Witam,
Od kilkunastu dni jestem nowym nabywcą Audi Q5 FY 2.0 TDI quattro 190 km s-tronic, 2017r.
Oczywiście, żeby nie było miło i kolorowo od początku pojawił się problem odnośnie ogrzewania w wewnątrz.
Otóż podczas ostatniej podróży około 300 km, zauważyłem, że przy obecnych temperaturach około 0 stopni na zewnątrz na climatronicu musiałem mieć ustawione praktycznie max ciepłego czyli HI, żeby jako tako dało się komfortowo podróżować. Od razu wzbudziło to moje podejrzenie, że gdy silnik już dość długo pracował - temp płynu oczywiście pełne 90 stopni, wskazanie nawet 22 stopni jak w każdym prawidłowo działającym systemie powinno spokojnie wystarczyć. Jadąc tłumaczyłem sobie, że może jeszcze nie do końca potrafię ustawić wszystkie parametry nowoczesnego 3-zone climatronic czyli 3 strefowej klimy.
W drodze powrotnej temp na zewnątrz -10/-15 st. Zaczął się dziać istny misz masz tzn. Nawiew na szybę czołową intensywny, temp HI, AC/on obieg zewnętrzny coś tam ciepło szło, natomiast na nogi leciało sobie chyba z zewnętrz dosłownie lód
to samo oczywiście po stronie pasażera i z tylu. Próba wszystkich kombinacji tzn, ustawiania nogi - twarz, szyba- dół, sam dół, sama góra kończyło się coraz większym pogarszaniem sytuacji i coraz zimniejszą temp w środku ( w pewnym momencie zaczęły marznąć szyby od wewnątrz ). Sprawdziłem stan płynu chłodniczego w trasie - wszystko ok.
Po dojechaniu na miejsce nie dawało mi to spokoju - sprawdziłem jedną rzecz włączyłem obieg wewnętrzny i sytuacja powiedzmy się poprawiła - wraz ze wzrostem temp na pokrętle czyli max HI czuć było jej faktyczny przyrost ( przez dłuższy czas było nawet bardzo ciepło ). Po wyłączeniu obiegu wewnętrznego sytuacja wróciła do opisanego problemu. Nie uznaje tego jednak za rozwiązanie problemu ponieważ, w żadnym innym Audi, którym użytkowałem takie rzeczy nie miały miejsca. Nie wspominam, że przy obiegu wewnętrznym auto zaczęło z kolei całe parować w środku mimo włączonej klimy AC/on. Wyczytałem, że obieg wewnętrzny nie może chodzić ciągle, a poza tym w każdym „zdrowym” climatronicu czy to z AC/Off lub AC/on jeśli temp jest HI to musi być gorąco z obiegiem zewnętrznym czy wewnętrznym.
Reasumując jestem niemalże pewien , że nie jest to kwestia dobrego ustawienia lecz ewidentnego problemu z elektroniką.
Jeśli się mylę proszę o wyprowadzenie z błędu. Zanim zadzwonię do serwisu Audi chciałbym poznać najpierw Wasze zdanie.