.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 03:00:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Roznica miedzy Pb95 a Pb98 dla silnika
PostNapisane: 03.sty.2004 11:10:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2497
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> Tego chyba jeszcze nie bylo, chodzi mi o to ze w/g ksiazki moje auto powinno poruszac sie na Pb95 ale ze wzgledu na to ze u nas chrzcza to paliwo jak cholera to od jakiegos czasu leje Pb98. Stad moje pytania:

czy to ma zly wplyw na eksploatacje silnika ???
czy zaprzestac tego rodzaju eksperymentu ???
czy jakies czesci w silniku przez to sie szybciej zuzywaja???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 11:43:59 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
liczba oktanowa paliwa lanego do auta zalezy od stopnia sprezania i rodzaju swiec ... jak wlejesz benzyne ze zbyt niska liczba oktanowa to bedza ci zawory klekotaly i cala reszta silnika az w koncu porobia sie luzy i silnik sie rozpadnie :P ... jak wlejesz paliwo o zaduzej liczbie oktanowej to mozesz spodzieac sie niewlasciwego spalania , spalin nie mieszczacych sie w normach i auto raczej nie bedzie mialo maxymalnych osiagow (patrz lpg,liczba oktanowa powyzej 100 , gdzie trzeba zaplon przstawic zeby to lepiej jezdzilo) ... wszystko natomiast przestaje byc az tak istotne kiedy to silnik posiada czujnik spalania stukowego ... silnik wtedy automatycznie dostosowywuje zaplon do spalanej mieszanki ...takze lejac 98 i jezdzac na gazie napewno masz przestawiony zaplon pod gaz , to i na 98 powinno byc lepiej niz na 95 ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 14:08:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
A czy w Audi 100 C4 2.3 AAR jest czujnik spalania stukowego ??
Mam gaz i nie wiem czy mam przyspieszyć zapłon czy nie . Jesli tak to o ile ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 14:13:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
http://leolepsi.terramail.pl/paliwa.jpg

http://leolepsi.terramail.pl/paliwa2.jpg


POLECAM TĄ LEKTURĘ!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 17:19:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2497
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> w moim silniku chyba jest czujnik spalania stukowego bo mam taka kontrolke w zegarach. No coz trzeba sie jeszcze dowiedziec paru rzeczy ale z tego co widze to najlepszym wyjsciem bedzie mieszanie pb95+pb98


:!!: ps. a tak na marginesie to jaka roznica jest miedzy eurosuper z orlena a v power95 z shell'a. <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 18:28:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
UFOtm napisał(a):
-> ps. a tak na marginesie to jaka roznica jest miedzy eurosuper z orlena a v power95 z shell'a. <-



Zasadniczo to tylko marketingowa.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 18:41:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
Kiedys robilem taki test ktory pozniej powtorzylo paru moich znajomych...
Zatankuj na orlenie 95 i sprawdz ile kilometrow przejedziesz...
To samo pozniej proponuje powtorzyc na Shellowskim paliwie...
Jakbys nie spojrzal na shellu przejedziesz kilkanascie/dziesiat kilometrow wiecej


pzdrw

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2004 19:08:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
NemeretH napisał(a):
Kiedys robilem taki test ktory pozniej powtorzylo paru moich znajomych...
Zatankuj na orlenie 95 i sprawdz ile kilometrow przejedziesz...
To samo pozniej proponuje powtorzyc na Shellowskim paliwie...
Jakbys nie spojrzal na shellu przejedziesz kilkanascie/dziesiat kilometrow wiecej


pzdrw


to po pierwsze a po drugie w paliwie tym są składniki coś na styl motor-lifa i dodatkowo wpływają na sprawność wtrysków itp. Polecam to paliwko. Poza tym teraz V-power 99+ to jedyne paliwko w Polsce które nie ma biododatków :diabel:

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 00:16:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Tak ,C4 AAR ma bodajze 2 czujniki spalania detonacyjnego - i reguluje sobie sam.
Ale juz ktos na tym forum pisal,ze 98 oct ma mniejsza wartosc energetyczna.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 10:11:00 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
NemeretH napisał(a):
Kiedys robilem taki test ktory pozniej powtorzylo paru moich znajomych...
Zatankuj na orlenie 95 i sprawdz ile kilometrow przejedziesz...
To samo pozniej proponuje powtorzyc na Shellowskim paliwie...
Jakbys nie spojrzal na shellu przejedziesz kilkanascie/dziesiat kilometrow wiecej


pzdrw



Zgadza się.I dlatego od roku jeźdze tylko na V-power :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 16:25:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Tankowalem kiedys w Czechach V-power 95 - to byl horror.
A co by bylo na zwyklej BP 95 ?

Stacja zaraz za granica z niemcami w Rozwadowie.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 17:44:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Pytanie bylo o poprawe osiagow przy zastosowaniu paliwa o wiekszej liczbie oktanowej.Wiec napilalem tak dlatego ze niebedzie zadnej roznicy pomiedzy osiagami na paliwie SHELA a PKN-u.
Sprawa jakosci i ilosci dodatkow uszlachetniajacych niepodlega dyskusji shel bije pkn na glowe i tu sie z wami zgodze

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 09:54:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
oles napisał(a):
Tak ,C4 AAR ma bodajze 2 czujniki spalania detonacyjnego - i reguluje sobie sam...


ma jeden ;)

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 23:22:11 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
ja slyszalem opinie, ze do silnikow wolnossacych trzeba lac najnizsze dopuszczalne ( w Twoim przypadku UFO mysle, ze jest to 91 - tak bylo w moim brief'ie ;) )
a do turbo najmocniejsze.
ale nie wiem na 100%.

pozdro

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Paliwko
PostNapisane: 06.sty.2004 00:04:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
U mnie lejąc Pb95 wszystko jest oki ale jak zalewam Pb98 to autko lepiej jeżdzi - jest to odczuwalne (nawet agresywniej silniczek warkocze - poważnie !) :D Reaguje tak pewnie dlatego że silniczek był troszkę dłubany i mam przyspieszony zapłon. Obydwa rodzaje paliwa oczywiście w tej samej sieci stacji (Orlen) Natomiast kiedy zalałem Shell V-Power 99+ (drogie jak cholera) to auto wcale nie jechało lepiej żeby nie powiefzieć gorzej niż na 98 ... to paliwko do mocno wysilonych jednostek i tylko na nich będzie odczuwalna poprawa

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2004 09:18:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Kto odpowie na pytanie czy w ABT jest czujnik stukow? UFO...jak wyglada ta kontrolka od spalania stukowego? ;-)


W.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2004 17:48:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2497
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
zuru napisał(a):
Kto odpowie na pytanie czy w ABT jest czujnik stukow? UFOtm...jak wyglada ta kontrolka od spalania stukowego? ;-)



-> Pomaranczowa z napisem drukowanymi wielkimi literami "CAT", a co do wachy to podrozala o 10 groszy i jestem wsciekly, jedyny plus to, to ze zatankowalem pol zbiornika (czyt. 2x50pln) przed podwyzka. Postanowilem ze bede mieszal od czasu do czasu 50%pb95 i 50%pb98, bo podobnie jak Martini pisal jak zalazlem pb98 to lepiej silniczek chodzil i byl zywszy. ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2004 18:32:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Z tego co qmam to po dzikiemu czujnik stukow to KNOCK SENSOR. Natomiast katalizator to: catalic converter. Wiec moze to jest UFO kontrolka dzialania lambdy? W VW i oplach to sie check engine zapala wtedy...ale u nas tego nie ma...a CAT nijak mi nie pasuje do tego....moze Hans sie wypowie?? Hans bardzo prosimy...czy w ABT jest czujnik stukow? Nie moge go znalezc...ale moze znajduje sie pod filtrem w glowicy a tam moj wzrok nie siegnie....

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 07:44:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
dokladnie.... nie wydaje mi sie zeby CAT to byla kontrolka czujnika stukow :P predzej ukladu wtryskowego i zaplonowego (w jednym), a czujnik stukow powinien w R4 byc gdzies na bloku miedzy 2 a 3 cyl, pewnie po tej stronie co filtr oleju... :): (niestety nie wiem czy w ABT jest )

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2004 08:13:05 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
'CAT' warning lamp

http://www.s2central.net/images/mil_ON.gif
http://www.s2central.net/images/mil_bulb.jpg
Cat - Catalytic Converter
It means there's a fault somewhere with your engine/fuel system/ignition system that risks throwing your emissions off or damaging your catalytic converter or both.

Czyli każdy kto obstawiał problemy z układem paliwowym/zapłonowym miał rację.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: