.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.mar.2025 20:31:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [7A] dziwnie zachowujący się silnik
PostNapisane: 28.gru.2005 06:58:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ostatnio pojawił się problem tego rodzaju:
po przejechaniu dłuższej trasy (od 40 km w górę) auto dostaje dziwnych objawów - po pierwsze zaczyna ze zwłoką ok 2 sekund reagować na gaz, jak dodaję gazu zaczyna najpierw się krztusić a dopiero potem zaczyna przyspieszać (nie mówimy o wciśnięciu gazu max) ; dzieje się też przy tym to, że wolne obroty wtedy mam na 2000 rpm , a czasem nieco wyżej. Jeśli jadę dalej, auto zaczyna się krztusić coraz mocniej i wtedy naprawdę nie ma jazdy, no i zaczyna też palić więcej, co jest widoczne bardzo. Jak auto chwilę postoi to wszystko wraca do jako takiej normy (czytaj - obroty falują od 1000 do 1500 ;) i normalnie reaguje na gaz).
No więc pytam poraz kolejny - co mam sprawdzić....

ps. i tak kocham te auta :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 08:22:30 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz:
- szczelnosc dolotu
- sonde lambda
- termostat
- 2stykowy czujnik temperatury

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 08:36:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dolot spradzony dwukrotnie, podobno szczelny. czy jest sposób 100% pewny na sprawdzenie lambdy? Termostat wiem że się otwiera bardzo szybko , ale to nie nowość w tych autach, w esce też mam praktycznie cały czas (od 60 stopni) otwarty i takich kłopotów nie ma. Dwustykowy czujnik to ten z tyłu głowicy ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 10:34:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wg mnie czujnik temperatury padł. Daje złe wskazania i być może go nawet przylewa, na co wskazuje większe zużycie paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 10:58:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
u mnie dokladnie to samo. Lambda dobra na bank, dolot okej, termostat? hmm wydaje mi sie ze troche za nisko spada temp przy duzych predkosciach (do 70 stopni powyzej 140 km/h)
Podlaczales go do Vaga?

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 11:06:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jeszcze nie próbowąłem, ale może wezmę go na warsztat i odczytam kody błyskowe.

Ale o dziwo, na krótkich dystansach (ok 20 km) ten problem nie występuje, tylko jest falowanie, a czasem i falowanie znika i stoi na 1000 rpm. ale wtedy wystarczy spokojnie ruszyć i ujechac kawałek po czym problem falowania znika. Ciekawe...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 11:14:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
nom to byloby najlepiej. nawet blyskowe,

mi to wyglada na czujnik stukowy (u mnie tak jest) i ewidentnie go zalewa. jak jest zimny to chodzi super.

co do falowania to umnie falowanie spowodowane bylo tym ze srubka w kolektorze byla wyrobiona i podciesnienie zasysalo ja i blokowala doplyw powietrza.

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 11:16:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
czujnik stukowy ? Chodzi Ci o czujnik spalania stukowego czy o czujnik stykowy temperatury ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 11:18:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
spalania stukowego :)

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 11:20:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
to jeszcze powiedz, jaka śrubka w kolektorze :]

aha, czy w kodach błyskowych wykaże mi , że czujnik spalania stukowego jest pierdalnięty ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 11:21:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
tfu srubka w przepustniy nie kolektorze :) mosiezna srubka ktora widac w przepustnicy jak stoisz przodem do auta, jest przy krawedzi przepustnicy i laczenia z guma.

tak..pokaze Ci bledy

http://www.20v.org/fault.htm

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Ostatnio edytowano 28.gru.2005 11:28:34 przez para, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 11:25:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
te wysokie obroty moga cos podpowiedziec, dla mnie to wyglada jakby podnoszenie obrotow przy "ssaniu".

sprobowalbym sprawdzic wlasnie czujnik temp do ecu. byc moze łapie gume i podaje przeklamany sygnal, ze temp jest np. niska i ecu wzbogaca mieszanke przy tym podnosząc obroty. opozniona reakcja na gaz moze byc spowodowana przylewaniem benzynką w trybie "ssania".

Nie spotkalem sie, ale czytalem, ze te czujniki potrafią padać gdy sie rozgrzeją.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 15:15:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2005 15:00:44
Posty: 92
Lokalizacja: Głogów
odkrec wydech i sprawdz katalizator czy nie zapchany spaliny go moga dusic i wtedy po jezdzie

_________________
90 B3 Coupe Quattro NG (historia)
A6 C4 Avant Quattro ACK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 15:23:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
u mnie w samochodach nie ma katalizatorów. W żadnym.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 15:31:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2005 15:00:44
Posty: 92
Lokalizacja: Głogów
u mnie juz tez!

_________________
90 B3 Coupe Quattro NG (historia)
A6 C4 Avant Quattro ACK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 15:32:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2005 15:00:44
Posty: 92
Lokalizacja: Głogów
sprawdzałes przepływke i wtrysk rozruchowy czy nieleje tez na ciepłym i go nieprzelewa

_________________
90 B3 Coupe Quattro NG (historia)
A6 C4 Avant Quattro ACK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 15:36:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2005 15:00:44
Posty: 92
Lokalizacja: Głogów
jeszcze jedno kiedys miałem cos podobnego w2.0l przewody miały przebicie ogromne zdejmij blachy jak masz na fajkach od swiec i zobacz co wtedy najlepiej wieczorkiem ekstra widac jak sie błyska!

_________________
90 B3 Coupe Quattro NG (historia)
A6 C4 Avant Quattro ACK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 15:42:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
hheh.... u mnie nie ma wtrysku rozruchowego, to raz, dwa to przepływka raczej sprawna, choć cholera wie, po trzecie przewody są nówki, świece też.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 16:16:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2005 15:00:44
Posty: 92
Lokalizacja: Głogów
a ostatnio nic nie grzebałes moze to przez cos bo teraz to zostaje sonda albo czujnik temp. oczywiscie nie ruszajac silnika jesli dolot jest szczelny to juz koncza mi sie pomysły wiec zycze powodzenia chyba ze cos wymysle! obejze etke i auto date moze cos zatrybie!

_________________
90 B3 Coupe Quattro NG (historia)
A6 C4 Avant Quattro ACK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 16:25:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2005 15:00:44
Posty: 92
Lokalizacja: Głogów
kiedy wymieniałes swiece zapł moze gamonie dali ci nie taki jak masz stare to zarzuc izobacz jak sie bedzie zachowywał chyba ze na starych tez to sie działo.powiem ze to zabiło mi klina i mnie to wscieka na maxa masz tu mój nr gg przeslij mi swój jak mozesz i chcesz oczywisci bo niezawsze siedze na forum jak cos wynajde to sie odezwe gg7315480

_________________
90 B3 Coupe Quattro NG (historia)
A6 C4 Avant Quattro ACK


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: