.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.gru.2024 20:04:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pomoc w doborze termostatu a6 c5 2.4 v6 arj
PostNapisane: 28.gru.2021 21:26:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Panowie, umarł mi termostat , i towarzyszą temu typowe objawy. Załączony jest duży obieg, i auto jest nie dogrzane, a w skrajnie niskich temperaturach jest całkowicie zimno, gdy włączę grzanie. Temperatura silnika nie przekracza 60 stopni, bardzo sporadycznie. Tymczasowo zasłoniłem grill , aby go tak nie wychładzało, troszkę dłużej na gaz się przełącza.
Mam teraz problem z ustaleniem , jaki powinien tam iść termostat , bo są do wyboru dwa :

078 121 113 F -> 87 stopni

078 121 113 G -> 92 stopnie

i z tego co wnioskuje , to u mnie siedzi ten 92 stopnie , z tego co zauważyłem , jaką trzyma on temperaturę. Wskazówka temperatury jest dosłownie w pionie na 90 stopniach z delikatną odchyłką na prawo.
Wszędzie są dostępne te na 87 stopni, i zastanawiam się ewentualnie, czy to by była duża różnica dla niego ??

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie termostatu, czy jest jakaś szansa , że on się odblokuje. Bo czytałem , że takie przypadki też się zdarzają. Z tego co wyczytałem, to w środku tego termostatu jest jakiś czynnik , który odpowiada za rozszerzanie się , i kurczenie . Pamiętam , że moje auto przed naprawą dobrze jeździło, ale stało 3 tygodnie nie ruszane, ... po tych trzech tygodniach na chwile je odpaliłem, lpg się załączyło i zgasiłem. Tak teraz myślę, że przez taki zabieg, że termostat się co ledwo zagrzał, to mógł się zawiesić w tej jednej pozycji. Myślę teraz na postoju auto konkretnie zagrzać, tak aby ten czynnik w termostacie się konkretnie podgrzał , i może się sam odblokuje.... , mam trochę taką głupią nadzieję.

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w doborze termostatu a6 c5 2.4 v6 arj
PostNapisane: 11.sty.2022 08:36:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5243
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli dużo jeździsz po mieście z niedużymi predkościami to bierz 87st. 92ki były głównie w autach na skandynawie lub zimne klimaty.

Co do starego termostatu to raczej już go nie ruszysz a jeśli jednak to spodziewaj się, że za jakiś czas znów sie zawiesi.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w doborze termostatu a6 c5 2.4 v6 arj
PostNapisane: 11.sty.2022 15:39:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Luki147 napisał(a):
Panowie, umarł mi termostat , i towarzyszą temu typowe objawy. Załączony jest duży obieg, i auto jest nie dogrzane, a w skrajnie niskich temperaturach jest całkowicie zimno, gdy włączę grzanie. Temperatura silnika nie przekracza 60 stopni, bardzo sporadycznie. Tymczasowo zasłoniłem grill , aby go tak nie wychładzało, troszkę dłużej na gaz się przełącza.
Mam teraz problem z ustaleniem , jaki powinien tam iść termostat , bo są do wyboru dwa :

078 121 113 F -> 87 stopni

078 121 113 G -> 92 stopnie

i z tego co wnioskuje , to u mnie siedzi ten 92 stopnie , z tego co zauważyłem , jaką trzyma on temperaturę. Wskazówka temperatury jest dosłownie w pionie na 90 stopniach z delikatną odchyłką na prawo.
Wszędzie są dostępne te na 87 stopni, i zastanawiam się ewentualnie, czy to by była duża różnica dla niego ??

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie termostatu, czy jest jakaś szansa , że on się odblokuje. Bo czytałem , że takie przypadki też się zdarzają. Z tego co wyczytałem, to w środku tego termostatu jest jakiś czynnik , który odpowiada za rozszerzanie się , i kurczenie . Pamiętam , że moje auto przed naprawą dobrze jeździło, ale stało 3 tygodnie nie ruszane, ... po tych trzech tygodniach na chwile je odpaliłem, lpg się załączyło i zgasiłem. Tak teraz myślę, że przez taki zabieg, że termostat się co ledwo zagrzał, to mógł się zawiesić w tej jednej pozycji. Myślę teraz na postoju auto konkretnie zagrzać, tak aby ten czynnik w termostacie się konkretnie podgrzał , i może się sam odblokuje.... , mam trochę taką głupią nadzieję.


W V8 też mam równe 90stopni a termostat 87stopnii bo taki był OE jak go wyjąłem


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: