.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 14:00:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3]ściąga...
PostNapisane: 18.sie.2003 12:48:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 05:54:47
Posty: 46
Lokalizacja: wa-wa
Tak jak pisałem jakieś półtora miecha padl mi amorek z przodu, wymieniłem oczywiście oba i od tej pory zaczoł ściągać w prawo. Aby utrzymać tor jazdy trzeba cały czas trzymać kierownice skręconą lekko w lewo. Po puszczeniu wraca ona do prawidłowego położenia i zaczynamy jazdę w prawo. Dzwoniłem do mechaniora a on jest lekko mówiąc zdziwiony bo mówi, że wymiana amorów nie ma nic wspólnego. Przed wymianą szedł jak po sznurku. Jeszcze jedno - przy hamowaniu obojętne czy ostrym czy normalnym można puścić kierownicę i jedzie prosto - noga z hamulca - daje od razu w prawo. Potrficie mi to logicznie wytłumaczyć. A propo - zawiecha cała zrobiona, 0 luzów, heble 'ok.....

_________________
B-3 1.8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 12:51:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Jedz geometrie zrobic, po wymianie amorow obowiazkowo.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 12:57:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 05:54:47
Posty: 46
Lokalizacja: wa-wa
Chyba tak trzeba ale teoretycznie po wymianie samych amorków nic się nie powinno przestawić. Dodam, że była to wymiana gazów na oleje.
Może jeszcze jakieś pomysły... :?

_________________
B-3 1.8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 13:04:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 05:54:47
Posty: 46
Lokalizacja: wa-wa
a tak przy okazji - może jakieś namiary na dobrego geometrę w Wawie - dzięki

_________________
B-3 1.8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 13:51:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
zbieżność się nie przestawiła ale kąty tak i dlatego tak się dzieje. wizyta na geometri obowiązkowa albo przestawianie kolumny "na oko" w górnym mocowaniu (zazwyczaj w kierunku na zewnątrz z prawej strony (przynajmniej tak jest w całej rodzinie audi 100-tek).

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 14:07:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 05:54:47
Posty: 46
Lokalizacja: wa-wa
o co chodzi z tą kolumną bo nie bardzo trybię - mógłbyś cosik bliżej....

_________________
B-3 1.8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 15:32:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
nie wiem jak jest w B3 czy tam w B4 dokładnie, jednak jakaś regulacja kąta pochylenia musi być. W audikach serii 100 i pochodnych górna część amorka jest przykręcana do takiej podkładki mocowanej na 3 nakrętki, która po pierwsze służy do regulacji kąta pochylenia koła a po drugie jest jako dodatkowy amortyzator drgań bo jest to element metalowo-gumowy. W 80-tkach nie ma takiej podkładki, a przynajmniej nie przykręca się jej na 3 nakrętki więc dokładnie nie wiem jak się to reguluje ale jakoś musi się dać. W 100-kach każda wymiana amorków wiąże się z przestawieniem tego kąta jeśli się nie oznaczy dokłanego położenia tego elementu poprzez obrysowanie. Jeżeli się to położenie straci to kolumna jest albo za bardzo wychylona na zewnątrz (zbyt pionowo) albo zbyt pochylona do środka (koła się "rozkraczają"). Jak powiedzmy prawa strona jest zbyt pochylona do środka w stosunku do pierwotnego położenia to auto będzie zciągało na prawo (bo częściowo wpływa to na zbieżność - drążek ma tą samą długość a kolumna jest bliżej środka samochodu). Analogicznie dzieje się w drugą stronę i w drugim kole. Domowym sposobem robiłem to zawsze tak, że z jednej strony ustawiałem mniej więcej na środku (bo rozumiem że wymieniłeś amorki z obu stron) no i w drogę. Jak zciągało to korygowałem po przeciwnej stronie. Jeżeli z tej drugiej strony doszedłem do końca regulacji i jeszcze było źle to zostawiałem tu w możliwie najlepszej pozycji i zaczynałem korygować po tej stronie gdzie ustawiłem wcześniej w połowie regulacji. Trochę to może z opisu zakręcone ale czynnośc jest banalnie prosta. A ustawienie kąta jest o tyle istotne, że wpływa to po pierwsze na równomierne zużywanie się opon a po drugie na czułość kierownicy. Po kilku próbach powinno Ci się udać trafić, z tym ze zaznaczam że tak się to robi w 100-kach, natomiast jak to jest w 80-kach tego nie wiem, jednak jakoś musi się dać.

Dodam tylko że w 80-tkach na górze nie ma możliwości takiej regulacji bo nie ma takiej podkaładki więc może reguluje się to przy dolnym wahaczu przy przegubie który wchodzi do kolumny - może ten element da się przykręcić trochę bliżej bądź trochę dalej :?

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 17:51:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 05:54:47
Posty: 46
Lokalizacja: wa-wa
teraz rozumiem jednak jak to majsterkowanie nie pomoże to pozostaje mi geometra - dzięki za opis

_________________
B-3 1.8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 18:36:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Ten element gumowo-metalowy to poduszka amorka,wymieniajac amorki z przodu nie trzeba robic geometri gdyz nie wykreca sie tych trzeb srub ktore reguluja kat pochylenia a wykreca sie srube z jej gory ktora trzyma amortyzator,poduszka zostaje na swoim miejscu,podobnie jak wykreca sie cała kolumne z nadwozia,dopoki nie rusza sie trzech srub z poduszki kat pochylenia nie ulegnie zmianie,to tak w skrocie :wink:

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 18:43:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
necro napisał(a):
Ten element gumowo-metalowy to poduszka amorka,wymieniajac amorki z przodu nie trzeba robic geometri gdyz nie wykreca sie tych trzeb srub ktore reguluja kat pochylenia a wykreca sie srube z jej gory ktora trzyma amortyzator,poduszka zostaje na swoim miejscu,podobnie jak wykreca sie cała kolumne z nadwozia,dopoki nie rusza sie trzech srub z poduszki kat pochylenia nie ulegnie zmianie,to tak w skrocie :wink:


święta racja tylko że amorki w 100-kach można wymienić bez wymontowywania kolumny :!: i ja tak zawsze robiłem bo to o wiele mniej roboty....

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 20:04:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Czarek_S napisał(a):

święta racja tylko że amorki w 100-kach można wymienić bez wymontowywania kolumny :!: i ja tak zawsze robiłem bo to o wiele mniej roboty....


Dokładnie,ale zeby wymienic łozysko amorka kolumne juz trzeba wyjac :wink:

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 21:39:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
o ktore trzy sruby chodzi

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 23:16:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 11:30:54
Posty: 58
Lokalizacja: Łódź/Wawka
Mam też pytanko odnośnie gemoetri ( tak przy okazji ): Czy po wymianie sworzni też trzeba jechać na jej ponowne ustawienie?.Dzięki za ewentualne odpowiedzi

_________________
Audi B3-2000-2001
Audi C4-2001-2003
Audi Coupe-2003-2005
Audi S4-2005-2006
Audi A8-2006-2006
Audi A6 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2003 06:20:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 05:54:47
Posty: 46
Lokalizacja: wa-wa
To co ogólnie radzicie przy opisanych objawach ?
Robić geometrię czy szukać błędu w sztuce u mechanika ?
Pytam bo wiecie jak to jest - czasu mało i kaski coraz mniej....

A co do pytanka o wymianę swożni to jak sprytny mechanior i dokładnie zaznaczy sobie ustawienie starego przed odkręceniem to po wymianie powinno być 'ok.

_________________
B-3 1.8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2003 06:37:22 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Artii napisał(a):
Mam też pytanko odnośnie gemoetri ( tak przy okazji ): Czy po wymianie sworzni też trzeba jechać na jej ponowne ustawienie?.Dzięki za ewentualne odpowiedzi


Jeśli chodzi Ci o wymianę sworzni na wahaczach to nie trzeba robić geometrii po ich wymianie. Ale jeśli chodzi Ci o końcówki drążków kierowniczych to zbieżność obowiązkowo.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2003 10:00:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
juzek v8 napisał(a):
o ktore trzy sruby chodzi


o 3 śruby od góry macphersona (na kielichu) trzymające łożysko oporowe kolumny macphersona (tak sie to przynajmniej mądrze wg ETOS'a nazywa).
Ja mam to niestety do wymiany bo jakiś pacan założył od innego auta... a mam takie samo jak w V8 :D

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: