.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.mar.2025 22:05:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6C6 3.0 TDI BMK TIPTRONIC , NIE ODPALA, ZABLOKOWANA SKRZYN
PostNapisane: 06.sty.2021 23:38:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2021 23:09:33
Posty: 7
Cześć,
Jestem szczęśliwym posiadaczem A6C6 automat quattro.

Miesiąc temu przy pierwszych przymrozkach pojawił się problem z niemożliwością odpalenia auta - rozrusznik nawet nie kręcił, a skrzynia była zablokowana i komunikat , że musi być ustawiona na P lub N do odpalenia. ( a na P była cały czas).
Przy szybkim przekręceniu kluczyka bez rozgrzania świec rozrusznik przez moment kręcił, ale nie tak żeby odpalić auto.
Po podładowaniu aku, po jakimś czasie autko odpaliło, choć najpierw mimo ruszania gałką zmiany biegów nie wbijało żadnego biegu. Po ponownym odpaleniu wszystko było ok.
Podłączony pod VCDS - wyświetił błędy:
- 005670 - power train data bus, P1626 - Missing message from TCU
- 01315 - transmision control modul , 004 no signal/comunication
Skasowane i heja.
Przy ponownym wystąpieniu problemu decyzja o zakupie nowego Aku - gość w sklepie dobrał Tuborg Black 100Ah , 800A.
I był jakiś czas spokój i parkowałem w garażu.
Jednego dnia zostawiłem auto na pochyłym podjeździe na ręcznym - rano znów nie mogę odpalić, rozrusznik nie kręci , wyskakuje znów błąd , żeby przełączyć na P lub N przy odpalaniu , a wcześniej komunikat o konieczności trzymania hamulca przy zmianie położenia dźwigni zmiany biegów.
Pomyślałem, że mam złodzieja prądu, ale po południu auto odpaliło - od tej pory trzymane w garażu.
Złodziej zlokalizowany , ładowarka w gnieździe zapalniczki, ale pobór nie jakiś straszny 0,1 A, ręczny elektryczny też sprawdzony i po wejściu w tryb uśpienia pobór książkowy 0,01- 0,02 A.

Auto przez przerwę świąteczną stało w garażu 5 dni nie jeżdżone i znów ten sam problem. Aku podładowane na wszelki wypadek prostownikiem na aucie znów, ale tym razem już nie odpaliło.
Błędy wyświetlone pod VCDS, po pierwszym skasowaniu, to:
- 00263 - Transmission , 004 No signal /communication
- 01315 - transmission control modul , 004 no signal/comunication

Jakieś podpowiedzi?? żadnych błędów dotyczących modułów nie mam niestety.

Z góry dzięki za wszelaką pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C6 3.0 TDI BMK TIPTRONIC , NIE ODPALA, ZABLOKOWANA SKR
PostNapisane: 06.sty.2021 23:56:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jest jakiś problem na zasilaniu TCU. Pytanie jest takie czy aku został zakodowany po jego wymianie. Adaptację ktoś robił?

Jeśli tak to spróbuj zrobić to ponownie.

Czy auto miało robionego jakiegoś wirusa? Bo czasami przy słabym aku wychodzą właśnie takie kwiatki jak soft jest niechlujnie napisany.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C6 3.0 TDI BMK TIPTRONIC , NIE ODPALA, ZABLOKOWANA SKR
PostNapisane: 07.sty.2021 00:03:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2021 23:09:33
Posty: 7
Cześć, Dzięki za odp.
Aku nie zakodowałem, ale problem wystąpił jeszcze na starym. Jutro zakoduję.
Auto ma wirusa robionego w Tuneforce w Poznaniu - chłopaki mają dobre opinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C6 3.0 TDI BMK TIPTRONIC , NIE ODPALA, ZABLOKOWANA SKR
PostNapisane: 07.sty.2021 23:20:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2021 23:09:33
Posty: 7
Aku miałem zakodowane 110Ah, obecnie mam 100Ah, w domyślnych ustawieniach jest Varta 95Ah.- jest sens zmieniać?
Bez odpalonego silnika nie potrafię wejść we wszystkie ustawienia, a nie chcę nic sknocić.
Ogólnie szukam elektryka w rejonie Poznania, ale dobry ma termin na połowę lutego.
Nie wiem co robić, auto poprzednio odpalało, teraz nic - chyba zostaje czekanie i laweta i rolki, ponieważ mimo awaryjnego odblokowania drążka zmiany biegów i ustawienia na N , koła są nadal zablokowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C6 3.0 TDI BMK TIPTRONIC , NIE ODPALA, ZABLOKOWANA SKR
PostNapisane: 07.sty.2021 23:50:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
A masz w ogóle jakiekolwiek kontrolki na desce?

Spróbuj może podać prąd z zewnątrz do + pod maską. I zobacz czy odpali.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C6 3.0 TDI BMK TIPTRONIC , NIE ODPALA, ZABLOKOWANA SKR
PostNapisane: 08.sty.2021 17:11:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2012 16:05:04
Posty: 18
Lokalizacja: wielkopolska
Auto: A6 C6 3.0 TDI 225PS Quattro manual 2005
Może masz problem z modułem zarządzania energią tym przy akumulatorze. Zamień w kodowaniu akumulatora tylko numer seryjny tylko ostatnią liczbę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C6 3.0 TDI BMK TIPTRONIC , NIE ODPALA, ZABLOKOWANA SKR
PostNapisane: 12.sty.2021 06:28:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2021 23:09:33
Posty: 7
Zmiana nr seryjnego aku nie pomogło
Auto pojechało na lawecie do elektryka.
Winny okazał się przekaźnik od skrzyni biegów zlokalizowany gdzieś pod szybą.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C6 3.0 TDI BMK TIPTRONIC , NIE ODPALA, ZABLOKOWANA SKR
PostNapisane: 23.sty.2021 20:08:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2021 23:09:33
Posty: 7
Niestety,
Przedwczesna radość...
Elektryk skłania się do sterownika w skrzyni.... Mówi że problem występuje jak auto na dworze, a jak w garażu to problem znika.
Czy to możliwe , żeby problem leżał jednak w masie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C6 3.0 TDI BMK TIPTRONIC , NIE ODPALA, ZABLOKOWANA SKR
PostNapisane: 28.sty.2021 18:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2021 23:09:33
Posty: 7
Witam Ponownie,
Problem nadal nie rozwiązany.

Problem nie występuje gdy auto stoi w garażu w temperaturze 12 st , gdy auto stoi na dworze w okolicach zera, auta nie można odpalić , rozrusznik nie kręci i skrzynia zablokowana.
Czasem zdarzy się, że odpali, po której próbie, ale skrzynia jest zablokowana. Jak pochodzi dłużej i zgasi się auto, to po krótkiej chwili odpali i działa.

Miałby ktoś jeszcze jakiś pomysł?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C6 3.0 TDI BMK TIPTRONIC , NIE ODPALA, ZABLOKOWANA SKR
PostNapisane: 28.sty.2021 19:59:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Widać coś się dzieje z modułami. Teraz trzeba znaleźć który pod wpływem temp odmawia posłuszeństwa. Tudzież przewody/wiązka dostaje gdzieś wodę i zamarza pod wpływem mrozu.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: