Cześć, mam mały problem z check engine. Wyrzuciło mi jakiś czas temu kontrolkę i miałem następujące błędy:
2 Faults Found: 16826 - EVAP Emission Control Sys: Small Leak P0442 - 35-10 - - - Intermittent 17584 - Bank1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached P1176 - 35-00 - -
Elektryk stwierdził, ze padła sonda i znalazł wyciek na złączu elastycznym. Sonda została wymieniona, jednak błąd pozostał nadal. po jego skasowaniu przejeżdżało się jakieś 100-200 km i pojawiał się ponownie. Niestety trochę zajęło mi szukanie warsztaty, który ogarnąłby temat bez rezania wszystkiego dookoła, więc tak jeździłem zz tym błędem (czasem go kasowałem jak przy okazji podłączałem komputer).
Złącza zostały ogarnięte oba, auto przestało pierdzieć i wygląda to ok, jednak błąd jest nadal. Panowie nie zajmują się innymi rzeczami poza układami wydechowymi w kwestii mechanicznej, więc raczej mi by nie pomogli. Po odebraniu (kilka dni temu) check się świecił i dzisiaj pokazał takie błędy:
4 Faults Found: 17530 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B2 S2: Open Circuit P1122 - 35-00 - - 17548 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S2: Internal Resistance too High P1140 - 35-00 - - 16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold P0421 - 35-00 - - 16826 - EVAP Emission Control Sys: Small Leak P0442 - 35-00 - -
Wykasowałem je, odpaliłem auto, przy gazowałem, podpiąłem na nowo komputer i było już to:
1 Fault Found: 17530 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B2 S2: Open Circuit P1122 - 35-00 - -
Podjecvhałem do sklepił i było wszystko ok - brak checka. Po odpaleniu przy sklepie po chwili zaplił się check, wróciłem do domu i teraz jest tak:
3 Faults Found: 17530 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B2 S2: Open Circuit P1122 - 35-00 - - 17548 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S2: Internal Resistance too High P1140 - 35-00 - - 16826 - EVAP Emission Control Sys: Small Leak P0442 - 35-10 - - - Intermittent
Wydaje mi się, że te dwa błędy powodują check i pojawiają się razem (skoro ten pojedynczy powyżej nie wyrzucił check engine na zegarach):
17548 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S2: Internal Resistance too High P1140 - 35-00 - - 16826 - EVAP Emission Control Sys: Small Leak P0442 - 35-10 - - - Intermittent
Zniknął mi pierwszy błąd jak widzę, czyli 17584, ale pojawi się 17548. Jak dobrze rozumiem (a może źle?) 17530 - grzałka sondy (jakaś przerwa w obwodzie kabli od sondy)? 17548 - za duża resyztancja sondy i ją wyłącza, odcina? 16826 - nie mam pojęcia, na jakiej podstawie to bada ten "wytciek"?
Teraz pytania: 1. Czy to dotyczy tej samej sondy co poprzednio? 2. Która to sonda B2 S2? 3. Mogę coś jeszcze sprawdzić VCDS-Lite (czy to już lub VAGiem, bo Lite jest za słaby)? Jakiś wykres na wolnych obrotach? 4. Jest gdzieś pod maską jakaś wtyczka, która mogę wypiąć i ewentualnie wziąć multimetr i sprawdzić nie wiem zamknięcie obwodu, rezystancję czy napięcie lub przeczytać to w VCDS? 5. Może to jakaś głupota i panowie coś przypadkowo odłączyli jakiś kable, lub coś urwali i stąd problem, że nie ma zamkniętego obwodu?
Co do samej jazdy nie zauwazyłem od począktu żadnego szarapnia, większego zużycia paliwa etc. Elektryk powiedział, mi, ze to sa sondy diagnostyczne (zamontowane za złaczami elastycznymi, gdzie miałem dziurę, mniej więcej w połowie auta od spodu) i nie mają one wpływu na prace silnika - prawda to czy tylko taka dygresja?
Będę wdzięczny za pomoc, chciałbym to w końcu okiełznać i cieszyć się na spokojnie jazdą.
|