.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.mar.2025 21:16:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C6 2004, 2,4 pb + lpg] Dławienie się na zimnym silniku
PostNapisane: 21.gru.2020 20:21:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2017 17:24:12
Posty: 4
Dzień dobry / dobry wieczór.

Pacjent to Audi A6 C6 z 2004 roku, silnik 2,4 v6, benzyna + lpg.

Na zimnym silniku (postój nocny) odpala normalnie ale ciężko wchodzi na obroty, dławi się podczas dodawania gazu. Nawet po kilku minutach pracy silnika i nieruszania pedału gazu, sam z siebie potrafi od tak zgasnąć. Zdarza się, że po odpaleniu silnika, wyjechania z garażu, i ponownym ruszeniu silnik nagle zaczyna się trząść, zachowuje się tak jak by przez chwilę pracował na 5 zamiast na 6 cylindrach - ale to tylko moja interpretacja, nie wiem czy rzeczywiście jeden cylinder przestaje na chwilę pracować. Po chwili takiego zachowania silnik potrafi pracować prawidłowo, ewentualnie jak sam zgaśnie to po odpaleniu jest ok. Tego typu zachowanie zauważyłem tylko na benzynie, nie na lpg.


Najpierw wykasowałem błędy, odpaliłem auto i poczekałem jak się rozgrzeje do 90 stopni od czasu do czasu gazując lub trzymając auto na 1500 obrotach. Celem takiego działania była nieudana próba znalezienia przyczyny dźwięku jakiś "otarć" tworzących "piszczenie" jakiegoś komponentu którego trudno jest mi zlokalizować. Jak auto się rozgrzeje to dźwięk piszczenia znika i nie wraca. Nie mam pojęcia co to może być.

Po takiej akcji rozgrzewania silnika pojawiły się dwa błędy:
Kod:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine       Labels: Blablabla
Control Module Part Number: 4F0 910 552 R    HW: 4F0 907 552 D
  Component and/or Version: 2.4l V6 MPI         0010
           Software Coding: Blablabla
            Work Shop Code: Blablabla
                      VCID: Blablabla
2 Faults Found:

004409 - Fuel Trim: Bank 2 (Add)
               P1139 - 007 - System too Rich
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00010010
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 245512 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.12.20
                    Time: 16:51:45

             Freeze Frame:
                    RPM: 704 /min
                    Mass Air / Rev.: 141.7 mg/str
                    Temperature: 85.5°C
                        Idle
                    Time: 486.4 s
                    Bin. Bits: 00000010

004407 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
               P1137 - 007 - System too Rich
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00010010
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 245512 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.12.20
                    Time: 16:51:54

             Freeze Frame:
                    RPM: 704 /min
                    Mass Air / Rev.: 141.7 mg/str
                    Temperature: 85.5°C
                        Idle
                    Time: 486.4 s
                    Bin. Bits: 00000010





Błędy usunąłem, i następnie zostawiłem auto na kilka godzin w celu całkowitego schłodzenia.

Po całkowitym schłodzeniu odpaliłem silnik w celu zczytania poszczególnych grup: Od wypadania zapłonu, napięcia na stukowcach, korekt sond oraz ustawienia rozrządu. Oto info z VCDS:

Grupy 014 - 016, Wypadania zapłonu jak widać brak, wyższe obroty silnika chwilę po odpaleniu jak był bardzo zimny:

Kod:

                Address 01: Engine  (4F0 910 552 R)

21:20:39 Group 014: Ignition (Misfire Recognition - Total)
  1095 /min  Engine Speed (G28)
  24.6 %  Engine Load
  0  Misfire Counter
  Enabled  Misfire Recognition

21:20:39 Group 015: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 1-3)
  0  Misfire Counter Cylinder 1
  0  Misfire Counter Cylinder 2
  0  Misfire Counter Cylinder 3
  Enabled  Misfire Recognition

21:20:39 Group 016: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 4-6)
  0  Misfire Counter Cylinder 4
  0  Misfire Counter Cylinder 5
  0  Misfire Counter Cylinder 6
  Enabled  Misfire Recognition
Sunday,20,December,2020,21:21:11:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910




Po chwili pracy obroty spadły, silnik działa do tej pory testu ok, no i nie dotykałem pedału gazu:

Kod:
                Address 01: Engine  (4F0 910 552 R)

21:21:10 Group 014: Ignition (Misfire Recognition - Total)
  844 /min  Engine Speed (G28)
  30.1 %  Engine Load
  0  Misfire Counter
  Enabled  Misfire Recognition

21:21:10 Group 015: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 1-3)
  0  Misfire Counter Cylinder 1
  0  Misfire Counter Cylinder 2
  0  Misfire Counter Cylinder 3
  Enabled  Misfire Recognition

21:21:10 Group 016: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 4-6)
  0  Misfire Counter Cylinder 4
  0  Misfire Counter Cylinder 5
  0  Misfire Counter Cylinder 6
  Enabled  Misfire Recognition
Sunday,20,December,2020,21:21:33:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910




Grupy od 026 do 028, napięcie na stukowcach:

Kod:
                Address 01: Engine  (4F0 910 552 R)

21:21:31 Group 026: Ignition (Knock Control Cylinder 1-4)
  1.030 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 1
  1.004 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 2
  0.996 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 3
  0.772 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 4

21:21:31 Group 027: Ignition (Knock Control Cylinder 5-8)
  1.106 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 5
  0.788 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 6
     Knock Sensor Voltage Cylinder 7
     Knock Sensor Voltage Cylinder 8

21:21:31 Group 028: Ignition (Knock Sensor Test)
  825 /min  Engine Speed (G28)
  32.8 %  Engine Load
  39.0°C  Coolant Temperature (G62)
  Test OFF  Knock Sensor Test Result
Sunday,20,December,2020,21:21:54:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910



Grupy od 030 do 047, korekty sond:

Kod:


                Address 01: Engine  (4F0 910 552 R)

21:21:53 Group 030: Lambda Control (Sensor Status)
     00111  Bank 1 Sensor 1
      0100  Bank 1 Sensor 2
     00111  Bank 2 Sensor 1
      0100  Bank 2 Sensor 2

21:21:53 Group 031: Lambda Control (Lambda Sensor Voltages)
  0.9971  Lambda Control Bank 1 (actual)
  0.9980  Lambda Control Bank 1 (specified)
  0.9971  Lambda Control Bank 2 (actual)
  0.9980  Lambda Control Bank 2 (specified)

21:21:53 Group 032: Lambda Control (Mixture Adaptation)
  0.0 %  Adaptation (Idle) Bank 1 Sensor 1
  0.0 %  Adaptation (Partial) Bank 1 Sensor 1
  0.0 %  Adaptation (Idle) Bank 2 Sensor 1
  0.0 %  Adaptation (Partial) Bank 2 Sensor 1

21:22:09 Group 033: Lambda Control
  0.5 %  Lambda Control Bank 1 Sensor 1
  1.988 V  Sensor Voltage Bank 1 Sensor 1
  -4.1 %  Lambda Control Bank 2 Sensor 1
  2.006 V  Sensor Voltage Bank 2 Sensor 1

21:22:09 Group 034: Lambda Control (Aging Check: Bank 1 Sensor 1)
  836 /min  Engine Speed (G28)
  288.0°C  Catalytic Converter Bank 1 Temp.
  0.0088  Dynamic Factor Bank 1 Sensor 1
  Test OFF  Result Lambda Aging

21:22:09 Group 035: Lambda Control (Aging Check: Bank 2 Sensor 1)
  828 /min  Engine Speed (G28)
  288.0°C  Catalytic Converter Bank 2 Temp.
  0.0000  Dynamic Factor Bank 2 Sensor 1
  Test OFF  Result Lambda Aging

21:22:18 Group 036: Lambda Control (Sensor Readiness - After Catalyst)
  0.708 V  Sensor Voltage Bank 1 Sensor 2
  Test OFF  Result Lambda Availability
  0.551 V  Sensor Voltage Bank 2 Sensor 2
  Test OFF  Result Lambda Availability

21:22:18 Group 037: Lambda Control (Delta Lambda Bank 1)
  31.6 %  Engine Load
  0.708 V  Sensor Voltage Bank 1 Sensor 2
  0.0 %  Delta Lambda Bank 1 Sensor 2
  Test OFF  Result Delta Lambda B1

21:22:18 Group 038: Lambda Control (Delta Lambda Bank 2)
  29.7 %  Engine Load
  0.551 V  Sensor Voltage Bank 2 Sensor 2
  0.0 %  Delta Lambda Bank 2 Sensor 2
  Test OFF  Result Delta Lambda B2

21:22:31 Group 039: Lambda Control (Sensor Exchange)
  5.36 g/s  Mass Air Flow Sensor (G70)
  0.750 V  Sensor Voltage Bank 1 Sensor 2
  0.590 V  Sensor Voltage Bank 2 Sensor 2
  Test OFF  Result Sensor Exchange

21:22:31 Group 040
       
21:22:31 Group 041: Lambda Control (Lambda Sensor Heating Bank 1)
  76 ohms  Resistance Bank 1 Sensor 1
  Htg. S1 ON  Heater Condition Bank 1 Sensor 1
  3.87 kOhm  Resistance Bank 1 Sensor 2
  Htg. S2 ON  Heater Condition Bank 1 Sensor 2

21:22:44 Group 042: Lambda Control (Lambda Sensor Heating Bank 2)
  76 ohms  Resistance Bank 2 Sensor 1
  Htg. S1 ON  Heater Condition Bank 2 Sensor 1
  5.64 kOhm  Resistance Bank 2 Sensor 2
  Htg. S2 ON  Heater Condition Bank 2 Sensor 2

21:22:44 Group 043: Lambda Control (Aging Check: Bank 3 Sensor 2)
  834 /min  Engine Speed (G28)
  296.0°C  Catalytic Converter Bank 3 Temp.
  0.776 V  Lambda Voltage Bank 3 Sensor 1
  OFF  Lambda Sensor Aging Test B3S2

21:22:44 Group 044: Lambda Control (Aging Check: Bank 2 Sensor 2)
  831 /min  Engine Speed (G28)
  296.0°C  Catalytic Converter Bank 2 Temp.
  0.633 V  Lambda Voltage Bank 2 Sensor 1
  OFF  Lambda Sensor Aging Test B2S2

21:22:56 Group 045

21:22:56 Group 046: Lambda Control (Catalytic Conversion Test Bank 1)
  820 /min  Engine Speed (G28)
  304.0°C  Catalytic Converter Bank 1 Temp.
  0.0000  Catalytic Conversion Bank 1
  Test OFF  Cat. Conversion Test Bank 1

21:22:56 Group 047: Lambda Control (Catalytic Conversion Test Bank 2)
  805 /min  Engine Speed (G28)
  304.0°C  Catalytic Converter Bank 2 Temp.
  0.0000  Catalytic Conversion Bank 2
  Test OFF  Cat. Conversion Test Bank 2
Sunday,20,December,2020,21:24:01:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910




Grupy od 091 do 096, ustawienie rozrządu:

Kod:
                Address 01: Engine  (4F0 910 552 R)

21:24:00 Group 091: Camshaft Adjustment (Bank 1 Intake)
  784 /min  Engine Speed (G28)
  10.2 %  Cam. Adjustment Intake Bank 1
  0.0°KW  Cam. Adjustment Intake B1 (spec.)
  0.0°KW  Cam. Adjustment Intake B1 (act.)

21:24:00 Group 092: Camshaft Adjustment (Bank 2 Intake)
  804 /min  Engine Speed (G28)
  10.2 %  Cam. Adjustment Intake Bank 1
  0.0°KW  Cam. Adjustment Intake B2 (spec.)
  0.4°KW  Cam. Adjustment Intake B2 (act.)

21:24:00 Group 093: Camshaft Adjustment Adaptation
  -1.1°KW  Phase Position Bank 1 Intake
  8.3°KW  Phase Position Bank 2 Intake
     Phase Position Bank 1 Exhaust
     Phase Position Bank 2 Exhaust

21:24:14 Group 094: Camshaft Adjustment (Intake)
  0.0°KW  Cam. Adjustment Intake B1 (act.)
  0.0°KW  Cam. Adjustment Intake B2 (act.)
  System OK  Cam. Adj. Test Bank 1 Intake
  System OK  Cam. Adj. Test Bank 2 Intake

21:24:14 Group 095: Intake Manifold Change-Over
  100.0 %  Engine Speed (G28)
  100.0 %  Engine Load
  3.042 V  Coolant Temperature (G62)
  ADP. O.K.  Intake Manifold Change-Over

21:24:14 Group 096



Niestety podczas zczytywania błędów silnik sam z siebie nie zgasł bądź nie trząsł się tak jak opisałem na początku postu. Dwa błędy również nie pojawiły się ponownie.

Bardzo proszę o sugestię co może powodować takie zachowanie. Informacje dotyczące lokalizacji oraz przyczyny piszczenia będą mile widziane.

PS. Zrobiłem również logi silnika po osiągnięciu 75 stopni. W razie gdyby się przydały proszę pytać. Dodam tylko że po przegazowaniu pojawiło się jedno Misfire Counter Cylinder na drugim cylindrze. No właśnie, drugi cylinder jest gdzie? Jak liczyć cylindry stojąc przed otwartą maską silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2004, 2,4 pb + lpg] Dławienie się na zimnym silni
PostNapisane: 21.gru.2020 23:24:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zacznę od tyłu. Zrobienie logów na niedogrzanym silniku nic nie da. Minimum to 82-85st według producenta. Rozrząd można powiedzieć, że mieści się w normie choć widać, że jest rozjazd między wałkami ssącymi i to dość nietypowo bo jeden na plusie a drugi na minusie (jakby któryś był przestawiony - ale są w granicach korekt).

Pierwsze błędy świadczą o zbyt bogatej mieszance. Patrząc dalej szedłbym w kierunku sprawdzenia katalizatorów, sond wstępnych i kontrolnych.

Piszczenie może być z paska, rolek a nawet sprzęgła kompresora klimy.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2004, 2,4 pb + lpg] Dławienie się na zimnym silni
PostNapisane: 21.gru.2020 23:56:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10351
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Zacznij od filtrów, powietrze i paliwo.Potem sprawdź czujnik temperatury.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2004, 2,4 pb + lpg] Dławienie się na zimnym silni
PostNapisane: 22.gru.2020 00:39:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2017 17:24:12
Posty: 4
Dziękuję uprzejmie za info, sprawdzę wszystko o czym pisaliście.

Nie jestem pewien czy logi w moim przypadku muszą być robione wyłącznie na pb, akurat tak sie składa że mam logi po pełnym rozgrzaniu silnika ale jak pracuje na gazie. Może coś więcej da sie z nich dowiedzieć :) dziwią mnie różne wartości knock sensor voltage dla szóstego cylindra, na zimnym silniku również widać różnicę zarówno na szóstym jak i na czwartym cylindrze i nie wiem czy to również może świadczyć o kłopotach.

Oto logi po rozgrzaniu silnika na lpg:

Kod:
17:59:54 Group 014: Ignition (Misfire Recognition - Total)
  710 /min  Engine Speed (G28)
  28.5 %  Engine Load
  0  Misfire Counter
  Enabled  Misfire Recognition

17:59:54 Group 015: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 1-3)
  0  Misfire Counter Cylinder 1
  0  Misfire Counter Cylinder 2
  0  Misfire Counter Cylinder 3
  Enabled  Misfire Recognition

17:59:54 Group 016: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 4-6)
  0  Misfire Counter Cylinder 4
  0  Misfire Counter Cylinder 5
  0  Misfire Counter Cylinder 6
  Enabled  Misfire Recognition

   
       

18:01:13 Group 026: Ignition (Knock Control Cylinder 1-4)
  1.053 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 1
  0.985 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 2
  0.964 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 3
  0.828 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 4

18:01:28 Group 027: Ignition (Knock Control Cylinder 5-8)
  1.199 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 5
  0.737 V  Knock Sensor Voltage Cylinder 6
     Knock Sensor Voltage Cylinder 7
     Knock Sensor Voltage Cylinder 8

18:01:28 Group 028: Ignition (Knock Sensor Test)
  708 /min  Engine Speed (G28)
  27.3 %  Engine Load
  102.0°C  Coolant Temperature (G62)
  Test OFF  Knock Sensor Test Result






18:01:43 Group 030: Lambda Control (Sensor Status)
     00111  Bank 1 Sensor 1
      0110  Bank 1 Sensor 2
     00111  Bank 2 Sensor 1
      0110  Bank 2 Sensor 2

18:01:43 Group 031: Lambda Control (Lambda Sensor Voltages)
  0.9941  Lambda Control Bank 1 (actual)
  0.9990  Lambda Control Bank 1 (specified)
  0.9980  Lambda Control Bank 2 (actual)
  0.9990  Lambda Control Bank 2 (specified)

18:01:43 Group 032: Lambda Control (Mixture Adaptation)
  0.0 %  Adaptation (Idle) Bank 1 Sensor 1
  0.0 %  Adaptation (Partial) Bank 1 Sensor 1
  0.0 %  Adaptation (Idle) Bank 2 Sensor 1
  0.0 %  Adaptation (Partial) Bank 2 Sensor 1

18:02:01 Group 033: Lambda Control
  -7.0 %  Lambda Control Bank 1 Sensor 1
  1.984 V  Sensor Voltage Bank 1 Sensor 1
  -13.2 %  Lambda Control Bank 2 Sensor 1
  1.988 V  Sensor Voltage Bank 2 Sensor 1

18:02:01 Group 034: Lambda Control (Aging Check: Bank 1 Sensor 1)
  693 /min  Engine Speed (G28)
  448.0°C  Catalytic Converter Bank 1 Temp.
  0.0088  Dynamic Factor Bank 1 Sensor 1
  B1-S1 OK  Result Lambda Aging

18:02:01 Group 035: Lambda Control (Aging Check: Bank 2 Sensor 1)
  681 /min  Engine Speed (G28)
  448.0°C  Catalytic Converter Bank 2 Temp.
  0.0000  Dynamic Factor Bank 2 Sensor 1
  B2-S1 OK  Result Lambda Aging

18:02:11 Group 036: Lambda Control (Sensor Readiness - After Catalyst)
  0.703 V  Sensor Voltage Bank 1 Sensor 2
  B1-S2 OK  Result Lambda Availability
  0.684 V  Sensor Voltage Bank 2 Sensor 2
  B2-S2 OK  Result Lambda Availability

18:02:11 Group 037: Lambda Control (Delta Lambda Bank 1)
  26.6 %  Engine Load
  0.708 V  Sensor Voltage Bank 1 Sensor 2
  0.1 %  Delta Lambda Bank 1 Sensor 2
  System OK  Result Delta Lambda B1

18:02:11 Group 038: Lambda Control (Delta Lambda Bank 2)
  26.2 %  Engine Load
  0.684 V  Sensor Voltage Bank 2 Sensor 2
  0.1 %  Delta Lambda Bank 2 Sensor 2
  System OK  Result Delta Lambda B2

18:02:25 Group 039: Lambda Control (Sensor Exchange)
  4.17 g/s  Mass Air Flow Sensor (G70)
  0.722 V  Sensor Voltage Bank 1 Sensor 2
  0.699 V  Sensor Voltage Bank 2 Sensor 2
  Test OFF  Result Sensor Exchange

18:02:25 Group 040

18:02:25 Group 041: Lambda Control (Lambda Sensor Heating Bank 1)
  76 ohms  Resistance Bank 1 Sensor 1
  Htg. S1 ON  Heater Condition Bank 1 Sensor 1
  474 ohms  Resistance Bank 1 Sensor 2
  Htg. S2 ON  Heater Condition Bank 1 Sensor 2

18:02:38 Group 042: Lambda Control (Lambda Sensor Heating Bank 2)
  76 ohms  Resistance Bank 2 Sensor 1
  Htg. S1 ON  Heater Condition Bank 2 Sensor 1
  0.74 kOhm  Resistance Bank 2 Sensor 2
  Htg. S2 ON  Heater Condition Bank 2 Sensor 2

18:02:38 Group 043: Lambda Control (Aging Check: Bank 3 Sensor 2)
  705 /min  Engine Speed (G28)
  448.0°C  Catalytic Converter Bank 3 Temp.
  0.712 V  Lambda Voltage Bank 3 Sensor 1
  OFF  Lambda Sensor Aging Test B3S2

18:02:38 Group 044: Lambda Control (Aging Check: Bank 2 Sensor 2)
  711 /min  Engine Speed (G28)
  448.0°C  Catalytic Converter Bank 2 Temp.
  0.688 V  Lambda Voltage Bank 2 Sensor 1
  OFF  Lambda Sensor Aging Test B2S2

18:02:58 Group 046: Lambda Control (Catalytic Conversion Test Bank 1)
  696 /min  Engine Speed (G28)
  440.0°C  Catalytic Converter Bank 1 Temp.
  0.0781  Catalytic Conversion Bank 1
  Cat B1 OK  Cat. Conversion Test Bank 1

18:02:58 Group 047: Lambda Control (Catalytic Conversion Test Bank 2)
  702 /min  Engine Speed (G28)
  440.0°C  Catalytic Converter Bank 2 Temp.
  0.0469  Catalytic Conversion Bank 2
  Cat B2 OK  Cat. Conversion Test Bank 2





17:52:58 Group 091: Camshaft Adjustment (Bank 1 Intake)
  714 /min  Engine Speed (G28)
  10.2 %  Cam. Adjustment Intake Bank 1
  0.0°KW  Cam. Adjustment Intake B1 (spec.)
  0.0°KW  Cam. Adjustment Intake B1 (act.)

17:53:13 Group 092: Camshaft Adjustment (Bank 2 Intake)
  710 /min  Engine Speed (G28)
  10.2 %  Cam. Adjustment Intake Bank 1
  0.0°KW  Cam. Adjustment Intake B2 (spec.)
  0.4°KW  Cam. Adjustment Intake B2 (act.)

17:53:13 Group 093: Camshaft Adjustment Adaptation
  -1.9°KW  Phase Position Bank 1 Intake
  7.9°KW  Phase Position Bank 2 Intake
     Phase Position Bank 1 Exhaust
     Phase Position Bank 2 Exhaust

17:53:13 Group 094: Camshaft Adjustment (Intake)
  0.0°KW  Cam. Adjustment Intake B1 (act.)
  0.0°KW  Cam. Adjustment Intake B2 (act.)
  System OK  Cam. Adj. Test Bank 1 Intake
  System OK  Cam. Adj. Test Bank 2 Intake

17:53:33 Group 095: Intake Manifold Change-Over
  100.0 %  Engine Speed (G28)
  100.0 %  Engine Load
  3.060 V  Coolant Temperature (G62)
  ADP. O.K.  Intake Manifold Change-Over



Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2004, 2,4 pb + lpg] Dławienie się na zimnym silni
PostNapisane: 22.gru.2020 16:24:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
To są logi statyczne. Nic nie powiedzą poza porównaniem ich do danych wyjściowych. Tu potrzebne są logi dynamiczne (3 lub 4 bieg od najniższych obrotów do odcinki lub przerzucenia bieg wyżej).

Czy to będzie LPG czy PB...bez znaczenia.

Zrób dynamiczne dla bloków silnika: kanał 033, 034 + 002 na jednym, następnie 034 + 035+036 oraz 002+090+093. Po tym będzie można powiedzieć coś więcej. Na tą chwilę nic poza tym co już wcześniej opisałem.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2004, 2,4 pb + lpg] Dławienie się na zimnym silni
PostNapisane: 23.gru.2020 19:12:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2017 17:24:12
Posty: 4
Uprzejme wielkie dzięki za poświęcony czas i chęć pomocy! By the way, z opisu widzę że Twoja stadnina to taka jak w Janowie Podlaskim - same najlepsze sztuki :)

Zgodnie z sugestią, zamieszczam linki do logów dynamicznych jakie dzisiaj wykonałem. Silnik był w pełni rozgrzany (czyli ~90 stopni).
Paliwo lpg, trzeci bieg do odciny.

Groups 034, 035, 036: http://www.vaglogi.pl/log-034_035_036_7QjoQ7.html
Groups 002, 033, 034: http://www.vaglogi.pl/log-033_034_002_ypepL7.html
Groups 002, 091, 093: http://www.vaglogi.pl/log-002_091_093_BEpaS.html (test wykonany dwukrotnie)
Odnośnie ostatniego, pytałeś o logi dla grupy 090, ale u mnie ta grupa jest pusta, dlatego zapisałem 091.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C6 2004, 2,4 pb + lpg] Dławienie się na zimnym silni
PostNapisane: 23.gru.2020 21:37:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ok. Już widać więcej.

1. Rozrząd jest nieco rozjechany - wygląda na to, że ma już swój przebieg bo na głowicy 4-6 jest na sporym minusie co też przekłada się na zmienną fazę rozrządu (też widać lekkie niedomaganie).
2. Sondy pracują ale muszą wprowadzać korekty co widać na logach 033. Ponownie głowica 4-6 ma większe korekty. Silnik jest mocno podlany paliwem. Pytanie tylko dlaczego?

Według mnie poza wspomnianym rozrządem (nie powinien on mieć znaczącego wpływu na zachowanie się silnika pod względem dławienia się) sprawdziłbym przepływomierz oraz czujnik temperatury do ECU. Wydaje mi się, że któryś z tych dwóch komponentów może wpływać na dość spore korekty dawek paliwa. Najlepiej podmienić z kimś kto ma taki sam silnik. Po logach ciężko jednoznacznie ocenić co to. Może to też być tak prozaiczna sprawa jak nieszczelność kolektora lub przycinające się klapy od skracania dolotu.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: