.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 23:47:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Cisnienie oleju [COUPE 2.0 16V ACE 1993]
PostNapisane: 02.lis.2005 22:02:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2004 12:11:23
Posty: 114
Lokalizacja: CZ
Czesc!!!

Trzecie pytanie (mam nadzieje, ze moj fakap zostanie szybko naprawiony i moje 2 poprzednie pytania szybko trafia z glownego forum na forum techniczne!!! :) ):

Zmienilem olej w mojej coupecie i teraz cisnienie na biegu jalowym wynosi ok 1 bar.... Wczesniej (olej 'by' poprzedni wlasciciel) bylo jakies 1,8 bar... co moze byc tego przyczyna? Dodam, ze przy 2000 rpm ccisnienie jest takie, jak powinno byc wg instrukcji (czyli 'chyba' 2 lub 3 bar!). Moze cos sie przeplukalo, albo dziura jakas?? :<
Olej to mineralne 15W/40. Przebieg 103k miles (ok. 160kkm).
Przejechalem na tym oleju jakies 600 mil, ale zaraz sie go bede pozbywal!!! Moze jakas inna gestosc i polsyntetyk (wiem, popluka jeszcze bardziej)? :diabel:

Thx

tomek

_________________
NIE LUBIE KORKOOW!!!
BMW 530D Touring
VW Passat Variant 1.9 TDI 4motion
VW Caddy 1.9 TDI
Fiat Brava 1.9 JTD
Fiat Marea Weekend 1.6 16V
BMW 540i Touring
Fiat Seicento 900
Audi A4 1.9 TDI Avant
Audi Coupe 2.0 16V
Audi 80 2.0 E
Audi 80 1.8 S
Fiat Tipo 1.4
Skoda Favorit
Fiat 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 23:33:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
Spoko. W zasadzie nie masz wiekszych powodów do obaw. Mogło byc tak że poprzedni właściciel aby dobrze sprzedac auto wlał dwa "moto doctory" do oleju i to zagęszczając olej podniosło cisnienie, ale tylko pozornie, bo po zmianie oleju juz bez zagęszczaczy jest taka rzeczywistośc ,że masz na panewkach nieco juz niższe ciśnienie.Ta wielkość o której piszesz nie jest tragedią, bo dolna wartośc do remontu dołu to ok. 0,2. Możesz spróbować wymienic pompe olejowa, bo one sie tez zużywaja i niekiedy podaja niższe ciśnienie. Ja kiedys zmieniłem pompe w aucie i ciśnienie na zegarze miałem o ok. 1 bar wyższe (można wymienic sam zawór ciśnieniowy na pompie i zobaczyc jaki efekt będzie). Pozdrawiam gronk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2005 23:57:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dolna wartość w moim silniku to 1.6-1.8 bara.W wolnossącym dolna wartośc to 0.2 bara ? Aż mi się wierzyć nie chce. Stare polonezy tyle miały.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 11:48:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2004 12:11:23
Posty: 114
Lokalizacja: CZ
thx gronk, ale wydaje sie, ze w pewnej mierze Leo ma racje...
ale Leo, ta dolna wartosc jest podawana dla 2000 rpm, a nie dla biegu jalowego, prawda?!
wiec o co chodzi w moim?
te ''uszlachetniacze'' sa prawdopodobne, bo chyba mocniej mi teraz cieknie spod pokrywy zaworow... ale silnik w sumie jest dosc suchy i raczej nie byl czyszczony przez min. rok...
jak sadzicie? ktos ma inne sugestie?

_________________
NIE LUBIE KORKOOW!!!
BMW 530D Touring
VW Passat Variant 1.9 TDI 4motion
VW Caddy 1.9 TDI
Fiat Brava 1.9 JTD
Fiat Marea Weekend 1.6 16V
BMW 540i Touring
Fiat Seicento 900
Audi A4 1.9 TDI Avant
Audi Coupe 2.0 16V
Audi 80 2.0 E
Audi 80 1.8 S
Fiat Tipo 1.4
Skoda Favorit
Fiat 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2005 16:49:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Minimalne podawane jest 1.8 bara przy 2100 obr/min. tak czy inaczej jakby mi na wolnych spadło poniżej 2 to już bym sie niepokoił.
Podjedź do jakiegoś mechaniora i niech ci manometrem sprawdzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2005 20:05:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2004 12:11:23
Posty: 114
Lokalizacja: CZ
na razie sie nie niepokoje, bo wszystko jest ok przy podawanych wartosciach (tzn. te 1,8 przy 2100 obr.)!!! i w sumie nie warto w ten sposob ludzi straszyc... ale czasami takie zapobiegawcze podejscie troche pomaga!!! ;)

teraz uroslo mi o jakies 0,5 bara- olej sie przechodzil i cos sie zmienilo... kto wie?!

ale na pewno zaleje go teraz czyms innym (czyt. innym olejem)!! :)

pzdrv

tomek

p.s.

a przez wiekszosc czasu i tak mam 5 bar!! ;)

_________________
NIE LUBIE KORKOOW!!!
BMW 530D Touring
VW Passat Variant 1.9 TDI 4motion
VW Caddy 1.9 TDI
Fiat Brava 1.9 JTD
Fiat Marea Weekend 1.6 16V
BMW 540i Touring
Fiat Seicento 900
Audi A4 1.9 TDI Avant
Audi Coupe 2.0 16V
Audi 80 2.0 E
Audi 80 1.8 S
Fiat Tipo 1.4
Skoda Favorit
Fiat 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: