mozesz zrobic eksperyment ... podlacz amperomierz stalopradowy pod akumulator ale na postoju ... zmierz pobor pradu ... to Ci wiele wyjasni ... jezeli bedzie w normie.. zrob to samo pod tym trafem ... jedyne co mozesz wtedy zrobic jak sie okaze ze prad plynie w innym kierunku to uziemic auto
... wzglednie moze byc kilka przyczyn. np . stary akumulator , obciazenie choc nieznaczne przez unstalacje elektryczna a co za tym idzie zamkniety obwod z akumulatorem duzej ilosci kabli insatalacji elektryczej i efekt pod transformatorem jest murowany
Lukasik , wiesz jak sie kradnie prad ? ... stawia transpormator pod linia wysokiego napiecia ... domek jednorodzinny z tego zasilisz ... wszystko kwestia jak duza cewka bedzie po stronie pierwotnej transformatora
poiza tym w przypadku linii wysokiego napiecia to powietrze nie jest idealnym izolatorem ale na taka skale nie ma lepszego i tanszego ... niemniej jednak straty energetyki ze wzgledu na zmiany atmosferyzne sa bo zmniejsza sie opor miedzy kablami a ziemia ... a taki transformatorek to wlasnie taka strata niby naturalna ale do namierzrenia przy wiekszej kradzierzy
malo tego ... kolega ma siec LAN za pomoca WiFi ale uzywa masztow i anten zewnatrznych ... przy takim maszcie indukuje sie na rurach napienie okolo 40 V na maszcie o wysokosci 20 metrow
fakt ze obciazalnosc tego jest znikoma ale do zasilenia diody na czubku masztu wystarczy
takie jest pole elektromagnetyczne ktore nas otacza ...