.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 11:25:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 186 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Minimalne zużycie LPG na 100 kilometrów ( rekordy )
PostNapisane: 02.maja.2024 22:55:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1657
Auto: BEX+ Quattro
hubos21 napisał(a):
void napisał(a):
hubos21 napisał(a):
void napisał(a):
A myślałem, że ten temat umarł, a tu nie. :peace:

Patrząc na Wasze wynik to moje A4 jednak grzeszy ekonomią... 11-11,5 l LPG przy 120 km/h, a wokół komina 13-14 l. :d

To praktycznie 1-2 l mniej niż moje 3.7

Ile waży 3,7 D2? Mój z butlą i PB pewnie 1630-1650 kg. To całkiem przyzwoicie biorąc pod uwagę gabaryt - segment F i V6 z q i automatem. Tylko w trasie pewnie Twój automat na dłuższe przełożenia. BEX ma krótką skrzynię, zwłaszcza Q - 3 k rpm i 117 km/h.
Znajomy w BFB przy 100 km/h zrobił rekord 9,8 w trasie i mówi, że to już kres możliwości, ale tam skrzynia jest dłuższa.

Ile spala w mieście? Na miasto liczę 14-15 l u siebie.


Według dowodu 1800 kg tyle co S4/B6 w avancie. w 3.7 jest skrzynia 5HP19 i jest mega długa, dla mnie aż za bardzo, przy 100km/h jest ok 2000obr. Co do spalania czysto w mieście to ciężko powiedzieć bo mało tak jeżdżę ale nigdy nie miałem jakiś rekordowych spalań typu 18-25l, patrząc na Twoje wyniki to tak jak pisałem 1-2l więcej wychodzi i z moich obserwacji to nie ma dużej różnicy czy się jeździ 100 czy 140 bo różnica w obrotach nie duża.

Czyli auto stworzone na trasy. ;) Patrząc na osiągi i komfort podróży to w przejazd wychodzi jak dwulitrowym dieslem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Minimalne zużycie LPG na 100 kilometrów ( rekordy )
PostNapisane: 03.maja.2024 08:50:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Nie miałem okazji jechać nią w długie trasy ale raz jechałem 150km w większości prędkości 80-100 bo tłok, trochę remontów to średnia 10l z kompa, jak ktoś lubi jeździć oszczędnie to tempomat 80/kmh i chwilowe jest 8,5L ale jak pisałem wyżej, patrząc, że kiedyś jakieś zwykłe 2.0 w gazie paliło 11-13 lpg to czego tu więcej wymagać :) Ciekawe jakie są "teoretyczne" prędkości na wyższych biegach bo 2 bieg kręci się do prawie 140km, 3 do ok 200 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Minimalne zużycie LPG na 100 kilometrów ( rekordy )
PostNapisane: 07.lis.2024 23:27:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2021 19:23:24
Posty: 76
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: Audi 80 b3 1,8 S PM
Sprzedałem mojego Priusa z 2001 roku. Teraz jeżdżę i testuję Mercedesa Benz eCitana . Dla zaciekawionych jazdą samochodem elektrycznym przedstawiam test jazdy eCitanem , to samochód dostawczy o ładowności 600 kilogramów można nim przewozić dwie palety i dwie osoby z przodu oprócz kierowcy . ***** Oto opis tego testu : Test zużycia prądu przez eCitana : Trasa Włoszczowa, Przedbórz , Piotrków Trybunalski , Siestrzeń , Młochów , Żabieniec , Nadarzyn , Sękocin-Las , Lesznowola , Piaseczno , Ursynów ul. Surowieckiego 2 Stacja ładowania ORLEN - o długości 220 kilometrów . Start ze 100 % naładowaną baterią w dniu 05.11.2024 temperatura powietrza w trasie około 2 stopnie Celsjusza , Jazda średnio oszczędna , czas jazdy 4,07h , średnia prędkość z całej trasy 54km/h , klimatyzacja na 17 stopni , zużycie prądu z całej trasy 15kWh/100km Stan baterii na końcu trasy 5 % , deklarowany zasięg przestał się wyświetlać po wyjeździe z Piaseczna chyba przy około 10 % stanu baterii. Z tego opisu wynika że eCitan na pokonanie tej trasy zużył 2.2 razy 15 kWh/100km = 33 kWh energii i wymagał pilnego naładowania baterii. **** Teraz opiszę jak przebiegał proces naładowania po tej trasie baterii do 100% jej pojemności. Czas ładowania z gniazda AC stacji ładowania ORLEN 2:49:05 , pobrana energia 41kWh, ostateczny koszt z uwzględnieniem świątecznej promocji 67,91 zł. ( bez promocji było by 1.95 razy 41 = 80 zł ) . Po podłączeniu eCitana do Stacji ładowania eCitan ładował się z mocą wg stacji 21 kW ale wg pulpitu 19,5 kW. Po osiągnięciu 70 % naładowania moc ładowania spadła do 15kW , po osiągnięciu74% 12 kW , po 77% 11kW , po 80% 10kW, po 85% 8kW , po 90% 7kW , po 95% 6,6 , po 97% 4kW , po 98% 2,5kW i samoczynnie wyłączyło się ładowanie. Z całego tego testu opisanego wyżej należało by przyjąć że eCitan potrzebował na przejechanie tej trasy 41 kWh energii elektrycznej czyli 41 kWh podzielić na 2,2 = 18,64kWh/100 kilometrów. Czyli nie 15 kWh/100km jak podaje pulpit samochodu , a 18,64 kWh/100km jak wynika z przywrócenia stanu naładowania baterii , do poziomu jaki był w momencie startu na tej trasie (100% naładowania ).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Minimalne zużycie LPG na 100 kilometrów ( rekordy )
PostNapisane: 08.lis.2024 07:05:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2008 20:48:40
Posty: 131
Lokalizacja: Legnica
Auto: 80B4 i S6C5
Bogumil1800Audi80b3 napisał(a):
Sprzedałem mojego Priusa z 2001 roku. Teraz jeżdżę i testuję Mercedesa Benz eCitana . Dla zaciekawionych jazdą samochodem elektrycznym przedstawiam test jazdy eCitanem , to samochód dostawczy o ładowności 600 kilogramów można nim przewozić dwie palety i dwie osoby z przodu oprócz kierowcy . ***** Oto opis tego testu : Test zużycia prądu przez eCitana : Trasa Włoszczowa, Przedbórz , Piotrków Trybunalski , Siestrzeń , Młochów , Żabieniec , Nadarzyn , Sękocin-Las , Lesznowola , Piaseczno , Ursynów ul. Surowieckiego 2 Stacja ładowania ORLEN - o długości 220 kilometrów . Start ze 100 % naładowaną baterią w dniu 05.11.2024 temperatura powietrza w trasie około 2 stopnie Celsjusza , Jazda średnio oszczędna , czas jazdy 4,07h , średnia prędkość z całej trasy 54km/h , klimatyzacja na 17 stopni , zużycie prądu z całej trasy 15kWh/100km Stan baterii na końcu trasy 5 % , deklarowany zasięg przestał się wyświetlać po wyjeździe z Piaseczna chyba przy około 10 % stanu baterii. Z tego opisu wynika że eCitan na pokonanie tej trasy zużył 2.2 razy 15 kWh/100km = 33 kWh energii i wymagał pilnego naładowania baterii. **** Teraz opiszę jak przebiegał proces naładowania po tej trasie baterii do 100% jej pojemności. Czas ładowania z gniazda AC stacji ładowania ORLEN 2:49:05 , pobrana energia 41kWh, ostateczny koszt z uwzględnieniem świątecznej promocji 67,91 zł. ( bez promocji było by 1.95 razy 41 = 80 zł ) . Po podłączeniu eCitana do Stacji ładowania eCitan ładował się z mocą wg stacji 21 kW ale wg pulpitu 19,5 kW. Po osiągnięciu 70 % naładowania moc ładowania spadła do 15kW , po osiągnięciu74% 12 kW , po 77% 11kW , po 80% 10kW, po 85% 8kW , po 90% 7kW , po 95% 6,6 , po 97% 4kW , po 98% 2,5kW i samoczynnie wyłączyło się ładowanie. Z całego tego testu opisanego wyżej należało by przyjąć że eCitan potrzebował na przejechanie tej trasy 41 kWh energii elektrycznej czyli 41 kWh podzielić na 2,2 = 18,64kWh/100 kilometrów. Czyli nie 15 kWh/100km jak podaje pulpit samochodu , a 18,64 kWh/100km jak wynika z przywrócenia stanu naładowania baterii , do poziomu jaki był w momencie startu na tej trasie (100% naładowania ).


testowałem dwie BMW elektryczne i4 i i5 Touring, musiałem je odebrać z salonu ze Szczecina i przejechać do Legnicy (60 km od Wrocławia), wyjeżdzając z salonu pierwszy raz autem elektrycznym i4, zasięg mi pokazywał na 502 km - pogoda około 20 stopni bez deszczu i wiatru - i niestety nie dojechałem do miejsca, do którego miałem 310 km. Po drodze zaliczyłem ładowanie w MOP Racula okolice Zielonej Góry, ładowanie trwało około 5 minut i naładowało mi plus 20%, gdzie zapłaciłem za to ładowanie niecałe 50 zł. Także zasięgi i zużycie jest mocno przesadzone przez producentów i na pewno nigdy nie będę chciał auta elektrycznego. Po mieście może ok, ale chcąc jechać nad morze - zdecydowanie nie. Wole swoją paliwożerną Audi z silnikiem V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Minimalne zużycie LPG na 100 kilometrów ( rekordy )
PostNapisane: 08.lis.2024 07:51:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lip.2021 19:23:24
Posty: 76
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: Audi 80 b3 1,8 S PM
Dla eCitana zasięg katalogowy jest 284 kilometry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Minimalne zużycie LPG na 100 kilometrów ( rekordy )
PostNapisane: 08.lis.2024 09:49:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10333
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
A ja mam miłe wspomnienia z elektryczną motoryzacją. w 2000r byłem w wojsku podczas przejazdu na poligon, na dworcu w Pile, pod je baliśmy elektryczny wózek bagażowy, żeby podjechać do nocnego na miasto po wino. Wino przywieźliśmy n koniec pamiętam że wózek spier dolił się na torowisko bo jakiegoś tam driftera poniosło. Jednak nie było przypału, bo kompania wniosła go z powrotem na peron. Moja opowieść się ma tak samo do tego tematu ...i forum, jak testy elektrycznego mercedesa dostawczego :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 186 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: