.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 21:26:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: C3 - ciężko obracająca sie kierownica
PostNapisane: 09.paź.2005 20:06:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Uprzedzam - wymieniłem:
- pompę - jest z 2002 albo 2003 roku - stan idelany - cicha i sucha;
- maglownicę - z 1993 roku - suchutka.

Po wymianie kiera poszła zdecydowanie lżej.

Ale miałem okazję pojeździć nieco zapuszczonym cygarem z 90 roku i tam kiera chodzi o niebo lepiej niż u mnie. Co mi zostało do wymiany, żeby i u mnie w końcu chodziło tak lekko jak w nim? Łożyska McPersonów?

poradźcie coś (choć mi to specjalnie nie utrudnia życia ale skoro moze być lepiej :))

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2005 22:17:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
A może zwrotnice masz zapieczone.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 17:50:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
Spróbuj odpiąć końcówki od pesonów i wtedy sprawdzaj. Jak buja się lekko to leć dalej - podnieś furkę, sprawdź która kolumna blokuje. Może być zatarte łożysko oporowe nad miską sprężyny, sworzeń raczej rzadko się zapieka ale się zdarza wiec go też wypnij i wszystko będziesz wiedział. Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 21:41:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
krzychu72 napisał(a):
Spróbuj odpiąć końcówki od pesonów i wtedy sprawdzaj. Jak buja się lekko to leć dalej - podnieś furkę, sprawdź która kolumna blokuje. Może być zatarte łożysko oporowe nad miską sprężyny, sworzeń raczej rzadko się zapieka ale się zdarza wiec go też wypnij i wszystko będziesz wiedział. Pozdro


Ostatnio (2 miechy może teraz będą) wymieniałem wahacze. Tak więc tu raczej nie będzie problemów. Zastanawiają mnie łożyskowania kolumn. Ile trzeba zapłacić za łożyska i czy da radę zrobić to samemu (i co ze zbieżnością/ geometrią, o ile wiem to tu nic się nie powinno zmienić, tak?)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2005 22:11:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
lozyska 40 zl szt. ale dobrze wymienic tez przy okazji poduszki 45 zl szt. odboje ioslony 40zl komplet.Dasz rade choc samemu nie jest latwo :peace: i narzedzia trzeba miec odpowiednie.

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2005 15:19:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
a w osobowych nie trzeba odpowietrzyc ukladu po wymianie plyny/pompy itp?

_________________
AEL POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2005 11:26:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
rodzynek napisał(a):
(i co ze zbieżnością/ geometrią, o ile wiem to tu nic się nie powinno zmienić, tak?)


Niestety nie. Po każdej ingerencji w zawieszenie powinno się przynajmniej sprawdzić geometrię. Teoretycznie przed demontażem można obrysować położenie śrub mocujących kolumnę ale mnie to nie przekonuje bo podkładki względem śrubek się przesuwają i ciężko trafić dokładnie w to samo miejsce, więc kącik się zmieni :|

Pablos napisał(a):
a w osobowych nie trzeba odpowietrzyc ukladu po wymianie plyny/pompy itp?


Układ kierowniczy sam się odpowietrza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2005 12:58:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Na moje oko wina lezy gdzies w układzie wspomagania , albo listwa maglownicy jest za mocno skręcona, zwróc uwage czy po skręcie kierownica sama wraca do polozenia srodkowego , jeśli tak to wina pompy ze wszystko cięzko chodzi.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2005 14:28:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Ja po zabiegu zmiany zawieszenia pojechalem na ustawienie zbierznosci i facio powiedzial ze sie nie rusza gory bo to sa minimalne odchylenia od jakiejs normy i jest to niezauwazalne a tym bardziej nie wplywa na funkcjonowanie.

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2005 17:06:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
mAlIbOr napisał(a):
Ja po zabiegu zmiany zawieszenia pojechalem na ustawienie zbierznosci i facio powiedzial ze sie nie rusza gory bo to sa minimalne odchylenia od jakiejs normy i jest to niezauwazalne a tym bardziej nie wplywa na funkcjonowanie.
Jakiej góry sprecyzuj troche , czy chodzi o ustawienie kontu pochylenia w górnej części macpersona??

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2005 17:50:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
krzychu72 napisał(a):
Pablos napisał(a):
a w osobowych nie trzeba odpowietrzyc ukladu po wymianie plyny/pompy itp?


Układ kierowniczy sam się odpowietrza.


nie we wszsytkich samochodach

_________________
AEL POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2005 18:39:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
Pablos napisał(a):
nie we wszsytkich samochodach


Oczywiście że nie we wszystkich, miałem na myśli temat postu czyli C3.

mAlIbOr napisał(a):
ja po zabiegu zmiany zawieszenia pojechalem na ustawienie zbierznosci i facio powiedzial ze sie nie rusza gory bo to sa minimalne odchylenia od jakiejs normy i jest to niezauwazalne a tym bardziej nie wplywa na funkcjonowanie.


Też byłem u takiego facia i powiedział mi to samo. Wymieniałem też wcześniej końcówkę "na oko" w trasie i ten sam facio powiedział że jak wykręciłem starą i wkręciłem nową o taką samą ilość obrotów to nie trzeba ustawiać ( bzduuuura).
Pojechałem do kumpla na ustawianie i wyszło że zbieżność do dupy a kąt pochylenia przestawiony (przy wymianie amorów, bez demontażu McPhersonów dokładnie znaczyłem śruby)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2005 22:54:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
mały v8 napisał(a):
Na moje oko wina lezy gdzies w układzie wspomagania , albo listwa maglownicy jest za mocno skręcona, zwróc uwage czy po skręcie kierownica sama wraca do polozenia srodkowego , jeśli tak to wina pompy ze wszystko cięzko chodzi.


Co znaczy za mocno skręcona listwa maglownicy??

Kierownica sama wraca na wprost (oczywiście prz choćby niewielkiej prędkości auta). Pompa wydaje się ok - sucha, cicha, kręciła się lekko i nie nosi najmniejszych sladów uszkodzeń.

Czy przy montażu mogłem zrobić jakiś błąd, który dawałby taki efekt?


PS. dodam, że nie chodzi źle ale w tamtym z 9 roku chodziło lepiej, dużo lepiej... Opony też mam w normie - 195.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2005 11:20:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
rodzynek napisał(a):
mały v8 napisał(a):
Na moje oko wina lezy gdzies w układzie wspomagania , albo listwa maglownicy jest za mocno skręcona, zwróc uwage czy po skręcie kierownica sama wraca do polozenia srodkowego , jeśli tak to wina pompy ze wszystko cięzko chodzi.


Co znaczy za mocno skręcona listwa maglownicy??

Kierownica sama wraca na wprost (oczywiście prz choćby niewielkiej prędkości auta). Pompa wydaje się ok - sucha, cicha, kręciła się lekko i nie nosi najmniejszych sladów uszkodzeń.

Czy przy montażu mogłem zrobić jakiś błąd, który dawałby taki efekt?


PS. dodam, że nie chodzi źle ale w tamtym z 9 roku chodziło lepiej, dużo lepiej... Opony też mam w normie - 195.



Wiesz co Wojtek, ja przerabialem ten temat w wakacje, ciezko i ciezko, jak wsiadlem do 1oo ki kumpla to az mi sie banan pojawil ze tak to lekko moze dzialac, no i powiem tak, nasz wspolny przyjaciel stwierdzil ze im lzejsze dzialanie tym blizsza smierc pompy, to taki objaw. Ja wymienilem pompe w wakacje na druga ktora mialem w garazu i to samo. Az podjechalem do sklepu, kupilem Boxol i zmienilem plyn... Zdecydowanie sie poprawilo :peace:

Czym masz zalany uklad??

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2005 12:01:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
wlasnie a to niemoze byc wina innego oleju?
a moze jakies otworki maja inne srednice i juz bedzie inaczej chodzic(czy wszystkie pomy sa identyczne?)
jakas roznica tez moze byc w gumie i w atmosferach w niej
wydaje mi sie ze jak kierownica spoko wraca na miejsce-prostuja sie kola to wszyto niemasz nic zapieczone
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2005 16:33:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
mAlIbOr napisał(a):
Az podjechalem do sklepu, kupilem Boxol i zmienilem plyn... Zdecydowanie sie poprawilo

Ten syf do tego układu :?: :galy: a nie ATF :?:

A z hamulcem wszystko w porządku ? Wspomaganie kierownicy i hamulca są na tym samym układzie (pompa). A może też sprawdź jeszcze raz paseczek czy dobrze napięty lub nie wyślizgany. W moim był niby naciągnięty a nieraz było :/ więc podciągnąłem mocniej i troszkę przeszło (nie za mocno bo poleci pompa)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2005 09:20:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
krzychu72 napisał(a):
mAlIbOr napisał(a):
Az podjechalem do sklepu, kupilem Boxol i zmienilem plyn... Zdecydowanie sie poprawilo

Ten syf do tego układu :?: :galy: a nie ATF :?:

A z hamulcem wszystko w porządku ? Wspomaganie kierownicy i hamulca są na tym samym układzie (pompa). A może też sprawdź jeszcze raz paseczek czy dobrze napięty lub nie wyślizgany. W moim był niby naciągnięty a nieraz było :/ więc podciągnąłem mocniej i troszkę przeszło (nie za mocno bo poleci pompa)


A stosowales to kiedykolwiek?? :> Wydaje mi sie ze nie bo bys takich glupot nie pisal. Nie jeden wyjadasz Ci powie ze nawet w V8 to dobrze sie sprawuje ;-) Boxol jest plynem do urzadzen hydraulicznych wysokocisnieniowych i jest zielony ;)

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2005 17:30:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
mAlIbOr napisał(a):
A stosowales to kiedykolwiek?? Wydaje mi sie ze nie bo bys takich glupot nie pisal. Nie jeden wyjadasz Ci powie ze nawet w V8 to dobrze sie sprawuje Boxol jest plynem do urzadzen hydraulicznych wysokocisnieniowych i jest zielony


Czyżbyś nawiązywał do takiego tematu jak np.: do posiadaczy V8 ?
Więc tak: Boxol 26 - bo innego nie ma , ma kolor przeźroczysty słomkowy a nie zielony. Leję go już od ponad 7 lat do samochodów ciężarowych (bo takie jest jego główne przeznaczenie), stosowany jest też w niektórych dostawczych ( np.Lublin przekładnią FMS), oraz sprzęcie zmechanizowanym. Jak sam napisałeś jest to płyn do układów wysokociśnieniowych czyli chociażby siłowników hydraulicznych, a to za sprawą jego specyfikacji. Dla porównania:

klasa lepkości - Boxol - 26(42) W , ATF - 5 do 10W
lepkość kinematyczna- Boxol - 42 , ATF 7,3
index lepkości- Boxol - 150 , ATF - 192

Znaczy się po prostu jest gęstrzy i dlatego przekładnie przestają podciekać. Niestety jego właściwości smarne są gorsze. Niektórzy fachowcy wlewają olej od Diesla (np.20W-50) do benzyny w wiadomym celu - Ty też byś wlał :?: Twój wybór.Pozdro :peace:


Ostatnio edytowano 18.paź.2005 16:01:57 przez krzychu72, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2005 18:06:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Montując pompę z tak młodego roku mogłeś popełnić błąd .Tzn że ta pompa może i pasuje na uchwyty ale jest różnica pomiędzy przepustowością popm się znaczy wydajnością. Po drugie primo sprawdz zbiornik podciśnienia (gruchę) być może nie jest w stanie zebrć ciśnienia i też będzie ciężko kręcić kiera.Co do boxolu do układu chydraulicznego to życzę powodzenia bo może i ktoś tam leje go od paru lat ale grupa VAG od zawsze stosuje mineralny płyn hydrauliczny w koloże zielonym np FEBI 6162 . I proponuje taki zalać.Jak coś jeszcze mi do łba podejdzie to napiszę .
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 19:34:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
No to jeszcze raz i od poczatku.

1. Najpierw zająłem się hamulcami - wymieniłem gruchę i problem minął. Kiera bez zmian.
2. Zregenerowałem (uszczelniłem starą pompę) - kiera nieco lepiej.
3. Pompa wytrzymała trzy miesiące i zaczęla ciec. po roku puściła maglownica. Kupiłem komplet i wymieniłem.
4. Zalałem wszystko febi.
5. Pasek naciągnięty jak należy, ani mocno ani lekko.
6. Przy wymianie pompy i maglownicy wymieniłem wahacze :D Kiera chodzi zdecydowanie lepiej i w końcu nic nie cieknie.
7. Przejechałem się Cygarem z 90 roku (taryfa!!) i mnie zatkało, że moze chodzić jeszcze lżej...



Pompa - ta nowa - to zamiennik, ma ten sam numer części, to samo ciśnienie robocze. Jest po prostu niedawno wyprodukowna :).

Powiem co myśle - wymienię łożyska w McPersonach, ustawię konkretnie geometrię i zbieżność i zdam relację.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: