.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.sty.2025 22:56:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: rozkład mocy na osie?
PostNapisane: 04.sty.2004 16:09:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2003 12:38:47
Posty: 245
Lokalizacja: Warszawa-Ursus
czy ktoś może wyłożyć troche teorii na temat rozkładu mocy z silnika na oś przednią i tylnią podczas różnych warunków jazdy (jazda na wprost ,na zakręcie , w poślizgu)

_________________
A100 87r. 2.3NF
A100 Q 90r. 2.3KU
A100 93r. 2.3AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 16:41:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
tego nikt nie wie - standard to 60-40 przód-tył a jak torsen reguluje to zależy od warunków i każdy zakręt może być inaczej. Słyszałem że niektóre wersje 200 20V i S mają 50-50 w standardzie i chyba tak jest bo moje 200 kręciło lepiej bączki niż obecne B4 :( i wogóle lepiej się bokami latało mimo że dłuższe, cięższe i większe

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 18:38:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
wszystko zalezy od przyczepnosci pod kolem

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 19:10:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jakby to powiedziec ....


na poczatku bylo quattro z centralnym mechanizmem roznicowym z reczna blokada ... i dzialal tak ze sila szla na ta os na ktorej bylo mniejsze obciazenie ...

w 84 wymyslili torsen (torque sending) ...a z reszta ... co ja sie bede powtarzal ... http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=8465

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 00:11:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
khem, khem...

http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=15031

a na starym forum jest kupa watków o torsenie wystarczy poszukać

:P

a z tego co ja pamietam to domyslny rozkład jest 50/50 i zmienia
sie płynnie 25/75 <-> 75/25

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 12:35:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
stefan napisał(a):
czy ktoś może wyłożyć troche teorii na temat rozkładu mocy z silnika na oś przednią i tylnią podczas różnych warunków jazdy (jazda na wprost ,na zakręcie , w poślizgu)

tu masz mala zajawke:
http://www.audiusa.com/lexicon/0,3864,glossaryId-146_categoryId-4_,00.html#146

Jak chcesz cos wiecej to zawsze
1. http://www.google.pl
2. http://www.torsen.com/

Czarek_S napisał(a):
tego nikt nie wie - standard to 60-40 przód-tył a jak torsen reguluje to zależy od warunków i każdy zakręt może być inaczej. Słyszałem że niektóre wersje 200 20V i S mają 50-50 w standardzie i chyba tak jest bo moje 200 kręciło lepiej bączki niż obecne B4 i wogóle lepiej się bokami latało mimo że dłuższe, cięższe i większe


jesli Torsen to tylko 50/50


hans napisał(a):
w 84 wymyslili torsen (torque sending) ...a z reszta ... co ja sie bede powtarzal ...


nie sending tylko SENSING i nie w 84 tylko w 58 a zastosowano go w Audi w 85
http://www.torsen.com/history.htm

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 13:46:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
mq napisał(a):
jesli Torsen to tylko 50/50


i tu sie mylisz bo w oryginalnej borszurce AUDI COUPE mam napisane że jest 60-40 a maksymalnie zmienia się 75-25 lub w drugą stronę 25-75

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 14:05:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Czarek_S napisał(a):
mq napisał(a):
jesli Torsen to tylko 50/50


i tu sie mylisz bo w oryginalnej borszurce AUDI COUPE mam napisane że jest 60-40 a maksymalnie zmienia się 75-25 lub w drugą stronę 25-75


Polecam Ci przeczytanie tego artykuliku, zrozumienie i dyskutowanie:
http://www.torsen.com/files/Traction_Control_Article.pdf
Jedyne co jest MOZLIWE to inny maksymalny rozklad momentu pomiedzy osiami z 4/1 1/4 na maksymalnie 6/1 1/6 lub minimalnie 2.5/1 1/2.5

PS.
Caly czas mowimy tu o ukladzie T-1 typ A ktory jest w naszych samochodach ... to co napisales jest prawda w przypadku ukladu T3 typ C - ale ten w Audi nie wystepuje ;)

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 16:21:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
mq napisał(a):
Czarek_S napisał(a):
mq napisał(a):
jesli Torsen to tylko 50/50


i tu sie mylisz bo w oryginalnej borszurce AUDI COUPE mam napisane że jest 60-40 a maksymalnie zmienia się 75-25 lub w drugą stronę 25-75


Polecam Ci przeczytanie tego artykuliku, zrozumienie i dyskutowanie:
http://www.torsen.com/files/Traction_Control_Article.pdf
Jedyne co jest MOZLIWE to inny maksymalny rozklad momentu pomiedzy osiami z 4/1 1/4 na maksymalnie 6/1 1/6 lub minimalnie 2.5/1 1/2.5

PS.
Caly czas mowimy tu o ukladzie T-1 typ A ktory jest w naszych samochodach ... to co napisales jest prawda w przypadku ukladu T3 typ C - ale ten w Audi nie wystepuje ;)


looknij na obrazek w poscie bila - jak byk pisze po germansku ze jest
50/50 a co do innych spraw w tym historycznych link ze starego forum
w moim poscie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 16:33:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
widze ze rozmowa sie rozwinela ... fakt ...moj blad nie sending tylko sensing ...

Wsamochodzi Audi quattro napędzane są wszystkie cztery koła. Automatycznie blokowany środkowy mechanizm różnicowy TORSEN ( nazwa TORSEN jest zastrzezona znakiem fabrycznym firmy DK Glaeson S.A. okreslajacym mechanizm roznicowy kontrolujący moment obrotowy i powstałym jako skrót angielskich słów TORque SENsing ) przenosi optymalnis moc silnika w zależności od sposobu jazdy i stanu nawierzchni.
Moc silnika jest przenoszona przez skrzynię biegów i środkowy mechanizm różnicowy bezpośrednio na mechanizm różnicowy osi przedniej i przez wał na mechanizm różnicowy osi tylniej.

Na zakręcie koła samochodu pokonuja różne drogi . Powstała w wyniku tego różnica prędkości obrotowej kół jest wyrównywana przez mechanizmy różnicowe przedniej i tylniej osi. Środkowy mechanizm różnicowy TORSEN wyrównuje różnice obrotów pomiędzy osiami.

Środkowy mechanizm różnicowy TORSEN jest skonstruowany przy wykorzystaniu ślimaków i kół ślimakowych tak ze na śliskiej nawierzchni powoduje przydzielanie momentu obrotowego osi której koła posiadają wiekszą przyczepność . Przy normalnej jeździe i suchej nawierzchni środkowy mechanizm różnicowy równo rozdziela siłę napędową na koław przedniej i tylniej osi w stosunku 50% / 50% . Jezeli jednak naśliskiej lub sypkiej nawierzchni koła jednej osi tracą przyczepność i wykorzystuja coraz mniejszy moment obrotowy , to środkowy mechanizm różnicowy płynnie zaczyna przekazywac wiekszy moment na oś bardziej obciązona czyli niebędąca w poslizgu . Rozdział siły napędowej odbywa się mechanicznie i w sposob płynny w zakresie od 25% / 75% do 75% / 25%

Mechanizm różnicowy tylniej osi mozna blokowac ręcznie. Blokada ta słuzy tylko jako pomoc przy ruszaniu w trudnych warunkach drogowych i dlatewgo wyłącza sie automatycznie po przekroczeniu prędkości okolo 25 km/h . Dopóki jest ona włączona następuje wyłączenie systemu ABS

Źródło : Instrukcja obsługi samochodu Audi 100 ( Audi 100 polnisch 921 561 444 11 )

jakies pytania ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 16:52:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
gdzie jest bursztynowa komnata??? ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 16:54:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Bilu napisał(a):
gdzie jest bursztynowa komnata??? ;)


no coś ty, nie wiesz? :D

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 18:52:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
no szkoda że sprzedałem na allegro tą broszurkę bo bym wam zeskanował o tym rozdziale mocy - sam tego nie wymyśliłem tylko przeczytałem w oryginalnym niemieckim katalogu audi coupe ale... kłucił się nie bede :peace:

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 22:29:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
sorry, odgrzebuje kotleta. Mechanizm torsen juz od pierwszej generacji moze byc mechaniczne "zestrojony" do prawie dowolnego "początkowego" rozdzialu, i w B2(jesli ma torsena - a do '86 moze nie miec) i b3 rzeczywiscie jest +-60/40 przod/tyl

wyczytane na stronie torsena


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2006 02:42:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
... a pozatym w nowym RS4 jest torsen 3 generacji bodajże i ma on początkowe zestrojenie 40 przód 60 tył.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: