.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.mar.2025 15:46:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 05.kwi.2021 14:41:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2021 14:26:05
Posty: 12
Witam miłośników najlepszej marki na świecie ;)
Panowie mam nadzieję że mi pomożecie w poszukiwaniach albo dacie jakies wskazówki gdzie szukać.
Historia jest taka że mój wujek posiada Audi 80 B4 2.8 quattro, i zajechał ostatnio silnik bo urwał miskę olejową na jakiejś dziurze.. Tam siedział silnik bodajże o popularnym oznaczeniu AAH bo już był wymieniany, i za cholere oczywiście nie współgrało to z elektroniką, sterownikami et cetera... samochód zamiast 174km miał może 80 :D I może całe szczeście że ten motor został zajechany, bo czas takiego klasyka zrobić porządnie, zgodnie z fabrycznymi wytycznymi. A fabrycznie tam siedział silnik o oznaczeniu ABE, których to silników NIE MA. Po prostu. Szukam i szukam i nic. No i prośba z mojej strony jest taka, czy ktoś coś widział, słyszał, wie gdzie można pytać, szukać, drążyć temat.. Bo ja jestem amator w tych sprawach generalnie rzecz biorąc.. Ewentualnie, może da się włożyć tam silnik 2.8 o jakimś innym oznaczeniu i w jakiś sposób oszukać elektronikę tak żeby to jeździło? :-)

Proszę o odpowiedź jeśli są tu jacyś fachowcy bo kurde jak nie znajde to za miesiąc audiczka pójdzie na złom, a szkoda bo blacharkę miała niedawno robioną kompletną i ogólnie jest w bardzo dobrym stanie, no i ma przejść po wujku na mnie :D

Pomóżcie Panowie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 05.kwi.2021 14:53:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2021 14:26:05
Posty: 12
A teraz z kolei od innego fachowca dostałem informację że nie było w B4 takiego oznaczenia jak ABE...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 05.kwi.2021 15:39:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jedyna opcja innego oznaczenia dla AAH to AFC ale on występował w Audi Cabriolet i A6 C4. Miał nieco inny sterownik silnika oraz kilka innych drobnych zmian jak pokrywy zaworów, wtryski i coś tam jeszcze.

ABE - nigdy nie słyszałem o takim oznaczeniu dla 2,8.

Zobacz jaki masz numer sterownika silnika. Żeby się zaraz nie okazało, że to 2,6 ABC.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 05.kwi.2021 16:56:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2021 14:26:05
Posty: 12
Nie no, na 100% jest to 2.8, kilkanaście lat temu było kupowane jako 2.8 z jeszcze fabrycznym silnikiem który wujek zajechał bo jest tuman, i został motor zmieniony na kolejne 2.8 ale widocznie nie takie jak ma być, bo nie szło tym jeździć taki muł. Ale jest to na pewno oryginał 2.8 w zajebistej full opcji oprócz klimy. Nawet fotele Recaro elektrycznie regulowane...

Gdzie sprawdzić ten numer sterownika silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 05.kwi.2021 17:34:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Z tego co wiem, to z sześciocylindrowców w B4 były tylko 2.6 150 koni i 2.8 174 konie. Obydwa są zamienne plug&play wystarczy wymienić kolektor ssący. W B4 nie było silników 193 konnych (z 4 zaworami na cylinder).
http://www.audiklub.org/silniki.html
Jeśli się mylę, to mnie poprawcie. Jeżeli "nie ma mocy" itd., to trzeba doprowadzić do ładu graciarnię, a nie szukać silnika od samolotu na wymianę :)
Jeśli "szło jak muł" to pewnie miał rozrząd ustawiany "na pisaki" :) albo uszkodzony przepływomierz. Te silniki są proste jak budowa cepa, trzeba się naprawdę mocno postarać, żeby coś schrzanić.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 05.kwi.2021 20:15:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
wordeck napisał(a):
Z tego co wiem, to z sześciocylindrowców w B4 były tylko 2.6 150 koni i 2.8 174 konie. Obydwa są zamienne plug&play wystarczy wymienić kolektor ssący.



Oj nie do końca tak jest. Fakt jest taki, że owszem w 80tkach były V6 tylko 12V - 2,6 150 KM ABC i 2,8 174KM AAH. Zamienne może i są ale mocno się różnią osprzętem. 2,6 nie ma przepływki i ma plastikowy kolektor. 2,8 znowu już ma oraz ma skracanie dolotu.

Wsadzenie słupka ABC w miejsce AAH powoduje nieznaczny spadek mocy. Nie mniej jednak w przypadku AAH spadki mocy występują dość często - słaba kompresja, nieszczelność głowic, układ zapłonowy nie domaga, skracanie dolotu - często nie działa jak podcienienia nie są szczelne, czujnik obrotu wałka rozrządu tzw HALL - jest na głowicy 4-6 (strona kierowcy). Wszystko to ma wpływ na moc i jak kilka z tych punktów nie domaga to auto (NIE)jedzie jak 100konne.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 06.kwi.2021 11:02:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pytałeś już na FB ...
Nie ma takiego silnika w palecie Audi.
Zobacz czy twój motor ma lmm czy nie.
Jeśli tak = AAH, jeśli nie = ABC.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 06.kwi.2021 12:02:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Bloku, silnik ABC 2.6 pracuje bez problemu na elektronice AAH 2.8 i na odwrót. Różnica dotyczy kolektora ssącego (inny zawór regulacji wolnych obrotów, sterowanie klapami w AAH) i przepływomierza (jest w AAH, zamiast niego w ABC jest wkręcony w kolektor czujnik temperatury powietrza). Ale, po wymianie kolektora można te silniki montować zamiennie, bez żadnych modyfikacji w zakresie silnika i elektroniki. Przećwiczone wiele razy. Jasne, że będzie trochę różnicy mocy, ale prawda jest taka, że zdrowe ABC będzie mocniejsze, niż zajeżdżone AAH. AAH na wiązce ABC może będzie troszkę słabsze, ale tylko powyżej 4 tys. rpm. Czy mocno? Nie wiem jak na hamowni, ale nie czułem jakiejś wielkiej różnicy (o ile w ogóle jakąś poczułem).
Można też zostawić kolektor z AAH zakładając ten sinik do wiązki z ABC. Nie podpina się wężyka podciśnienia do siłownika klap, a zamiast fabrycznego 2-pinowego regulatora wolnych obrotów trzeba wstawić w kolektor dwa króćce fi 16 mm, na które zakłada się węże z kolankiem 180 stopni, "śrubkę" od regulacji instalacji LPG 1 gen. (ustawiamy nią wolne obroty na około 2 tys. rpm, dla bezpieczeństwa) i attuator z instalacji LPG II gen., 4-pinowy zastępujący oryginalny regulator wolnych obrotów (np. z AL-700, ale wstawiamy go dopiero po ustawieniu wstępnie śrubką górnej granicy wolnych obrotów). Do tego czujnik temp. powietrza. Ten temat też nam przećwiczony wiele razy.
W przypadku silnika 2.6 trafiła mi się kiedyś wersja fabrycznie odprężona (inne tłoki), chyba coś około 130 konna. Niestety, nie pamiętam oznaczenia.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 06.kwi.2021 17:04:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
To, że można to jasne ale dostępność słupka AAH jest większa niz ABC ;-) A dwa zobacz ile musisz się nakombinować aby to zagrało :D U autora raczej obstawiam, że ktoś pomieszał silniki lub źle zrobił remont głowic - a jak wiadomo prędzej czy później każde 12V musi mieć zrobione :-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 07.kwi.2021 16:34:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2021 14:26:05
Posty: 12
Dzięki Panowie za odpowiedź, po prostu dostawałem dwie sprzeczne ze sobą odpowiedzi od "fachowców" jak z koziej dupy trąba i chciałem mieć pewność. Mnie przy aucie nie ma niestety i odczytał na tabliczce znamionowej ABE F 889/1 nad numerem VIN i myślał że to oznaczenie silnika.. widocznie to jakieś inne oznaczenie ale już nie mam wątpliwości że jak B4 audi 2.8, to tylko AAH. Teraz był tam włożony też silnik 2.8 AAH ale zabierali się za niego właśnie fachowcy jak z koziej dupy trąba i co z tego że paliło i jechało, jak mocy miało jak 1.6... Na szczęście znalazłem gościa który powinien to zrobić rzetelnie i mam nadzieję że tak będzie, musze tylko poszukać słupek 2.8.. niby tego trochę jest ale kto wie w jakim to stanie.. Jakby ktoś miał namiary na taki silnik to dajcie znać :D pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 07.kwi.2021 21:48:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
No to zakład o flaszkę, że nie ABE, tylko ABC :) Mogło być jeszcze ABK, ale to 4-cyl, więc odpada.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 07.kwi.2021 22:12:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2021 14:26:05
Posty: 12
No ABC też na pewno nie, bo fabrycznie na bank to było 2.8, myślałem tylko że mogło być jakieś inne oznaczenie ale nie. A oznaczenie ABE F 889/1 to napis na tabliczce znamionowej bezpośrednio nad numerem VIN i musi być oznaczeniem czegoś innego. ;) Mam zdjęcie tej tabliczki tylko nie wiem jak tu wkleić zdjęcie :D także nie ma mowy o pomyłce ABE z ABC.

Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 07.kwi.2021 23:03:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Wstaw na swój dysk Google i wklej link. Rozszyfrujemy. Poza tym, we wnęce koła zapasowego w bagażniku albo na wewnętrznej stronie któregoś tylnego błotnika powinna być naklejka z kodami wyposażenia. A to, czy fabrycznie było ABC, czy AAH stwierdzisz bardzo szybko, sprawdzając czy auto ma przepływomierz, albo wtyczkę od niego w miejscu, gdzie powinien być.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 08.kwi.2021 13:59:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Poczekajcie...to może być ori AAH ale obecnie ktoś wsadził ABC. Pytanie skąd osoba czytała kod silnika. Jeśli z silnika to może byc to ABC na osprzęcie z AAH. Nie takie rzeczy się widuje w PL :D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 08.kwi.2021 16:09:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Gorzej jak mu ktoś V8 w automacie wstawił, a to wiadomo, że nie jedzie.. :peace: :peace:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 08.kwi.2021 17:00:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
myszon90 napisał(a):
Gorzej jak mu ktoś V8 w automacie wstawił, a to wiadomo, że nie jedzie.. :peace: :peace:


:D :D :D bez jaj, coś w tym jest :P

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 08.kwi.2021 17:05:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2021 14:26:05
Posty: 12
No powiem Wam że tam jest trzeci silnik i różni ludzie próbowali tam grzebać więc ch*j wie, tam może być wszystko poj*bane xd Pewne natomiast jest że oryginalnie był 2.8 AAH bo dzwoniłem do ASO i gość mi powiedział po VINie że to to. I obecnie też tam siedzi 2.8 AAH tylko właśnie cholera wie na jakim osprzęcie bo nie zdziwie się że właśnie na ABC skoro nikt nie mógł sprawić żeby auto miało ponad 80KM :d Tak to jest jak wiecznie pijany wujek TOTALNIE nie znający się na temacie daje auto komuś z kim można wypić flaszkę.. :D ja też się na mechanice nie znam w ogóle, ale teraz oddam to komuś kto spokojnie powinien temat ogarnąć. Jutro jadą ( wujek z fachowcem- nie mechanikiem ale gościem który zna się na rzeczy ) ocenić wstępnie jeden silnik tylko tak.. gość chce 1300 za słupek sam, bez osprzętu. I chyba lepiej dopłacić i wziąć to w komplecie bo przełoży się osprzęt ze starego i dalej nie będzie jechać..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 08.kwi.2021 17:20:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2021 14:26:05
Posty: 12
No gość chce 1700 za całość, z całym osprzętem.. z pompami wspomagania, klimy, sprzęgłem, kolektorami itd.. myślicie że to duża dopłata te 4 stówki za całość? Dzwoniłem do tego fachowca to mówił że najważniejsze kolektory a tam pompy czy alternatory itd to będzie to samo.. ale czy na pewno?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 08.kwi.2021 17:31:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ależ ceny AAH poszły w górę. Kiedyś to się za 300 pln kupowało. Inna sprawa jaką masz pewność, ze ten silnik będzie zdrowy? A "fachowiec" dobrze prawi. Jeśli masz u siebie przepływkę to tylko bierz słupek i kolektor oraz listwę wtryskową (być może to u Ciebie jest padnięte).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.8 V6 ABE
PostNapisane: 08.kwi.2021 17:48:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2021 14:26:05
Posty: 12
No takiej pewności oczywiście nie mam ale co innego począć, trochę kupowanie kota w worku ale nie ma wyjścia..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: