.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.gru.2024 19:13:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4b5 2.8 aah LPG problemy
PostNapisane: 03.kwi.2024 11:18:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2024 16:33:13
Posty: 28
Witam posiadam problemy ze swoją instalacja w samochodzie
A4b5 2.8 aah 174km 96 rok
Parownik AC R01
Wtryski valtek (nie klepią)
Komputer LPG omvl
Problem polega na tym iż auto poszarpuje na niskich obrotach w skrajnych przypadkach przycina się na obrotach tak jakby brakowało gazu lub wręcz ją dusiło
Przy wciśnięciu gazu oporowo gdy zacznie przerywać auto zrzuca normalnie bieg wchodzi na obroty np do 3 k
I blokuję się po chwili jakby dostawało nowe życie kopniak w plecy i zaczyna jechać jak przecinak
Falowanie na postoju wypadanie zapłonu
Szarpnięcie przy przerzuceniu na gaz
Auto ma problemy z odpalaniem po jeździe na gazie
Trzeba chwilę zakręcić żeby odpaliło
Po odpaleniu już odpala z pierwszego
Po jakimś czasie postoju problem losowo wraca
Zależnie od farta
W momencie gdy auto dostaje mula i nie chce jechać gdy wciśniemy gaz auto opada z obrotami w momencieodpuszczenia gazu auto nagle szarpnie i znowu zaczyna pracować
Dodam że auto po odpieciu sond przestaje zacinac się stałe ale ma mniej mocy i więcej pali
Szarpanie nie ustaje
Sondy wymienione na nowe
Po tym jak wyczytałem w kodach błędu że jest uszkodzenie czujnika tlenu blok 1 i blok 2
Sondy marki Bosch
Map sensor wymieniony na nowy
Przewody zapłonowe nowe ngk
Świecie nowe ngk
Filtry po wymieniane
Reduktor nowy
Cewka wymieniona
Przewód od podciśnienia cały
Wtryski valtek tak wiem że nawet nowe potrafią szwankować
Ale jeżeli wtrysk któryś by padał to by ciągle przerywała
A to się dzieje strasznie losowo
Czasami przejeździe cały dzień i ie nie zatnie a raz nie mogę jeździć wcale bo prawie ciągle zacina
Nie mam już naprawdę pomysłu co może powodować to dziwne zachowanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4b5 2.8 aah LPG problemy
PostNapisane: 03.kwi.2024 11:23:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2024 16:33:13
Posty: 28
Dodam jeszcze że w kodach błędu pisze
Że jest przepustowość egr
Ale myślę że to przez to że jeździłem wcześniej na zepsutych sondach i pewnie dobrze się mieszanka nie wypalala i trochę go przypchalo
Na benzynie auto chodzi jak należy
Jedynie czasami jak zacina gaz icprzerezuce na benzynę to tak jakby też łapała jakiegoś mula raz nawet tak było
Że po przerywaniu na LPG przerzuciłem na benzynę i zaczęła przerywać na 6 gar
Tylko raz była taka sytuacja
Auto najczęściej przerywa jak jest mało gazu lub pod pełny bak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4b5 2.8 aah LPG problemy
PostNapisane: 03.kwi.2024 11:49:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2024 16:33:13
Posty: 28
Przepływomierz oryginalny w środku wygląda jak nowy próbowałem go odpinać ale po odpieciu obroty po dodaniu gazu momentalnie spadają do zera czyli przepływka działa
W kodach błędu były
Nieprawidłowa mieszanka
Blok 1 czujnik tlenu uszkodzenia blok 2 czujnik tlenu uszkodzenie
Ale to stare błędy przed wymiana sond
Przewody podciśnienia są ok
Wężyki od wtrysków nie pozaginane
Filtr powietrza nowy
Obudowa filtra szczelna
Przewody od gazu nie pozaginane 0 uszkodzeń
Jedynie zastanawia mnie dlaczego przewody od kostek które idą do wtryskiwaczy są w niektórych momentach są pookrecane taśma


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4b5 2.8 aah LPG problemy
PostNapisane: 03.kwi.2024 12:33:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Po pierwsze ni episz posta pod postem - użyj opcji edytuj.

Co do samego problemu to zacznij od wypięciea bezpiecznika od gazu i pojeżdżenia na benzynie przez kilka dni. mapa paliwowa powinna wrócić do norm.

Dalszy krok to ponowna kalibracja LPG aby wyszukać przyczynę problemów - ja obstawiam wtryski. Po autokalibracji będą pierwsze wnioski. Z opisu może to być przycinający sie wtryskiwacz, lejący wtrysk lub źle ustawiona mapa lpg. Jesli cisnienie robocze na reduktorze jest poprawne (1 do 1,3 bara) to dysze wtrysków powinny być na poziomie 2,2-2,4. Mapa powinna być nieznacznie powyzej mapy paliwa. Pomijam kwestie mnoznika bo sam wyjdzie przy poprawnej mapie gazowej.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4b5 2.8 aah LPG problemy
PostNapisane: 03.kwi.2024 12:56:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10335
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Jeszcze weź na stół samą przepustnicę, wyczyść i sprawdź czy jest szczelna.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4b5 2.8 aah LPG problemy
PostNapisane: 03.kwi.2024 13:09:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2024 16:33:13
Posty: 28
Tez obstawiałem padający któryś wtrysk ale przed kupnem nowych sond jeździłem na odpietych i naprawdę zdarzyło się tylko raz żeby ją całkiem zmulilo i żeby się dusiła tak to tylko szarpała i przerywała czasami
A po wymianie sond robi się tak samo jak i na starych
Po wymianie jednej na próbę jeździłem i auto odżyło
Po wymianie drugiej było jeszcze lepiej, po dwóch dniach to samo co i na starych sondach
Mapy muszą się rozjeżdżać i albo brakuje gazu albo leje za dużo..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4b5 2.8 aah LPG problemy
PostNapisane: 03.kwi.2024 16:55:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
W takim przypadku można się podłączyć do sterownika gazu i wyłączać po kolei cylindry z pracy na lpg i patrzeć czy problemem występuje cały czas ale masz mało popularny sterownik gazowy,.można też zobaczyć jakie korekty pokazuje VCDS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4b5 2.8 aah LPG problemy
PostNapisane: 21.kwi.2024 16:54:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Masz ESP? Miałem chwilę temu taką historię w A6 C5 2.4, wszystko było OK a losowo tracił moc, wolne obroty i zapalał tylko przy gazie w podłodze. Okazało się, że winny był sterownik ABS/ESP. Problemy się skończyły, kiedy padł na amen i chyba tylko dlatego wiem, jaka była przyczyna. Na początek testowo wyjmij bezpiecznik od ABS. A jaki ma to związek z gazem? Ewentualnie taki, że magicy wlutowali się nie tam, gdzie trzeba.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: