Cześć Wam!
Od 3 miesięcy jestem posiadaczem audi a4 b7 2.0T quattro. W tym czasie zdążyłem już zrobić remont silnika (brak ciśnienia oleju). Silnik jeszcze na dotarciu, ale dzieje się coś niedobrego.
Pierwsza rzecz to jak jest zimno (poniżej 0 stopni C) to samochód szarpie podczas przyspieszania, czasem nawet gaśnie i włączają się Check i EPC. Jak po odpaleniu postoję z 10-15 minut to szarpać nie będzie.
Błędy jakie udało mi się zczytać:
- 00801 / P0321 Sygnał wejściowy prędkości silnika dla rozdzielacza/zapłonu - sygnał poza zakresem,
- 01287 / P0507 System IAC - Obroty wyższe od spodziewanych.
Kolejną rzeczą, która się dzieje to falowanie obrotów podczas przyspieszania - skaczą o ok. 100RPM. Też dzieje się na zimnym, jak się zagrzeje to po 20 minutach jedzie już normalnie. Zastanawiałem się czy to nie czasem tiptronic (6hp19) lub sprzęgło hydrokinetyczne, ale jak gdzieś wyczytałem, to wtedy obroty falują przy jeździe ze stałą prędkością (u mnie się tak nie dzieje) i jak wrzuci się na ręczną zmianę biegów to nie faluje (a u mnie faluje). Z tego co wiem to jak mechanik demontował skrzynię od silnika to trochę oleju z niej uciekło i tak się zastanawiam czy to nie od tego.
Ostatnia rzecz to falowanie obrotów na postoju - dzieje się tak tylko jak audi jeździe dłużej niż 30 minut. Wrzucam na luz lub parking, a obroty rosną z ~890 do 1000-1100. Jak nie wyłączę silnika szybciej niż minuta to wywali check i błąd 01287 / P0507 System IAC - Obroty wyższe od spodziewanych.
Co do tej pory zrobiłem:
- wymieniłem zawór N80 (pomogło to ze skaczącymi obrotami do 1700 na jałowym),
- zaadaptowałem przepustnicę.
W planach mam jeszcze na dniach wymienić olej w ASB, wymienić odmę razem z rurkami i sprawdzić popychacz pompy wysokiego ciśnienia.
Do mechanika nie chce już wracać bo samochód będzie uziemiony na kolejne tygodnie.
Z góry dziękuję Wam za pomoc
