.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2025 15:46:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 2,8 v6] Pytanie o temperaturę i rodzaj oleju
PostNapisane: 30.paź.2005 17:22:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Sledze to forum od jakiegos juz czasu,jednak dopiero teraz zdecydowalem sie zarejestrowac:)

Po przesledzeniu kilku tematow nasunely mi sie pewne pytania:

1.Odnosnie termostatow i temparatury cieczy chlodzacej,czy faktycznie tak macie i tak powinno byc ze temperatura niezaleznie od temeratury na dworze trzyma sie na 90 stopniach???Ja zauwazylem ze teraz przy niskich temperaturach wskazowke mam troszke ponad tymi trzema pierwszymi kreskami gdzie jest 50 stopni.Rozumiem ze mam termostat do wymiany.?

2.Chyba bardziej mnie nurtujace,naczytalem sie na temat olejow silnikowych,zwiedzilem kilka warsztatow zeby posluchac opini (chyba) specjalistow i:

Po sprowadzeniu auta,wszyscy zgodnie stwierdzili,ze moje auto jezdzi na syntetyku lub polsyntetyku,brali sobie olej na reke rozmazywali i po tym stwierdzali ze tak jest.Powiedzieli mi ze napewno jezdzi na jakims oleju syntetycznym i ze moge sobie wlac polsyntetyk lub syntetyk.Zrobilem jakies 5tys km i wymienilem olej na polsyntetyk Castrol Magnatec 10W40.Zaraz po wymianie zauwazylem ze jak rano odpalam silnik to slychac ze 3, 4 uderzenia zaworow.Nie martwi mnie to bo wiem ze tak jest i to jest objaw normlany poniewaz olej musi sie rozejsc po silniku.Zastanawiam sie tylko dlaczego na poprzednim oleju tego nie bylo?????,odpalalem rano i nie bylo slychac zaworkow ani zadnych stukow,w zwiazku z tym zastanawiam sie nad przejsciem na olej syntetyczny tylko zastanawiam sie jaki czy Castrol Magnatec 5w40 czy Mobil1 5w50,ktory olej jest lepszy???
Slyszalem takie opinie ze castrol ma dodane bardzo duzo srodkow myjacych?

Na obecnym polsyntetyku zrobilem 8tys km,auto ma przejechane 160tys,dolalem moze pol litra oleju od wymiany i to pewnie dlatego,ze gdzies mi podcieka na dole olej troche.Ktory olej wybrac i czy to poranne stukanie zaworow przy odpaleniu rano moze byc spowodowane tym ze auto chodzi na polsyntetyku czyli oleju gesciejszym a wczesniej mogl choodzic np.na syntetyku lub tez innym oleju????????

Pozdrawiam:)
[Maridk] Pozwoliłem sobie zmienić nazwę postu,będzie łatwiej rozpoznawalny dla ludzi siedzących w temacie

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2005 08:32:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Widzę, że nikt Cię nie lubi, i nie chce odpowiedzieć ;)

1. na 100% tak.

2. Chciałbym takich ludzi, co po zrobieniu wymazu starego oleju na palcach potrafią stwierdzić, czy to pół- czy fullsyntetyk :peace: Rzeczywiście, zalej teraz syntetykiem, to będziesz słyszał nie 3-4 stuknięcia zaworów a piętnascie. Po prostu masz olej rzadszy (nie w sensie param techn. oleju, ale jego czystości) i dopiero syf się wypłukał - a dalsze kierowanie się ku syntetykowi zagwarantuje Ci wizytę u mechaniora celem uszczelnienia silnika). Swego czasu Hans napisał piękny doktorat nt. różnic w olejach pól- i full-, więc poszukaj, po przeczytaniu zastanowisz się, czy warta w ogóle jest ślepa pogoń za full- tylko dla świadomości, że moje auto będzie jeździć na oleju, na którym jeżdżą nowe auta... - chyba że masz kasy sporo, eksploatujesz silnik w średnio 4-6 tyś obrotów po 2 godziny dziennie to możesz zrobić mycie i uszczelnienie silnika wewnątrz, i dopiero wtedy możesz sobie przejść na full-). Naprawdę, óżnica w pracy silnika przy cywilnej eksploatacji jest niezauważalna, a jedynie wpływa na podświadomość (jak ze strumienicami ;) )

Swoją drogą - mamy olejowo te same silniki, więc podpowiem Ci, że GTD sprawuje się bardzo dobrze w V6 i te stuki to na 100% nie są przyczyna oleju. U mnie znowu nastała cisza po zalaniu tego oleju.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2005 13:51:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
Te wskazniki temp w zegarach lubia oszukiwac lepiej sprawdzic temperature na klimatroniku.
Wpisz w szukajke 'kody klimatronika" i bedziesz wiedzial o co chodzi :)
Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2005 14:53:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Dobrym sposobem na sprawdzenie wiarygodności wskaźnika temp. płynu są też dwie próby:
- jedna na postoju, do jakiej temp. dochodzi - jeśli utrzymie sie na pixdoors 90C, znaczy ze wskaźnik jest +-5C ok.,

- druga w czasie jazdy - jeśli temp. sięga max 70-75C (szczególnie w chłodne dni, bo latem to i do 85 dojdzie w czasie jezdy z otwartym termosem) - to wtedy wiemy, że termostat do d.... i wskaźnik dobry jeśli próba nr 1 zwróciła wartość True :)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2005 17:29:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Vanderlei:

Chyba sie nie zrozumielismy,z tego co mowisz to zakladasz ze moj silnik jezdzil, na minerlanym oleju i teraz jak wlalem polsyntetyk to jest rzadszy olej i dlatego stukaja zaworki,a jesli wleje syntetyk to juz wogole zacznie ciec.

W 3 roznych zakladach powiedzieli ze to jest syntetyk albo polsyntety,ten na ktorym jezdzil niemiec,wiec jesli tak to: nie wlalem rzadszego a najwyzej taki sam a zaczelo stukac z rana przy odpaleniu.Chyba ze jesli sie wszysycy pomylili i ocenili ze to syntetyczny a faktycznie byl mineral,a teraz wlalem polsyntetyk to wtedy masz racje.Ale oni twierdza ze roznica pomiedzy mineralnym a syntetykiem jest tak wyrazna ze tego pomylic sie nie da.

Jesli sie nie pomylili czyli zakladajac ze jezdzil na polsyntetyku i teraz wlalem tez polsyntetyk to dlaczego stukaja a wczesniej nie stukaly?

Nie znam sie na tym za bardzoale mysle ze byl syntetyczny olej a ja teraz wlalem polsyntetyk gesciejszy i dlatego teraz zaworki z rana stukna bo dluzej olej dochodzi.Co ty na to???

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 07:47:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
datar napisał(a):
Vanderlei:

Chyba sie nie zrozumielismy,z tego co mowisz to zakladasz ze moj silnik jezdzil, na minerlanym oleju i teraz jak wlalem polsyntetyk to jest rzadszy olej i dlatego stukaja zaworki,a jesli wleje syntetyk to juz wogole zacznie ciec.

Zakładałem, że jeździłes zgodnie z tym co napisałeś - na pół-

datar napisał(a):
W 3 roznych zakladach powiedzieli ze to jest syntetyk albo polsyntety,ten na ktorym jezdzil niemiec,wiec jesli tak to: nie wlalem rzadszego a najwyzej taki sam a zaczelo stukac z rana przy odpaleniu.Chyba ze jesli sie wszysycy pomylili i ocenili ze to syntetyczny a faktycznie byl mineral,a teraz wlalem polsyntetyk to wtedy masz racje.Ale oni twierdza ze roznica pomiedzy mineralnym a syntetykiem jest tak wyrazna ze tego pomylic sie nie da.

Jesli sie nie pomylili czyli zakladajac ze jezdzil na polsyntetyku i teraz wlalem tez polsyntetyk to dlaczego stukaja a wczesniej nie stukaly?

Bo wg mnie czysty olej wypłukał Ci więcej syfu, niż był w stanie stary wypłukać - jaką masz barwę oleju?Nie czarną?

datar napisał(a):
Nie znam sie na tym za bardzoale mysle ze byl syntetyczny olej a ja teraz wlalem polsyntetyk gesciejszy i dlatego teraz zaworki z rana stukna bo dluzej olej dochodzi.Co ty na to???

Nie sądzę, - ja wlewałem pół-GTD i ani razu nie stuknie, nawet teraz, przy przymrozkach. Więc stuki to raczej przyczyna mechaniki, nie oleju. Oczywiście można to leczyć tą samą metodą, co podupadłe szklanki - nowy olej pomoże, ale na jakiś tylko czas...Co do tego, jak Ci pomóć z silnikiem - mnie już nie ytaj, bo nie wiem - poczekaj, może ktoś z mechaników-wyjadaczy się odezwie...

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 21:10:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
No wlasnie teraz po 8 tys na castrolu ,olej jest jasny,poprzedni byl duzo ciemniejszy...
No nic, w przyszlym tygodniu zmieniam na mobila full syntetic i zobaczymy:))

Dzieki za pomoc
Pozdrawiam

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 17:01:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Półsyntetyk, syntetyk, czy mineral różnią sie gęstością. Klasa oleju to jeszcze co innego, a pewne żródło kupienia dobrej oliwy to inna bajka.
W swojej V6 zawsze lałem syntetyk, był Castrol, Mobil i Neste. Zawsze rano stukało, pobór oliwy do 2l/100km. Ostatnio przeszedłem na Valvoline półsyntetyki co?? zero stukania :) Zrobiłem około 5 tys i dolałem z 0.5l mimo, że moja jazda stała sie agresywniejsza, no kilka butli Nx sie już wystrzelało :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: