.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.mar.2025 10:57:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik 2.0 2.3 2.6 ???
PostNapisane: 21.wrz.2005 21:32:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2004 02:33:40
Posty: 44
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
Witam wszystkich.To mój pierwszy post i prosze o pomoc. Zamierzam kupić Audi coupe z rocznika 93-95. Mam pytanie odnośnie silników 2.0 2.3 i 2.6. Który byście polecili?? Dlaczego jakie są ich wady z zalety. Podobno najlepszy do LPG jest V6 ??
Pozdrawiam wszystkich Audi maniaków :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 21:40:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
wszystkie moje Audi byly\sa z tymi silnikami :) zdecydowanie z tego co napisales to polecam najbardziej 2.6 pozniej 2.3 a na koncu 2.0. Do gazu to chyba najlepszy jest 2.0 ale w tej sprawie to niech lepiej gazownicy sie wypowiedza :peace: A dlaczego V6? Z wlasnego doswiadczenia wiem tyle ze najlepiej z nich wszystkich jedzie i wcale duzo nie pal. Mam Coupe 2.0 i wcale nie odczuwam zeby A4 2.6 wiecej mi palilo,w miescie mi pali 1-1.5l wiecej niz 2.0 wiec wydaje mi sie ze to nie duzo :peace: Zapewne ktos tu wyleci z tekstem "bizez 2.3 pali mniej niz 2.6 i jedzie tak samo" ale niesluchaj tego,to bzdura pali podobnie i jedzie duzo lepiej,ma lepszy moment,przy mniejszych obrotach no w ogole zupelnie inna elastycznosc a przy wiekszych predkosciach to juz nie ma porownania :peace:

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 21:45:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2004 02:33:40
Posty: 44
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
dzięki serdecznie.
ciekawe co powiedzą inni :)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 21:58:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Idź na całość, bierz moje 2,8 V6 rocznik 1994. Teraz to już cena mi wisi bo kupiłem "nowe" muszę szybko oddać bo garaż zajmuje. Jak mam oddać za grosze to wolę człowiekowi, a nie "padlinożercy". Jeździ, klepania na jakies 3 dni, lampa i reflektor do wymiany, a przednie zawieszenie nówka nieśmigana, na amory pisemna gwarancja do 25.08.2007.

_________________
R.I.P B4 2,8 V6 Quattro 06.1999-29.08.2005 18:15
A4 1,8T Quattro - 180 KM czeka na nowego właściciela
Nie tylko chcem ale muszem znowu mieć B4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 21:59:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 552
Lokalizacja: LBI
jak masz brać 2.6 to szukaj 2.8 :)

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 22:03:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2004 02:33:40
Posty: 44
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
Trochę sie boje 2.8 :) Nie jestem sknerą i szukam naprawde lalki ale ta pojemnosc mnie trochę przeraża ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 22:09:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Jedynym side efectem pojemności 2,8 jest 15 l NoPb po mieście jeżeli to jest dla Ciebie problem to zapomnij o benzynie i szukaj TDi. Jeżeli benzyna to AAH rulez

_________________
R.I.P B4 2,8 V6 Quattro 06.1999-29.08.2005 18:15
A4 1,8T Quattro - 180 KM czeka na nowego właściciela
Nie tylko chcem ale muszem znowu mieć B4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 23:09:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 19:20:30
Posty: 1314
Lokalizacja: Zabrze
Kupuj od Pasikonika Audice zrobi ci dobrą cene dasz blacharzowi i będziesz miał fure jak h...j ja bym tak zrobił tylko ten motor jest fajny bo reszta pali tylesamo ,różnica niewielka a jazda jaka .Pasikonik daj mi fotki tej twojej B4 na meila i jaka cena co?

EDIT by GrzesB: To nie forum ogłoszeń ani towarzystwo wzajemnej adoracji. Jak kolega chce przedać furę to w ogłoszeniach proszę... Każdy następny taki post będę kasował bez ostrzeżenia.

_________________
Audi 100 C4 2.8
Audi 80 1.6 rok
Audi 90 Quattro 2.3
Audi V8 3.6 { Full wypas ]
Audi 90 Quattro 2.3
VW Passat B5FL HIGHLINE 2.5 V6 TDI AKN 4MOTION.

"Dopóki nie użyłem Internetu nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2005 23:37:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Nie znam pasikonika i jego fury, prawdę mówiąc nie wiedziałem, że ktoś taki jest na forum :peace: Jeśli chcesz coupejkę to w zasadzie do wyboru masz:
2.0 140KM ACE
2.3 136KM NG
2.8 174KM AAH
2.2T 230KM - tylko w S2

Tylko w quattro.
Do taniej jazdy 2.8 z gazem (sekwencja lub wtrysk ciągły)
Do szybkiej jazdy 2.2T.

P.S.
Jakieś śmieszne założenia masz... 2.6 TAK, 2.8 NIE - a przecież to bliźniacze motory i w zasadzie to największa różnica w osprzęcie się pojawia a w pojemności to już nieduża... Jak znajdziesz zadbany egzemplarz 2.6 to też kupuj, ale bez gazu albo z III lub IV generacją - do innych się nie dotykaj. Jeśłi chodzi o gaz to znam łatwiejsze motory do gazowania niż 2.6, które ma plastikowy kolektor...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 00:00:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2004 02:33:40
Posty: 44
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
Moze to i głupie pytanie:
Dlaczego jest tak znacząca różnica pomędzy 2.6 i 2.8?
Co oznacz AAH, ACE i NG?
Dzięki Grześ
ps. Człowiek się całe zycie uczy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 07:04:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
między 2,6 a 2,8 jest różnica w osprzęcie (2,6 to taka uboższa technicznie wersja), w osiągach - jakies do 1,0s na 100, troche lepszy moment obrotowy (lepiej zbiera się, jak by to powiedzieć: bez sprzęgła ;) ). Niektórzy trochę przesadzają na forum z różnicą pomiędzy, ale to zrozumiałe - każdy ma albo 2,6 albo 2,8 :peace:
Co do 2,6 i 2,8 - ze względu na różnice do c4 2,6 to nieporozaumienie, przy b4/cupetach sprawdza się ok. Zasadniczą różnicą jest ten cholerny plastikowy kolektor (co ma odbicie w ch...ch instalkach LPG), choć z kolei w 2,8 jest przepływka, która też lubi polecieć przy bumie ;) - więc praktycznie sprawa bardziej polega nie na różnicach, a tym, w jakim stopniu zajechany znajdziesz egzemplarz - jeśli 2,6 będzie w kapitalnym stanie, na pewno lepiej je wziąść w porównaniu do np. zdezelowanego 2,8. Ale jeśli oba byłyby takie same - bezwzględnie bierz 2,8.
A co do porównania tych dwóch silników do 2,3 (które często jest tu porównywane do 2,6) - nic Ci nie zastąpi RYKU V6-tki przy starcie :diabel:. I tu obie V6 wypadają podobnie, w końcu nie każdy całe życie opiera na przyspieszeniu od 0-100, więc satysfakcja z indywidualności na drodze je ujednolica ;) pomimo podziałów na forum. :peace:
A 2,3 - pali tyle samo - choć jak niektórzy podają nieraz i więcej niz 2,6 i 2,8. Ma podobne osiągi, a inne różnice finansowe się prawie nie liczą - też byłem przerażony, jak miałem rejestrować 2,6 po 2,2, a tu okazało się, że jest parę złotych różnicy w ubezpieczeniu.
[i]Jak masz do wyboru dobre 2,6 i dobre 2,8 - bierz bezapelacyjnie 2,8. Jak 2,6 jest w duzo lepszym stanie, bierz 2,6. Jak Grześ napisał,bezwzględnie nie bierz, i nie wierz sprzedającemu, który mówi, ze mu mikser LPG cudownie działa na V6..... Chyba sam siebie taki gościu oszukluje, albo nie widział sekwencji na V6 ;)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 07:42:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Vanderlei napisał(a):
między 2,6 a 2,8 jest różnica w osprzęcie (2,6 to taka uboższa technicznie wersja), w osiągach - jakies do 1,0s na 100, troche lepszy moment obrotowy (lepiej zbiera się, jak by to powiedzieć: bez sprzęgła ;) ). Niektórzy trochę przesadzają na forum z różnicą pomiędzy, ale to zrozumiałe - każdy ma albo 2,6 albo 2,8 :peace:
Co do 2,6 i 2,8 - ze względu na różnice do c4 2,6 to nieporozaumienie, przy b4/cupetach sprawdza się ok. Zasadniczą różnicą jest ten cholerny plastikowy kolektor (co ma odbicie w ch...ch instalkach LPG), choć z kolei w 2,8 jest przepływka, która też lubi polecieć przy bumie ;) - więc praktycznie sprawa bardziej polega nie na różnicach, a tym, w jakim stopniu zajechany znajdziesz egzemplarz - jeśli 2,6 będzie w kapitalnym stanie, na pewno lepiej je wziąść w porównaniu do np. zdezelowanego 2,8. Ale jeśli oba byłyby takie same - bezwzględnie bierz 2,8.
A co do porównania tych dwóch silników do 2,3 (które często jest tu porównywane do 2,6) - nic Ci nie zastąpi RYKU V6-tki przy starcie :diabel:. I tu obie V6 wypadają podobnie, w końcu nie każdy całe życie opiera na przyspieszeniu od 0-100, więc satysfakcja z indywidualności na drodze je ujednolica ;) pomimo podziałów na forum. :peace:
A 2,3 - pali tyle samo - choć jak niektórzy podają nieraz i więcej niz 2,6 i 2,8. Ma podobne osiągi, a inne różnice finansowe się prawie nie liczą - też byłem przerażony, jak miałem rejestrować 2,6 po 2,2, a tu okazało się, że jest parę złotych różnicy w ubezpieczeniu.
[i]Jak masz do wyboru dobre 2,6 i dobre 2,8 - bierz bezapelacyjnie 2,8. Jak 2,6 jest w duzo lepszym stanie, bierz 2,6. Jak Grześ napisał,bezwzględnie nie bierz, i nie wierz sprzedającemu, który mówi, ze mu mikser LPG cudownie działa na V6..... Chyba sam siebie taki gościu oszukluje, albo nie widział sekwencji na V6 ;)


Widzę Vanderlei, że w końcu doszliśmy do porozumienia :peace: Podpisuję się pod tym co napisał kolega - gaz na mixerze w V6 to nieporozumienie.

Te literki AAH, ABC itd. to oznaczenia silników... a właściwie konkretnego motoru, np AAH 174KM, V6 12V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 09:50:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
EDIT by GrzesB: To nie forum ogłoszeń ani towarzystwo wzajemnej adoracji. Jak kolega chce przedać furę to w ogłoszeniach proszę... Każdy następny taki post będę kasował bez ostrzeżenia.


Walę skruchę ... , ale ogłoszenie zamieściłem jakiś czas temu tam gdzie trzeba. A tu poinformowałem tylko człowieka, ze mam coś czego być może szuka i tyle. Nie napisalem walcie drzwiami i oknami fura wypas, a kazdemu kto przyjdzie stawiam piwo.

_________________
R.I.P B4 2,8 V6 Quattro 06.1999-29.08.2005 18:15
A4 1,8T Quattro - 180 KM czeka na nowego właściciela
Nie tylko chcem ale muszem znowu mieć B4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 17:06:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
pasikonik napisał(a):
Nie napisalem walcie drzwiami i oknami fura wypas, a kazdemu kto przyjdzie stawiam piwo
Dobry tekst :peace:.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 18:18:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
pasikonik napisał(a):
Cytuj:
EDIT by GrzesB: To nie forum ogłoszeń ani towarzystwo wzajemnej adoracji. Jak kolega chce przedać furę to w ogłoszeniach proszę... Każdy następny taki post będę kasował bez ostrzeżenia.


Walę skruchę ... , ale ogłoszenie zamieściłem jakiś czas temu tam gdzie trzeba. A tu poinformowałem tylko człowieka, ze mam coś czego być może szuka i tyle. Nie napisalem walcie drzwiami i oknami fura wypas, a kazdemu kto przyjdzie stawiam piwo.


Edit nie był pod Twoim postem więc się nie obrażaj... Nie był skierowany do Ciebie... A jak masz wątpliwości to pisz na PW a nie na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 18:24:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Vanderlei napisał(a):
nic Ci nie zastąpi RYKU V6-tki przy starcie


To akurat kwestia gustu. Moim zdaniem jesli chodzi o sund w tych silnikach NIC nie przebuja wolnossacej R5 :peace:

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 18:26:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
mq napisał(a):
Vanderlei napisał(a):
nic Ci nie zastąpi RYKU V6-tki przy starcie


To akurat kwestia gustu. Moim zdaniem jesli chodzi o sund w tych silnikach NIC nie przebuja wolnossacej R5 :peace:


Marek - 100% poparcia!! Zawsze jak mnie mija (oczywiście jak wolno jadę :P ) jakieś 2.3 to bananek pojawia się na twarzy... R5 rulez!


...a napisał to posiadacz V-ki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 18:32:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Nic nie przebije shardkorzonego R5 Turbo jadacego spokojnie w kolumnie w lodzi :)) Mialem okazje jechac za Leo i normalnie pootwieralem wszystkie szyby i daszek zeby sie podniecac :))) Przepiekny odglos :P

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 18:53:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2004 02:33:40
Posty: 44
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
Wielkie dzięki Vanderlei!
Zrobiło mi sie troche jaśniej :P
Teraz tylko znaleśc swoją lalkę!
Pozdro dla wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2005 21:56:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
zuru napisał(a):
Nic nie przebije shardkorzonego R5 Turbo jadacego spokojnie w kolumnie w lodzi :)) Mialem okazje jechac za Leo i normalnie pootwieralem wszystkie szyby i daszek zeby sie podniecac :))) Przepiekny odglos :P


No ba! Nie dziwię Ci się - szczególnie z wydechem N-grupy, czyli minimum na rejestrowanie auta jako osobowe, znam z autopsji :peace:

Kolega prosił o zwykłe, cywilne auta, z seryjnymi zapewne silnikami, więc V6 (szczególnie z luźnymi katami - aż nie chce mi się ich wycinać, wrzeszczą aż miło ;) ) chyba troche inaczej brzmi, niż zwykłe 2,3 (kolega nawet nie brał pod uwagę 2,2). A odpowiednie ABY to przeca słychować zza dwóch ulic :diabel: Tylko qva czemu takie drogie w utrzymaniu? ;)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: