.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.sty.2025 10:20:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Podciśnieniowy regulator zapłonu
PostNapisane: 18.lis.2005 13:07:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Słuchajcie mam problem.

Od pewnego czasu silnik (pierwotnie ZA obecnie YN na gaźniku 35 PD Sit) mi gaśnie jak jest zimny - spadają obroty i zdycha. Ostatnio w ramach eksperymentów podłączyłem odłączony podciśnieniowy regulator zapłonu do czujnika. Efekt był taki, że silnik zaczął sobie normalnie terkotać. Jak dzisiaj rano go odpalałem to objawy powróciły. Próbowałem zamieniać wężyki miejscami ale nic to nie dało.

Jaki ma wpływ podciśnieniowy regulator zapłony na pracę silnika skoro, gdy był odłączony to silnik i tak pracował? :):

Dzięki za wszelkie sugestie i komentarze :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2005 13:20:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Wpływ ma bardzo duży. Przede wszystkim opóźnia zapłon podczas zwiększonego obciążenia silnika (np. w czasie przyspieszania), aby zapobiec spalaniu stukowemu (ale nie tylko po to). Jak go odłączysz silnik będzie sobie "chodził" (czemu nie?), ale kąt wyprzedzenia zapłonu nie będzie zmieniał się w funkcji obciążenia, a jedynie w zależności od prędkości obrotowej silnika.
Jego brak lub nieszczelność może powodować kłopoty podczas pracy zimnego silnika przy niskich temperaturach powietrza (jesień, zima). Więc powinieneś go podłączyć, ale najpierw sprawdzić, czy jest szczelny (membrana). Sprawdź też szczelność wszystkich wężyków podciśnieniowych.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 02:25:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
W przypadku dziurki w membranie tego podciśnieniowego regulatora objawy są takie, że auto poszarpuje jak chcesz jechac spokojnie i ekonomicznie... czyli ciągle musisz deptać po gazie, żeby wskaźnik econ (w B2) był powyżej połowy. Znam to z autopsji... :D

_________________
___________B2 rocznik '81__________
___________C4 2.3E LPG automatic transmission___________


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron