.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.mar.2025 23:55:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czujniki temperatury w A80 B2 1,8 DS i zielona strzałeczka
PostNapisane: 14.lis.2005 13:13:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 13:30:20
Posty: 55
Lokalizacja: Kraków
Witam

Zmieniłem silnik i podczas przekłądania zaciekawilo mnie do czego jest tyle czujników temperatury.
Na króćcu do chłodnicy:
- czterowyjściowy u góry króćca -?
- mały z jednym kabelkiem obok czterowyjściowego to wiem że do wskaźnika temp.
-trzeci czujnik na tym króćcu znajduje się od spodu - nie był nigdzie podłączony, a na starym silniku (identycznym) nie miałem tego czujnika - ?
- czujnik wkręcony z tył w głowicę - ?

Oraz nie wiem do czego jest czujnik podciśnienia, który jest przymocowany obok akumulatora i idzie do niego wężyk oraz dwa kabelki.
U mnie w B2a nie ma tego czujnika, tylko kostka z tymi kabelkami leży na silniku. W zwyklej B2 jest ten czujnik też w DS. Czy to przypadkiem nie jest powiązane z kontrolką w kształcie zielonej strzałki - bo doszedłem do wniosku że to taki diodowy ekonomizer, ale nie wiem do czego ona jest bo w B3 jest, a w B2a jej nie ma i nie ma tego czujnika. Dobrze kombinuję?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2005 09:42:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 13:30:20
Posty: 55
Lokalizacja: Kraków
Witam

Pomoże mi ktoś? Co to za zielona strzałeczka skierowana ku górze pomiędzy wskaźnikiem tem. i paliwa?

Oraz do czego są te wszystkie czujniki temp. w silniku w/w


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 02:19:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Ta strzałeczka, to jest właśnie taki prosty economizer. Ma za zadanie sygnalizować optymalny stan pracy silnika do zmiany biegu na wyższy. Z oczywistych względów nie włącza sie przy wstecznym oraz na piątym biegu...
snaffie

_________________
___________B2 rocznik '81__________
___________C4 2.3E LPG automatic transmission___________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 09:27:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
No i najważniejsze ta strzałeczka nie jest zielona tylko żółta :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2005 03:30:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
LOL... o tym to nie wiedziałem normalnie :P
No jak zgaszona to zabarwienie ma zielone, ale zapalonej nie widziałem nigdy... pewnie masz rację, działa Ci to w coupejce jmm??

_________________
___________B2 rocznik '81__________
___________C4 2.3E LPG automatic transmission___________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2005 12:41:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 13:30:20
Posty: 55
Lokalizacja: Kraków
Witam

Więc tak, w mojej B2a (przejściówka) nie ma tej zielonej strzałeczki, ani miejsca w zegarach do jej podłaczenia, ale w okolicy sprzęgła wisi niepodłączona kostka z dwoma kablami. Niedawno kupiłem b2 (zwykłe) i tam była strzałeczka, oraz ta kostka co u mnie była luźna, w zwyklym b2 podłączona jest do czujnika podciśnienia, czyli to według mnie na 100% musi być czujnik od tej strzałeczki. Przykręcony jest on w okolicach akumulatora.

Przełożenie zegarów od b2 do b2a nie wchodzi w rachubę, bo mimi że kostki pasują to rozkład kabli w nich jest inny. Ale już prawie jestem pewnien że są kable w instalacji do strałeczki, a w zegarach ścieżki tych dwóch śrubek do których jest podłaczona strałeczka. Mechanicznie strzałeczkę da się włożyc tylko trzeba przełożyć ramki do cyferblatów od starszych zegarów, włożyć strzałeczkę, wlożyć dwie śrubki przyłączeniowe, podłączyć, założyć na ową wiszącą kostkę czujnik podciśnienia i podpiąć podciśnienie z kolektora za pomocą trójnika wpiętego do wężyka idącego do aparatu zapłonowego.

Powinno działać, czy ktoś to uruchamiał w b2a - przejściówce?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 02:07:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Jezeli instalacja jest wyposazona w ekonomizer na strzlce to do skrzyni ida dwie wiazki i dwie kostki. Jedna do wstecznego a druga do 5 biegu, ktory podaje sterownikowi aby nie sterowal kontrolki.
Czujnik podcisnienia jest podlaczony do gaznika przewodem podcisnieniowym. Najczejsciej pada sterownik ekonomizera. Kiedys dawno temu duzo pisalem na ten temat i to dosc dokladnie. Poszukajcie sobie...

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: