Witam w serii kosztowna lista problemów A8
Skrzynia "szaleje", jak śmiem przypuszczać że do wymiany jest potencjometr. Ale z braku doświadczenia wole zapytać tutaj.
tym bardziej widząc błąd 18265/P1857
Sytuacja wygląda następująco:
autko odpala,.. przy pierwszym wrzuceniu biegu lekko szarpie (to rozumiem że olej do wymiany, sprawdzenia/uzupełnienia). Po przejechaniu dosłownie kilku 3-5km, szarpanie ustaje.
Ale po kilku przerzuceniach biegów D/R/N, skrzynia wchodzi w tryb awaryjny na desce wyświetla podświetlone wszystkie literki PRNDS.
Po zgaszeniu, auta nie da się odpalić, jest komunikat żeby wrzucić na P or N
Gdy ręcznie odblokują skrzynie(linka pod popielniczką), i przerzucam biegi wskakuje R D i S, Ale N i P.. jakby wcale nie były wybierane (podświetlają się obok drążka, ale nie na desce rozdzielczej).
Błędy:
Cytuj:
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 09E-927-156.lbl
Oznaczenie elementu SW: 4E0 910 156 E HW: 09E 927 156 A
Komponent: AG6 09E 4,2L5V RdW 0110
Weryfikacja: 00000001 Numer seryjny: 0021196
Kodowanie: 0000001
Kod serwisu: WSC 02313 785 00200
VCID: 24475997E7DBF6A901-8070
2 - ilosc znalezionych bledów. Oto one:
17090 - Czujnik trybu pracy (P/N/D itd..) skrzyni biegów (F125)
P0706 - 000 - niezrozumia³y sygna³ - Sporadyczny
Ramka zamrozona:
Obroty silnika: 672 /min
Obroty silnika: 640 /min
Obroty silnika: 0 /min
(bez jednostek): 30.0
(bez jednostek): 23.0
Temperatura: 89.0*C
Uch.przepust.: 0.0*
Napiecie: 12.64 V
18265 - Sygna³ obci¹¿enia
P1857 - 000 - Komunikat o usterce ze sterownika silnika
Ramka zamrozona:
Obroty silnika: 672 /min
Obroty silnika: 640 /min
Obroty silnika: 0 /min
(bez jednostek): 30.0
(bez jednostek): 23.0
Temperatura: 89.0*C
Uch.przepust.: 0.0*
Napiecie: 12.64 V
Tak alternator tez ma wywalony prostownik.
A apropo prostownika/regulatora. Da się go wymienić z kanału bez wyciągania alternatora?. Jak zaglądałem jest tam sporo miejsca.
Pozdrawiam i dziękuje!
Edit:
A po chwili na internecie znalazłem:
https://elektrobip.pl/produkt-100Raczej objawy pasują