Krzysio napisał(a):
Witam!
Chcialbym sie przylaczyc do pytania. Mam B3 1.8 S.
U mnie jest podobnie. Gdy jade 100-120 km/h samochod dostaje czasem czkawki.A przy 160 km/h jeszcze czesciej.Tak jakby paliwa nie dostawal i zaczynal lekko"kangurzyc". Na poczatku myslalem,ze to moze jakis syf w zbiorniku,wiec przez jakis okres uzywalem srodkow oczyszczajacych uklad paliwowy.Potem nawet wymienilem caly gaznik.Ale to duzo nie pomoglo.
Kiedys tylko jak wyskoczylem w dluzsza trase (1500 km) i go przegonilem 160-180km/h non stop, to problemy sie skonczyly - na okres 4-6 miesiecy. Obecnie to nawet wyskok w trase nie pomaga.Robie codziennie minimum 40km.Sam nie wiem co sie dzieje.Auto ma 250 tkm.
Sam nie jestem mechanikiem i nie wiem co robic.
Moze byc, ze to pierdola. Slyszalem juz 3 wersje:
1. Wtryski do wymiany
2. Sonda lambda do wymiany
3. Katalizator zapchany
W ten 3-ci punkt nie za bardzo chce mi sie wierzyc,gdyz nie dawno wymienialem srodkowy i koncowy tlumik i mysle, ze jakby cos bylo zapchane to mechanik by sie chyba kapnal. Ale kto to wie.
Jeśli wymieniałeś gaźnik to raczej nie masz zapchanych wtrysków
Jesli nie masz wtrysków to pytanie czy masz w ogóle sondę lambda i katalizator.
Jeśli to gaźnikowe 1,8 i wymiana gaźnka nie pomogła, to może być:
- pompka paliwa (nowa ok. 80 zł) - zbyt mała wydajność (np. uszkodzone zaworki albo membrana),
- za niski poziom paliwa w komorze pływakowej (ale wtedy kłopoty byłyby także podczas przyspieszania na niższych biegach),
- uszkodzony któryś z wężyków podciśnieniowych, wężyki są gumowe w koszulce z plecionki, często nawet jeśli popęka guma to nie widać uszkodzenia; cena wężyka ok. 10 zł/m,
- nadpalony lub zanieczyszczony palec rozdzielacza zapłonu (ew. kopułka),
- uszkodzony regulator odśrodkowy lub podciśnieniowy w aparacie zapłonowym,
- cokolwiek innego
Objaw który opisujesz (czyli kłopoty przy relatywnie niskich obrotach w stosunku do zapotrzebowania na paliwo = V bieg i 120-160 km/h) wskazują na pomkę paliwa. Jesli po drodze od pompki do gaźnika masz odstojnik (takie okrągłe ustrojstwo przykręcone do głowicy nad świecami, do którtego przychodzą 3 wężyki paliwowe, to go wyjmij, umyj i przedmuchaj sprężonym powietrzem. Ale stawiam na pompkę paliwa.
Pozdrawiam