.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.gru.2024 10:24:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Do znawcow w temacie skrzyn i przelozen....
PostNapisane: 07.lis.2005 09:45:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Przyjaciele, jak wiecie mam Audi 100 C3 z silnikiem 2.0 TDi ale w budzie Quattro. Jest to fajne polaczenie ale skrzynia jest od benzynowego NFa (2.3) Jest Teoretycznie OK, samochod jezdzi, jakos, jest bardzo elastyczny i wszystko bylo by okej gdyby nie to ze ten silnik jest za krotki do tej skrzyni. To znaczy obroty silnika koncza sie za szybko wzgledem tego jak skrzynia moze pracowac. Efekt jest taki ze samochod na 2 biegu nie pojedzie wiecej jak 60km/h (to juz ostro wyje) i praktycznie na 5 biegu dobra predkosc wzgledem wartosci obrotowej to jakies 90km/h Nie jechalem nim wiecej jak 140 i silnik juz raczej ma dosc bo to w przelozeniu do seryjnego 2.0 TDi (pozdro SIMSOFT) to tak jak bym jechal ze 190 :/ ... Teraz pytania:

1. Jak to obliczyc jaka skrzynia dawala by odpowiednie przelozenie mocy i mometu na kola i spasuje do mojego sprzegla??

2. Ostatecznosc to zrezygnowanie z Quattro i wsadzenie normalnej skrzyni od SIMSOFTA ale szkoda napedu zeby znowu toczyc sie oska :/

3.... POMOZCIE, bo mnie krew zaleje, nie jedzie ten samochod tak jak powinien i wiem o tym jaki potencjal ma ten silnik, wiem ze tu sa 4 lapy, ale.... to mocny silnik i ma wiekszy moment niz 2.3 NF Pb a tu taki zonk :zly:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 10:02:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12006
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
szukaj skrzyni od diesla. Jakakolwiek skrzynia od benzyniaka (no, może poza S2 i pochodnymi) będzie za krótka.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 10:12:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Leo napisał(a):
szukaj skrzyni od diesla. Jakakolwiek skrzynia od benzyniaka (no, może poza S2 i pochodnymi) będzie za krótka.


To juz wiem, ale powiedz mi jak to zrobic zeby ta skrzynia zabanglala mi z Torsenem. Mam skrzynie od diesla, dokladnie taka skrzynia jak mi jest potrzebna czyli od silnika 2.0 TDi. Skrzynia ma uszkodzone prawdopodobnie synchronizator na 1 badz 2 bieg ale co z Quattro?? Czy da rade jakos srodek przelozyc, moze macie jakies foto srodka dla porownania skrzyni zwyklej i skrzyni z Quattro

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 10:29:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12006
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie przełożysz środka bo niby jak ? Tam nawet obudowa jest inna, nie wspominając o mocowaniach wałka wychodzącego na tył i torsenie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 10:37:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
a z 3B nie pasuje??

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 10:44:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Mauzer napisał(a):
a z 3B nie pasuje??


Kurde ja to jestem laikiem ale to pytanie zadaje Wam ;-) Co z tym zrobic zeby nie tracic Quattro ??

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 13:53:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
tak podejzewalem ze na tym skonczy sie wiedza forumowiczow...ale dzieki chociaz tym ktorzy sie odezwali .. ;)

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 14:12:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
No, no - widzę, że mamy więcej wspólnego. Ja też mam Diesla C3 ze skrzynią od benzyny (AAV zamiast AUV). Najprostsza metoda, żebyś miał większe prędkości przy tych samych obrotach to kupienie opon o wyższym profilu - musisz się jednak puewnić, czy kopona bez problemu będzie się obracać w nadkolu, szczególnie z przodu.
Teoretycznie możesz poszukać oryginalnej skrzyni od silnika TDI i quattro (były takie np. do AELa (140KM) w karioserii A6/C4. Problem polega na tym, że potrzebować będzie dodatkowo:
- inny lewarek biegów
- inną tarczę sprzęgła
- inne koło zamachowe z dociskiem
Qpa roboty i wydatków :zly:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 14:26:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
cygaro-avant napisał(a):
No, no - widzę, że mamy więcej wspólnego. Ja też mam Diesla C3 ze skrzynią od benzyny (AAV zamiast AUV). Najprostsza metoda, żebyś miał większe prędkości przy tych samych obrotach to kupienie opon o wyższym profilu - musisz się jednak puewnić, czy kopona bez problemu będzie się obracać w nadkolu, szczególnie z przodu.
Teoretycznie możesz poszukać oryginalnej skrzyni od silnika TDI i quattro (były takie np. do AELa (140KM) w karioserii A6/C4. Problem polega na tym, że potrzebować będzie dodatkowo:
- inny lewarek biegów
- inną tarczę sprzęgła
- inne koło zamachowe z dociskiem
Qpa roboty i wydatków :zly:


No wlasnie, zastanawialem sie czy jest szanasa zeby tu podeszla jakas skrzynia od 2.5 TDI Quattro, ale widze ze to sporo wydatkow bedzie z tego co piszesz. A Ty tak wcisnoles wieksze kola??

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 14:47:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Nie wcisnąłem większych - mam 195/65 R15 i niestety mocno kręcę silnik :zly:
Chociaż muszę przyznać, że przełożenie oryginalnej skrzyni na V-tym biegu (0,641) niewielie różni się od mojego - 0,684. Wynika z tego że mam o 6% mniejszą prędkość.

Kombinowałem też jakby tu wynienić samą przekładnię główną - moja ma 1:4,111, ale są też takie 1:3,7, 1:3,777, 1:3,85.
Póki co skrzynia CUS kupiona okazyjnie czeka na koło zamachowe.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 14:56:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Chcial bym wiedziec jak to przeliczac te przelozenia ale jest to dla mnei zupelnie obce... Nie wiem jaka mam skrzynie, sprawdze to z gory czy z pozycji kanalu only?? Wiem jedno, jest za wolno a nie chcial bym rezygnowac z Quattro :-(

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 15:01:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
symbol skrzyni masz nabity na samej górze skrzyni, zobaczysz go zaraz za silnikiem jak lookniesz pod maskę. A przełożenia skrzyni wyszuka Ci wszechwiedzący Hans
Ale sobie dziś pogadaliśmy :DD

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2005 15:44:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
No pogadalismy bo jak bys dal GG to bylo by latwiej :-) Musze looknac jaka mam skrzynie, ale z tego co sie orientuje to zostala od 2.3 NF'a, tylko ciekawe ile tego tam montowali :-/

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2005 12:30:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Tiaaa... :> Czyli tylko Avant byl w stanie sie wypowiedziec i nikt wiecej :|

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2005 12:52:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12006
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jak doprowadzę do ładu mój CarTest to Ci posprawdzam przełożenia co i jak.

pozatym, skąd mam niby wiedzieć czy skrzynia z 5cyl, pasuje do 4cyl ? Zadzwoń może w dwa znane miejsca i się dowiedz.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Ostatnio edytowano 08.lis.2005 12:53:29 przez Leo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2005 12:52:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Aha, jeśli masz oryginalną skrzynię a przykładany silnik, to symbol skrzyni będziesz miał podany na tablicze znamionowej. W karoserii Avant jest to papierowa naklejka w jednym ze schowków w bagażniku - pozycja GKB (Getriebekennbuchstaben - w języku faszystów). Gdzie ta informacja umieszczana była w karoserii "sedan" - nie wiem :(::
Może na przednim pasie, nad artapą chłodnicy...
Jeśli z kolei masz oryginalny silnik a przekładaną sprzynię - to nie znajdziesz tego

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2005 13:37:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Leo, ale tu nie chodzi o to czy skrzynia bedzie pasowala od 4 zylindrowca tylko jaka mogl bym wsadzic do siebie albo co moge zrobic z powyzsza


Avant, sadze ze to naklepka z tylu na klapie jak sie otwiera bagar, taka gdzie jest numer nadwozia, lakieru itp. Sadze ze skrzynia jest orginalna, silnik napewno nie drzemal tu od nowosci...

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2005 13:52:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
nie siedze w temacie, ale moze daloby sie przerzucic same tryby od skrzyni dizlowskiej?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2005 13:58:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12006
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
mAlIbOr napisał(a):
Leo, ale tu nie chodzi o to czy skrzynia bedzie pasowala od 4 zylindrowca tylko jaka mogl bym wsadzic do siebie albo co moge zrobic z powyzsza


Avant, sadze ze to naklepka z tylu na klapie jak sie otwiera bagar, taka gdzie jest numer nadwozia, lakieru itp. Sadze ze skrzynia jest orginalna, silnik napewno nie drzemal tu od nowosci...


no więc mówię! Sprawdzę z jakiej skrzyni Ci przełożenia podejdą.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2005 14:37:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Leo napisał(a):
mAlIbOr napisał(a):
Leo, ale tu nie chodzi o to czy skrzynia bedzie pasowala od 4 zylindrowca tylko jaka mogl bym wsadzic do siebie albo co moge zrobic z powyzsza


Avant, sadze ze to naklepka z tylu na klapie jak sie otwiera bagar, taka gdzie jest numer nadwozia, lakieru itp. Sadze ze skrzynia jest orginalna, silnik napewno nie drzemal tu od nowosci...


no więc mówię! Sprawdzę z jakiej skrzyni Ci przełożenia podejdą.


No i bede Ci zajebiscie dzwieczny bo mecze silnik a jak nie mecze to jade jak emeryt a w tym samym momencie powinienem jechac przynajmniej 20km/h wiecej :-/

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: