.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.mar.2025 00:03:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem z odpalaniem, wtrysk mechaniczny
PostNapisane: 20.wrz.2005 21:04:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Witam, mamy z kumplem mały problem, kupił on VW golfa2 z 90r sprowadzonego z Niemiec. Samochód kupiony był od firmy tuningowej "NO LIMITS". Do zwykłego golfa z silnikiem 1,6 wstawiono tam silnik 1,8GT, w którym poprzez wymianę wałka rozrządu i inne przeróbki podniesiono moc na 120KM. Silnik jest po remoncie zrobionym w Niemczech, ma od tego czasu przejechane 2500km, zalany jest olej CASTROL RS FORMULA 0W40. Problem polega na tym, że silnik od jakiegoś czasu ma problemy z zapalaniem. Jak jest zimny, czasem po pierwszym uruchomieniu zgaśnie i nie można go uruchomić, dopiero po 10 -15 minutach pali bez problemu. Zdarzało się równierz że zgasł gorący podczas jazdy i też nie dawał się uruchomić. Trzeba odczekać kilka minut i pali wtedy bez kłopotu. Palec i kopółka nowe, świece też wyglądają super, tylko jedna z nich po wykręceniu miała na elektrodach osad koloru piaskowego (było tego dużo). Po oczyszczeniu jednak problem nie zniknął. Od czego zaczynać szukanie usterki?
Sorki że pytam o VW na tym forum ale na innych nie jestem zarejestrowany i innymi furami poza Audi się nie interesuję, ale w VW silnik identyczny jak w OOOO to chcemy z kumplem sami się pobawić i naprawić.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 07:39:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zacznij od sprawdzenia szczelności dolotu, stanu filtrów, prawidłowości podłączenia wszystkich kostek i działania czujnika temperatury silnika. Jak to jest OK, to chyba pozostaje tylko podpięcie pod kompa serwisowego. :)
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 16:56:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Czy przy nie szczelnym dolocie nie było by kłopotu z obrotami? Silnik pracuje równo, ładnie wchodzi na obroty. Jak ostatnio nie chciał zapalić to wyjąłem przewód WN z aparatu zapłonowego, ten idący od cewki aby sprawdzić czy jest iskra, i okazło się, że jest. Więc układ zapłonowy chyba odpada. Silnik na mechanicznym wtrysku można do VAGa podłączyć? Mam interfejs i podłączałem nie raz Audi A6 i Seata, ale w Golfie nawet złącza nie widziałem.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 21:01:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Ja bym ostawiał regulator ciśnienia wtrysku znajdujacy sie z boku bloku silnika. Rozumiem ze układ wtryskowy to K-Jetronic, a wiec nie ma możliwości diagnozy VAG, jak KE-Jetronik to kody migowe.
Ja bym sprawdził ciśnienie jakie podaje pompa paliwowa i układ jej sterowania oraz rozdzielacz wtrysku, może przycina się tłoczek sterujący.
To co na szybko przychodzi mi do głowy.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 10:29:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
a jak jest ciepły to trzeba pare razy zakręcić żeby odpalił z trudem?

Miałem dwójeczkę z silnikiem KR na K-Jetronic'u. Jak byl zimny to palił bez problemu bo sie zalaczalo sie dobrze wyregulowane ssanie. Jak byl na tyle ciepły, że ssanie się nie włączało to musiałem go "hehłać" 3-4 razy aż odpalił.

Ja bym obstawiał dodatkowy (piąty) wtryskiwacz rozruchu silnika. Musi być źle wyregulowany. Odłączcie od niego kostkę i spróbojcie zakrecić. Jeżeli odpali to macie winowajcę. Napewno trzeba też sprawdzić ssanie ze względu na to ze na zimnym wam gaśnie. Sprawdzicie przed tym czy nie zalewa świec bo może być za bardzo rozkręcony. Jak się to reguluje? Nawet nie pytaj bo nie wiem, mało ludzi zna się na tym wtrysku i umie to wyregulować. Proponuję zajrzeć na forum VW na www.autocentrum.pl.

Pozdrawiam :peace:

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 12:24:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Rzecz w tym, że on jak jest ciepły i nie zapali za pierwszym razem, to można i 10 razy kręcić i już nie zapali, trzeba odczekać co najmniej 5 minut i wtedy złapie za pierwszym razem.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 13:42:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
sorry ale moze zaczne z innej beczki. Jaki ty Tam masz silnik?? Mowisz o "tjuningu" :> silnika do 120kucy jak silniki z wtryskiem mechanicznym wychodzily dwa, jeden PL i mial 129 kucy i drugi KR (taki jak mial Pazdzioch :diabel: SZACUKEN) i mial on 139 kucy. Moze Ty masz silnik PF (chyba 112) na digifancie albo jakiegos gniota elektronicznego takiego jak RP (90KM mialem taki w golfie). daj jakies foty tego silnika a najlepiej to zarejestruj sie na www.autocentrum.pl i tem wejdz w forum i Volkswagen, tam napewno chlopaki beda w stanie udzielic Ci pomocy.

P.S. Co do interfejsu to jak sciagniesz mieszek od biegow to tam powinienes znalesc dwie kostki, jedna czarna a druga brazowa, trzy kable w sumie.

Powodzenia

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 14:20:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Nie wiem jak jest tam, ale wydaje mi sie ze jak w Audi jest taki dodatkowy wtryskiwasz rozruchowy ktory dolewa paliwa na zimno. W KX ie tak mialem.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 15:42:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Silnik tam siedzi GX, jest tak jak pisałem po remoncie, na co są faktury. Jak nie bierze oleju 0w40 to myśle że jest raczej w dobrym stanie. Głowica nowa. To jest mechaniczny wtrysk, ale przerobiony dolot, wydech, wałek rozrządu i nie wiem co jeszcze, ale golf z silnikiem 115PS na elektronicznym wtrysku nie ma z nim szans.
Rzecz w tym, że tam siedział orginalnie silnik 1.6 i teraz jest przerobiona wiązka elektryczna i nie wiem czy wszystko jest jak w orginale. Wtryskiwacz rozruchowy jest tak jak w audi.

Mam fotkę silnika : http://img.photobucket.com/albums/v480/ ... silnik.jpg

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2005 08:30:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cały czas się pogarsza, już prawie nie pali na gorącym. Zrobiłem kilka testów jak nie chcial odpalić:
1.zdjąłem wtyczkę z wtryskiwacza rozruchowego i nie pomogło
2.sprawdzałęm zasuwę dodatkowego powietrza i jest sprawna
3. pompa paliwowa pracuje podczas uruchamiania

Dobrałem się do przesłony (ta w obudowie nad filtrem powietrza) i na gorącym silniku jest ona moim zdaniem zbyt nisko. Jest około 4mm poniżej początku stożka. Podgiołem kabłąk pod nią, aby ją podnieść. Teraz ustawiłem ją na około 1,5mm poniżej początku stożka.
Narazie chodzi, ale chyba moc lekko spadła. Zobaczymy co dalej będzie.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 07:59:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Witam, sobotę przejeździł bez problemów, ale wczoraj znów 4 razy zgasł na gorącym. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 09:46:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Krzycho napisał(a):
Witam, sobotę przejeździł bez problemów, ale wczoraj znów 4 razy zgasł na gorącym. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?


A byles na AutoCentrum :> Stary tam sa ludzie ktorzy rozbierali te silniki i nawet skladali dziesiatki razy, napewno ktos Ci pomoze, no chyba ze nie chcesz pomocy... Tutaj napewno jej nie uzyskasz.

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 10:20:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
no chyba ze nie chcesz pomocy... Tutaj napewno jej nie uzyskasz.
:/
Już sie zarejestrowałem i zadałem pytanie, zobaczymy czy coś z tego będzie.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: