.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 00:52:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 08:18:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
bartoszzka napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Z tego co wiem i czytałem niemożliwe jest zastosowanie LPG do diesla .Przyczyną jest spalanie stukowe jaki wystąpiłoby w momencie spalania mieszanki.Po drugie nawet jeżeli ominiemy spalanie stukowe to tak jak ktoś tu napisał trzeba ten gaz dobrze spręrzyć a jeżeli mamy go pchać w dużych ilościach do komory spalania to gdzie tu ekonomia?
...

siema, nie udało mi się znaleźć nic na temat liczby cetanowej LPG(bo o to tu się rozchodzi)masz gdzieś te cyferki,dorzuciłbym sobie do innych danych o lpg.
Nic nie trzeba wtłaczać na siłę,gaz jest sprężony w zbiorniku i ulega częściowemu rozprężeniu w reduktorze.W przypadku diesla bez turbiny,będzie on analogicznie jak w benzynkach wysysany z miksera.W turbo dieslu pełna analogia do uturbionej benzyny-będzie wziete pod uwagę ciśnienie w dolocie i stosownie do niej rozprężenie w reduktorze będzie do wyższego ciśnienia(lub wtrysk i bez reduktora).Rozumiesz teraz ekonomię lpg w dieslu?Dokładnie po to samo co w benzynie stosuje sie gaz w dieslu.pełna analogia.

Nie istnieje liczpa cetanowa dla LPG jest to tylko wskażnik podstawowej właściwości ON

tu jest coś do poczytania
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_metanowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 16:32:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ADAM 12 napisał(a):
bartoszzka napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Z tego co wiem i czytałem niemożliwe jest zastosowanie LPG do diesla .Przyczyną jest spalanie stukowe jaki wystąpiłoby w momencie spalania mieszanki.Po drugie nawet jeżeli ominiemy spalanie stukowe to tak jak ktoś tu napisał trzeba ten gaz dobrze spręrzyć a jeżeli mamy go pchać w dużych ilościach do komory spalania to gdzie tu ekonomia?
...

siema, nie udało mi się znaleźć nic na temat liczby cetanowej LPG(bo o to tu się rozchodzi)masz gdzieś te cyferki,dorzuciłbym sobie do innych danych o lpg.
Nic nie trzeba wtłaczać na siłę,gaz jest sprężony w zbiorniku i ulega częściowemu rozprężeniu w reduktorze.W przypadku diesla bez turbiny,będzie on analogicznie jak w benzynkach wysysany z miksera.W turbo dieslu pełna analogia do uturbionej benzyny-będzie wziete pod uwagę ciśnienie w dolocie i stosownie do niej rozprężenie w reduktorze będzie do wyższego ciśnienia(lub wtrysk i bez reduktora).Rozumiesz teraz ekonomię lpg w dieslu?Dokładnie po to samo co w benzynie stosuje sie gaz w dieslu.pełna analogia.

Nie istnieje liczpa cetanowa dla LPG jest to tylko wskażnik podstawowej właściwości ON

tu jest coś do poczytania
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_metanowa

Rozwiń proszę. Jaki wplyw ten parametr ma na prawidlowe spalanie mieszanki gazu i powietrza w silniku pana Rudolfa ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 16:42:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
który?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 16:45:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ADAM 12 napisał(a):
który?

Wskaźnik podstawowej właściwości ON.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 16:55:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Prosze bardzo:
Liczba cetanowa
parametr określający skłonność paliwa do samoczynnego zapłonu w silnikach z zapłonem samoczynnym. Im liczba cetanowa jest wyższa, tym łatwiej ulega ono samozapłonowi i tym krótszy jest właściwy mu okres zwłoki zapłonu

A tu coś jeszcze:
Liczba cetanowa jest podstawową własnością olejów napędowych, tak jak dla benzyn liczba oktanowa. Liczba cetanowa jest wskaźnikiem zdolności oleju napędowego do samozapłonu i zależy od jego składu chemicznego.

Liczbę cetanową wyznacza się porównując czas zapłonu dla paliwa wzorcowego i analizowanego oleju napędowego, stosując do tego celu specjalne silniki wzorcowe. Paliwo wzorcowe to mieszanka cetanu (5-(1,2-dihydroksyetylo)-3,4-dihydroksy-5H-furan-2-on) - posiadającego bardzo krótki czas zapłonu i α-metylo-naftalenu. Gdy analizowany olej napędowy posiada własności takie jak czysty cetan ma on liczbę cetanową 100. Gdy posiada własności takie jak mieszanka 50:50 cetanu i α-metylo-naftalenu ma on liczbę cetanową równą 50.

Najbardziej korzystne w silnikach z zapłonem samoczynnym są liniowe węglowodory parafinowe, które spalają się równomiernie, a ich liczba cetanowa rośnie w granicach 70-110 wraz ze wzrostem wielkości cząsteczek węglowodoru. Rozgałęzione węglowodory parafinowe i nafteny są już mniej korzystne, a ich liczba cetanowa zawiera się w granicach 20-70. Najgorsze własności mają proste węglowodory aromatyczne, których liczba cetanowa waha się w granicach 0-60, natomiast dla wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (poza naftenami) wartość ta wynosi tylko ok. 20.

Na liczbę cetanowa ma również wpływ skład frakcyjny oleju. Ogólnie można powiedzieć, że im lżejsze (mające niższą temperaturę wrzenia) paliwo, tym mniejsza liczba cetanowa. Lekkich frakcji ropy naftowej nie można jednak całkowicie usuwać ze składu olejów napędowych, bo są one ważne przy uruchamianiu silnika.

W polskiej normie dla olejów napędowych ustalone jest minimum liczby cetanowej, wynoszące 49, ponieważ badania eksploatacyjne silników Diesla wykazały, że paliwa o niższej liczbie znacznie obniżają ekonomikę jazdy. Natomiast wzrost liczby cetanowej powyżej 50 wydatnie poprawia własności eksploatacyjne paliwa, ułatwia rozruch silnika, spowalnia zanieczyszczenie dysz wtryskiwaczy, ogranicza czarne dymy w spalinach i obniża hałaśliwość silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 18:45:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Cytuj:
baskecior

TDI INSIDE

Dołączył: 09 Gru 2003
Posty: 3123
Skąd: Pabianice Niunie: 80 B4 TDI, 90 B3 2,3

Nie czepiaj sie slowek, po prostu lpg kojarzy mi sie z gazem ...
Rozumiem ze para wodna to tez gaz ? ...
Hans, tobie opary mylą się z gazem i troszke mijasz sie z prawdą.
Gaz to substancja otrzymana po uwolnieniu płynu w fazie stałej (np gaz wodny otrzymywany po przepuszczeniu wody przez paliwo stałe) lub otrzymywanej naturalnie w wyniku procesów zachodzacych pod ziemia etc ...
To co wydobywa się z paliwa i np ropy to opary a nie gaz.

Baskecior, z całym szacunkiem, ale to chyba jednak Ty się mylisz. Dlaczego? Otóż np. woda występuje w trzech stanach stałym, ciekłym i gazowym. Stały - wiadomo lód w wyniku ochłodzenia poniżej temp. krzepnięcia, ciekły - powszechnie znany, gazowy stan lotny wywołany przez ogrzanie do temp. powyżej temp. wrzenia. Wniosek: każda substancja (oprócz substancji sublimacyjnych) ogrzana powyżej temp. wrzenia (w warunkach normalnych - czyli ciśnienie itd )zmienia stan skupienia na gazowy. Szkoła podstawowa kl. chyba 6 w moich czasach :peace:

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 18:49:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
przestancie sie madrzyc i albo piszcie na temat albo nie piszcie wcale

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2005 21:17:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2005 21:26:31
Posty: 31
liczba oktanowa,cetanowa,metanowa to tylko nazwa bazy do której się odnosimy tak jak mamy system temperatury w st. C,K,F.Lpg pewnie nigdy nie było prównywane do oleju napędowego i dlatego nie jest ustalona liczba cetanowa lpg.Wybieraja najlepsze ,do porównywania konkretnego paliwa,wzorce i chwała im za to.Idą dalej tropem linku doszedłem do ciekawego momentu :

In a diesel engine, combustion is initiated through autoignition of the fuel due to the high
end-temperature and pressure of compression. The autoignition temperature of propane
and especially methane are so high that these fuels are not suited for the diesel process.
For autoignition with methane, a compression ratio of 38:1 and for propane 29:1 is needed
/34/. Therefore, in a gas engine the gaseous fuel has to be ignited either by an electrical
spark (Otto engine) or by diesel fuel (pilot injection).

więc chyba ktoś już to przebadał skoro operuje cyferkami :) jednym słowem LPG nadaje się do silnika Diesla.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 07:28:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
bartoszzka napisał(a):
liczba oktanowa,cetanowa,metanowa to tylko nazwa bazy do której się odnosimy tak jak mamy system temperatury w st. C,K,F.Lpg pewnie nigdy nie było prównywane do oleju napędowego i dlatego nie jest ustalona liczba cetanowa lpg.Wybieraja najlepsze ,do porównywania konkretnego paliwa,wzorce i chwała im za to.Idą dalej tropem linku doszedłem do ciekawego momentu :

In a diesel engine, combustion is initiated through autoignition of the fuel due to the high
end-temperature and pressure of compression. The autoignition temperature of propane
and especially methane are so high that these fuels are not suited for the diesel process.
For autoignition with methane, a compression ratio of 38:1 and for propane 29:1 is needed
/34/. Therefore, in a gas engine the gaseous fuel has to be ignited either by an electrical
spark (Otto engine) or by diesel fuel (pilot injection).

więc chyba ktoś już to przebadał skoro operuje cyferkami :) jednym słowem LPG nadaje się do silnika Diesla.

Wszystko jasne.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 14:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Wy tu gadau gadu .....
a czy zna ktos kogos co na tym jezdzil, cos wie, ile zyje silnik, ile pali ON + LPG itp.
Bo to chyba akademicka dyskusja jest ..... a co na to zycie.
Ja diesle lubie ale jak moglbym troche PLN zaoszczedzic to czemu nie.
A w Iraku to jeszcze troche postrzelaja, a rzad Pis + samoobrona tez pazerny bedzie i akcyza wzrosnie.

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2005 15:24:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Znam gościa który ma w B3 instalkę CNG może tankować tylko na Gazowej we Wrocku.Za 1m3 gazu płaci około 1,2 PLN jednak musiał wzmacniać spężyny bo zbiornik jest cholernie ciężki.Instalka montowana była w Niemczech.Twierdzi że nawet mu to chodzi.
A co do diesla na CNG to zapytaj na PKS-ie we Wrocku. Podobno już takie autobusiki mają :peace: :diabel: .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: