Remontowałem ostatnio cały wydech, i przy okazji zostały wymienione sondy na nowe. Pojeździłem trochę autem, i auto w mojej ocenie odzyskało trochę mocy, zbiera się zdecydowanie lepiej aniżeli poprzednio, gdy wydech był bardzo nieszczelny. Aczkolwiek umówiłem się z kolegą, bo dla pewności chciał on wszystko posprawdzać czy jest ok, i sprawdzić komputerem poprawność działania sond. Sprawdził także korekty, i okazało się że na jednej stronie jest -1 , a na drugiej 8 . I moje pytanie jest takie: Czy zostawić tak jak jest, czy jest to w normie ?? Na innym forum audi wyczytałem że tolerancja jest do 16 stopni, nie wiem ile w tym jest prawdy, a ile dowcipu. Z tego co mi wiadomo, to korekty powinny być jak najbliżej zera, aczkolwiek nigdy nie uda się ich praktycznie na równe zero wysterować. Ponoć bardzo rzadko to się udaje. Jakiś znaczny czas temu wymieniałem łańcuszki na wałkach z kompletem uszczelek, i myślę że wtedy mogłoby to się wydarzyć. Aczkolwiek jak pamiętam, to byłem przy składaniu silnika, i mechanik wszystko sobie elegancko pozaznaczał kropka w kropkę, i tak po znakach wszystko złożył z powrotem do kupy. Mam kolejne pytanie : czy jednemu ząbkowi na wałku można przypisać pewną daną wartość stałą w stopniach ?? np. : 1 przeskok ząbka wałka na łańcuszku to będą np 4 stopnie ?? Wszystko wychodzi na to w moim zrozumieniu, że musiałbym rozebrać jedną stronę i korygować korekcję przekładając ząbki wałka względem otworów na łańcuszku. mam kolejne pytanie : czy prawdą jest to, że przekręcając wałek w lewo , czy też w prawo zmienia się wartość korekcji na plus, lub minus ?? po mojemu tak by było, a jeżeli tak jest w którą stronę jest na + , a w którą stronę jest na - ??
Auto pomimo swego wieku zaczęło naprawdę fajnie jeździć, ale w ocenie mojego mechanika, jeżeli te korekty zostałby poprawione to było by jeszcze lepiej. Co o tym mylicie ??
pozdrawiam Łukasz
_________________ Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh... Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest
|