku wersja ze Szwajcarii. Stan licznika na starcie 315 tys.
Długo dojrzewałem do zmiany auta bo moje poprzednie Audi A6 C5 4.2 V8 Avant dawało mi mnóstwo frajdy z jazdy i użytkowania ale problem polegał na tym, że po przeprowadzce do nowego mieszkania w końcu miałem swój własny "kawałek ziemi w garażu podziemnym" a tam STOP LPG
Nigdy nie było przypału bo instalacje sprawdzałem co najmniej 2 razy do roku ale jak to się mówi chciałem spać spokojnie
Jak zwykle obrałem kierunek zakupu tylko i wyłącznie Szwajcarię - bo jest to już moje 4 Audi z tamtego kraju i nigdy się nie zawiodłem. Doświadczyłem wielokrotnie, że mentalność tej narodowości jest zupełnie inny pod wieloma względami od reszty Europy. W kupionych Audi zawsze opis był zgodny z rzeczywistością, zawsze pełna książka serwisowa z papierami i zawsze mega negocjacje cenowe (można wiele ugrać ale trzeba mieć zaplecze do tego typu wyprawy po auto - ja na szczęście od lat mam
Podstawowym narzędzie do poszukiwań była strona autoscout24.ch
Często pytają mnie znajomi dlaczego udziwniam z autami jak nie silnik 4.2 litorwy V8 to auto z nie typowym zawieszeniem typu sam poziomowanie, a teraz Allroad z 3 litrowym turbognojem na łańcuchu.
Dla mnie to proste. Przyzwyczaiłem się do dobrego i spełniam swoje motoryzacyjne marzenia - kto by nie chciał
... a teraz do tematu. Opiszę co udało mi się upolować. Audi posiada:
Pakiet wszystkich elementów w kolorze nadwozia (rzadkość)
Silnik 3.0 V6 TDi ASB z przebiegiem 315 tys do końca serwisowany w ASO. Nic nie grzechocze
Lampy Bi-Xenon skrętny ale ...
Pneumatyczne zawieszenie które działa prawidłowo (góra - dół) ale ...
Lusterka elektryczne, elektrycznie składane z pakietem fotochrom
Lusterko wewnętrzne foto chromatyczne
Ciemne szyby
Fotele skórzane kubełkowe sportowe typu S-line w pełnej elektryce z pamięciami i grzaniem + schowki pod fotelami
Alarm ori
Kolorowy FIS
Czujniki parkowania z przodu i z tyłu + kamera parkowania z MMI
Pełny klimatronik
Navi po polsku
Automatyczna 6 biegowa skrzynia z manetkami przy kierownicy
MMI 2G po polsku ze zmieniarką i AMI (mam już USB + BT)
Cupholdery dla pasażerów w podłokietniku.
Niezależne sterowanie wyłączaniem tylnych lewych lub prawych drzwi i okien (rzadkość)
Klapa elektryczna z pilota
Hak holowniczy automatyczny uruchamiany z bagażnika - świetny patent
Szyny w bagażniku ze wszystkimi mocowaniami (siatka, belka, taśma)
Dwa komplety opon / zima jedne felgi od Szwajcara (sprzedane)
Zakupiłem kpl. nowych letnich opon NEXEN SU1 o rozmiarach 225/55/17 i zaadoptowałem felgi polerowane z A6 C5 V8
Baza bagażnika ATERA do relingów
Auto z racji wynegocjowanej ceny miało parę bolączek na starcie i z którymi jeszcze walczę powoli.
uszkodzony lewy tylny czujnik parkowania (nowy czujnik PDC z Alledrogo 70 zł i naprawione w 5 minut) -
zrobione nie działający czujnik parkowania doprowadził do uszkodzenia zderzaka przez szwajcara
co za tym idzie muszę go pomalować. Uśmiecham się o lakier do Przemka
lewa lampa skrętna posiada błąd silniczka skrętnego - standard w tego typie lampy - temat do ogarnięcia i przelutowania kabelków ale nie będzie łatwo
sporadyczny błąd na przednim zawieszeniu od czujnika tłumienia ten temat muszę zgłębić chyba, że ktoś pomoże
czujnik temperatury i ciśnienia w układzie klimatyzacji odmówił posłuszeństwa już po zakupie. Skończyło się zakupem nowego za 70 zł ale za to roboty było sporo (ściągnięcie, nadkoli, przedniego zderzaka, lampy lewej) -
zrobione naprawa lub wymiana tylnej lewej lampy LED
zrobiony olej LM TopTec 4200 -
zrobione wszystkie filtry marki MANN -
zrobione nowe klocki przednie -
zrobione nowy płyn hamulcowy -
zrobione nowe świece żarowe BERU by Audi AG -
zrobione wyczyszczenie tapicerki + impregnacja FURNITURE CLINIC (na dole dodam zdjęcia) -
zrobione Plany na przyszłość:
usunięcie wszystkich błędów z powyższej listy
polerka + ceramika
zamontowanie BOSE - seria moim zdaniem gra słabo
upgrade do 3G High
ori fele 18 cali z Allroada