.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 05:32:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4]ginie prędkościomierz
PostNapisane: 14.gru.2003 01:20:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 22:21:42
Posty: 308
Lokalizacja: warszawa
nie wiem co sie dzieje ale mam zaniki na zegarze prędkościomierza w mojej esce (C4), tzn spadła mi wskazówka do zera a po jakims czasie jak jechał znowu zaczał pokazywać predkośc by po paru minutach spaść juz chyba na dobre. tym samym nie pokazuje ani na klimie ani nie ma wskazań na kompie. co to moze być gdzie zacząć poszukiwania tej bolączki?? czy ma to jakiś związek z tym co pisałem w innym poście tzn że zanika chwilowo wyswietlacza checka i jak mi poradziliście sprawdzić zimne luty?? co moze byc z prędkościomierzem bo jeszcze sie nie zabrałem do poprawiniach tych styków wyświetlacza więc może mi poradzicie na co zwrócić uwagę jak juz rozbiore deske.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2003 09:52:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
nie ma złotej regóły. szukasz po wszystkich połączeniach i sprawdzasz czy są zimne luty. Czasami wystarczy tylko wszystkie styki dokładnie przeczyścić i przedrapać żeby miały "goły" tzn. nie utleniony metal. Potem jeszcze popsikaj je WD-40 w celu konserwacji (nie będą się tak szybko utleniały). Jak to zrobisz i dalej będzie lipa to musisz szukać po instalacji wuięc żeby wiedzieć czego masz szukac, po rozebraniu zegarów sprawdź sobie po ścierzkach do którego pinu w kostce idą żeby wiedzieć który to kabelek to potem będziesz mógł łatwiej zidentyfikować może jakieś uszkodzenie na kablach.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2003 20:47:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Kiedys mialem to samo w swojej niuni (pisalem na forum ) ,co zrobilem to poprostu wyjalem cale zegary odpiolem je od kabli polozylem na kolanach poczekalem chwile wpiolem spowrotem ,przykrecilem i od tej pory dzialaja bez zarzutu !!! :) bedzie tego dobry miesiac !!! najlepiej zaczac od prostej receptury jak nie wypali to kombinowac dalej :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2003 21:16:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 22:21:42
Posty: 308
Lokalizacja: warszawa
ale jeszcze jedno zanim sie wezme za to, czy do prędkościomierza dochodzi linka która gdzies tam sobie do kół leci i oprócz tego jakies podłączenie do kompa tak?? dobrze kombinuję?? bo moze lepiej zacząć oględziny od drugiej strony własnie od strony napędu prędkościomierza??
i jeszcze jedno czy to że nie mierzy prędkości nie ma czasem wpływu na prace skrzyni biegów (automat) bo niby zmienia biegi normalnie, ale dzisiaj zauważyłem coś co mnie zaniepokoiło że jak na niskim biegu wciskam to mi tak jakby dopływ paliwa odłącza i przerywa w okolicach 5 tys obr. odpuszcze gaz zmini bieg i jest ok. nie wiem czy ma to jakiś związek czy padło coś innego przy okazji

_________________
było S4 (głównie nie jeżdżące brrr) coupe 2,8Q miało być S2, a jest S3 :)


Ostatnio edytowano 14.gru.2003 21:18:52 przez leon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2003 21:18:25 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
tam nie ma zadnej linki ... to jest w pelni elektroniczny licznik

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2003 21:20:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 22:21:42
Posty: 308
Lokalizacja: warszawa
hmm elektroniczny powiadasz. a jak on mierzy prędkość?? skąd dane bierze, bo przecierz nie z oporu powietrza

_________________
było S4 (głównie nie jeżdżące brrr) coupe 2,8Q miało być S2, a jest S3 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2003 21:23:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
W zegarach sa zwykle wtyczki poprostu je odpinasz i tyle a potem wpinasz z powrotem !!! NIE MA ZADNEJ LINKI wierz mi rozbieralem to !!! Zegary so elektroniczne tak jak napisal hans !!!

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2003 21:41:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
no moze z powitrza to nie ...bo wtedy mierzylby sile wiatru a to srednio ma sie do predkosci auta ... w skrzyni biegow , konkretnie przy lewej przedniej polosi jest czujnik kontaktronowy , na walku polosi jest pierscien z magnesem w jednym miescu i w ten sposob sa generowane impulsy ... magnes sie kreci , kontaktron zwiera jak magnes jest w poblizu ... do tego idzie 2 stykowa wtyczka wi tymi przewodami jest to przekazywane dalej do licznika ktory liczac impulsy oblicza predkosc , jednoczesnie ja pokazujac na zegarze

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2003 21:43:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 22:21:42
Posty: 308
Lokalizacja: warszawa
aha no to juz mi sie troche to rozjaśniło. dzieki. a czy tak jak pisałem ma to jakis zwiazek zpracą skrzyni i tym odcinaniem??

_________________
było S4 (głównie nie jeżdżące brrr) coupe 2,8Q miało być S2, a jest S3 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2003 22:05:10 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
na moje to nie powinienes odkrywac ameryki na nowo ... jezeli sie choc troche znasz na obsludze lutownicy i znasz podstawy elektryki/elektroniki to powinienes wyjac licznik , sprawdzic czy nie ma zimnych lutow , zwroc uwage na polaczenie zegara predkosciomierza z plyta glowna ... nastepnie jezeli to nie pomoze sprawdz styki przy czujniku ... ot cala filozofia bujajacego sie licznika ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2003 22:14:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
hans napisał(a):
na moje to nie powinienes odkrywac ameryki na nowo ... jezeli sie choc troche znasz na obsludze lutownicy i znasz podstawy elektryki/elektroniki to powinienes wyjac licznik , sprawdzic czy nie ma zimnych lutow , zwroc uwage na polaczenie zegara predkosciomierza z plyta glowna ... nastepnie jezeli to nie pomoze sprawdz styki przy czujniku ... ot cala filozofia bujajacego sie licznika ;)

krotko i zwiezle :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: