.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 00:18:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nie działa nawiew na I-szym biegu
PostNapisane: 10.mar.2004 10:15:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.paź.2003 21:12:39
Posty: 338
Lokalizacja: Starogard Gdański - pomorskie / UK
Czy moze mi ktos powiedzieć gdzie znajdują się rezystory od regulacji prędkości nawiewu. Są one gdzieś przy dmuchawie czy przy przełączniku :?:
Pozdrawiam.

_________________
890 km Kronach 2005
872 mile (1400km) Kronach 2007
Audi90, 2.3 NG, 1990, LPG 5.2003 -> 11.2005
Audi A4 1.8 ADR 1995 Right Hand Drive 10.2006 -> 02.2008
Audi A4 1.9 Tdi Avant AFN 1998 Right Hand Drive 02.2008 -> 04.2011
Audi A6 2.0 Tdi Avant BRE 2007 Right Hand Drive 04.2011 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2004 10:23:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
Witam.
Nie działa ci pierwszy, czyli najwolniejszy bieg rozumiem? Rezystory (jeżeli w B4 jest tak samo, jak w B3) znajdziesz na obudowie wiatraka od nawiewu nad nogami pasażera z przodu, pod taką klapką. Z przodu masz śrubkę, którą musisz odkręcić i z boku 2 wtyczki, które musisz zdjąć, żeby wyjąć to ustrojstwo. Jak już wyjmiesz, to oczom się twoim ukaże rezystor ceramiczny z opisanymi rezystancjami. W razie pytań wal, bo temat znam z autopsji(inne objawy i przyczyna, ale zasada działania ta sama).
PZDR.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2004 11:35:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
U mnie tez nie dziala 1 stopien. Ale mnie to nie boli bo dziala 2,3 i 4 :) I to wystarczy :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2004 11:39:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
mi jak poleciał "termobezpiecznik" w zestawie oporów, to tylko na maxa dmuchało ;) tak, że mało głowy nie oderwało - średnia przyjemność, jak tylko chcesz "podgrzać atmosferę" ;) . cza było robić.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2004 12:53:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
Tydzień temu to przerabiałem , tylko w C4 nie wiem czy jest tak samo . Jak będziesz chciał bliższe informacje wal na gg : 4120352

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2004 13:49:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
:P Mam to samo.....moze ktos napisze jak to naprawic bo gdzie szukac i jak zdjac klapke to juz napisano.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2004 16:22:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
Bilo napisał(a):
:P Mam to samo.....moze ktos napisze jak to naprawic bo gdzie szukac i jak zdjac klapke to juz napisano.


Chcesz szczegółowe informacje wal na gg bo tak to ciężko opisywać, najlepiej jest poprzez dialog.

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2004 08:14:17 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Nie ma że ciężko.... pisz przyda się innym :P :D

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2004 10:05:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
Maridk napisał(a):
Nie ma że ciężko.... pisz przyda się innym :P :D


No dobra . W sumie to nic skomplikowanego . Napiszę jak to jest na przykładzie C4 , ale w innych też powinno być tak samo.

Krok pierwszy : trzeba wyjąć tą konsolę co są pokrętła z regulacjami nawiewu . Są one mocowane bodajże na 4 śrubkach.

Krok drugi : po wyjęciu już tego z tyłu od pokrętła prędkości obrotowej będą takie blaszki metalowe (4) odpowiedzialne za każdy bieg dmuchawy . Wystarczy je podoginać aby stykały z blaszkami gdyż po dłuższym okresie czasu odkształcają się i nie łączą po przekręceniu - jeśli nie jest nic przepalone to powinno to wystarczyć .
Natomiast jeśli jest przepalony ten regulator to nie ma problemu - można sam ten regulator (co są blaszki) wymienić na nowy - jest on przymocowany na 3 malutkie śrubeczki.

To chyba tyle ,jakby coiś pytajcie.

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2004 13:03:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
a jeżeli to nie to, to będzie przepalony 1 rezystor w zestawie oporów w tej "klapce".

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2004 13:42:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.paź.2003 21:12:39
Posty: 338
Lokalizacja: Starogard Gdański - pomorskie / UK
Okazało się że to nie rezystor (1 z 3 a w zasadzie jeden wielki). Powodem niedziałania nawiewu na 1 - szym biegu był za duzy spadek napięcia na styku w przełączniku (czyt. zabrudzony, nadpalony styk) po przeczyszczeniu papierem ściernym i potraktowaniu WD 40 działa. Najwięcej roboty było z wyciągnięciem zespołu przełaczników (ciężko odczepia się (a potem zaczepia) linki od pokręteł.

_________________
890 km Kronach 2005
872 mile (1400km) Kronach 2007
Audi90, 2.3 NG, 1990, LPG 5.2003 -> 11.2005
Audi A4 1.8 ADR 1995 Right Hand Drive 10.2006 -> 02.2008
Audi A4 1.9 Tdi Avant AFN 1998 Right Hand Drive 02.2008 -> 04.2011
Audi A6 2.0 Tdi Avant BRE 2007 Right Hand Drive 04.2011 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 09:43:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Odświeżam temat bo nie działa mi I oraz II bieg nawiewu. Dzięki opisom udało mi się zmienić żaróweczkę podświetlającą pokrętło ale zajrzenie głębiej to już grubsza sprawa i nie wiem jak się tam dostać -tam to znaczy do tych pokręteł ale od tyłu. Po zdjęciu czarnego panelu zewnętrznego a następnie odkręceniu 4 śrub mocujących taki jakby biały panelik wewnętrzny udało mi się go jedynie wepchnąć głębiej i wyciągnąć z powrotem do pozycji wyjściowej. Bałem się po nocy odkręcać jeszcze jakieś chyba 2 śruby które coś mocują ale nie bardzo widzę żeby one miały uwolnić ten panelik z pokrętłami, więc tak naprawdę to nie wiem jak się tam dostać. Zdemontować radio i grzebać od góry po omacku?
Może łatwiej jest najpierw sprawdzić ten rezystor ale z opisu podanego wyżej w tym wątku nie mogę się doczytać czy szukać go należy w kabinie czy pod maską?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 10:51:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2005 11:42:26
Posty: 147
Lokalizacja: Kraków
rezystor- opornica jest w kabinie zdejmujesz schowek i na ścianie (na lewo od wentylatora -dmuchawy) jest przykręcony jedna śrubka i idzie do niego kostka chyba z 4 kablami.

_________________
Audi 80 2.3 NG '92 bez quattro ale daje rade:)
BMW 535i '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 11:07:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
„zdejmujesz schowek” -o cholera... jak to się robi? Gdzieś tam jeszcze siedzi klima.
„na lewo od wentylatora...” -czy od razu będę widział wentylator?
Jeżeli ten rezystor (jeden na wszystkie biegi nawiewu?) jest zepsuty to ile kosztuje nowy?
A jeśli jest dobry to przy zdemontowanym schowku dotrę również do przełącznika od tyłu więc za jednym zamachem mogę sprawdzić obie rzeczy, tak?
I to wszystko po ciemku na parkingu, pomiędzy ciasno upakowanymi samochodami –chyba najpierw zmontuję jakąś lampę tylko nie mam wtyczki go gniazda zapalniczki.
Dzięki.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 14:57:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2005 11:42:26
Posty: 147
Lokalizacja: Kraków
odkręcasz wszystkie śrubki od schowka i sam wyjdzie tylko uważaj żeby nie urwać kabelków które idą do żaróweczki podświetlającej schowek....jak kupisz tą opornice to daj znać bo sam potrzebuje :D

_________________
Audi 80 2.3 NG '92 bez quattro ale daje rade:)
BMW 535i '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 15:55:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Hm a ciekawe ile by chciał za to jakiś fachowiec tzn ile można zapłacić żeby nie było to zdzierstwo? tylko boje się że w warsztacie coś popsują...

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 18:35:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2005 11:36:31
Posty: 412
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 B6 1.9 TDI Avant
U mnie z kolei nie działał bieg I i II - co się okazało: uszkodzona opornica

Kupiłem ją we Wrocławiu za 80zł i od tej chwili żadnych problemów z nawiewem już nie mam :peace:

Jak bedziecie kupować tę opornice to sprawdzcie czy to napewno jest ta, której szukacie, ponieważ różnią się one od siebie w zależności czy w aucie jest klima czy też nie. (teraz została mi w domku opornica ze sprawnym biegiem III i IV - jakby ktoś potrzebował/opcja z klimą)

Najlepiej wyciągnąć swoją (odkrecić schowek) i szukać takiej samej na wzór

_________________
_________________________
A4 B6 TDI Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 18:50:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2005 11:42:26
Posty: 147
Lokalizacja: Kraków
krzysiek p w jakim sklepie kupiłeś opornice u mnie też działa tylko III i IV bieg jaki masz numer części tej oprnicy i jkaie widnieja napisy na porcelance :?:

_________________
Audi 80 2.3 NG '92 bez quattro ale daje rade:)
BMW 535i '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2005 00:00:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 552
Lokalizacja: LBI
u mnie też chodził tylko na 4 jak mostki porobiłem to na 1 i 4 ale ktoś z forum doradził wywalić taki mały opornik przy takim zielonym ustrojstwie przy silniku i połączyć końce drutem no i chodzi teraz na 1,2,3,4, :D

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2005 09:29:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Jak wyjmę opornicę to nie będę miał chyba żadnego nawiewu zanim nie wstawię nowej a przy obecnej pogodzie to trochę nie fajnie. Chyba że będzie dmuchało cały czas na maxa niezależnie od ustawienia pokrętła -też nieciekawie. No, no, 80zł to już wydatek. Gdzie to kupić? w serwisie?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: