.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 18:37:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 C3 2.0 TD wymiana turbiny
PostNapisane: 28.gru.2005 11:30:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Witam,

Ostatnio pisalem o wymianie koncowek wtryskiwaczy i regulacji, wszystko zrobione i dziala teoretycznie OK, ale moj samochod dalej nie jezdzi jak powinien :zly: Jest doslownie zamulony jak zwykly diesel. Pojechalem do mechanika ktory to robil i podrapal sie w glowe i powiedzial ze moze turbina. Podpiol wiec manometr i wyszlo ze jest niecale 0,4 na postoju. Stwierdzil ze powinno byc minimum 0,6 - 0,7 a w czasie jazdy na obciazeniu jeszcze wiecej. Powiedzial zebym sciagnol ICka i podkrecil troche na "bajpasiku" i zobaczyl co sie bedize dzialo.
Po odkreceniu i zdemontowaniu rury miedzy ICkiem a kolektorem oczom mym ukazalo sie "czarne jezioro" oleju (przynajmniej wiem dlaczego mi znikal z silnika :> ) Wirnik ma luzy na boki i osiowe a widac tez ze dostaly lopatki wirnika po dupsku wiec stwierdzilem ze wymienie turbine. Kupilem od SIMSOFT'a ladnego wypasa na ktorym sam jezdzilem i bede montowal w piatek.

Ze wzgledu ze jeszcze tego nie robilem mam kilka pytan:


1. czy ktos przeprowadzal taki zabieg i moze jakies rady??

2. czy da rade to zrobic bez sciagania kolektora z silnika??

3. jakie doladowanie daje taka turbina w tym modelu silnika??

4. widzialem kiedys strone z turbinami KKK, ma ktos moze jakis namiar na dane odnosnie tego sprzetu??

P.S. - dzieki Kefir za info telefoniczne
P.S.2- wrazenia po wymianie koncowek musze napisac tu bo moj post ktos usunol na temat "wymiany wtryskiwaczy i regulacji silnika" :>

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 08:36:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
widze ze do bardziej skomplikowanych postow nie ma chetnych na odpowiedz ale o gazie i glosnikach to kazdy sie wypowiada... :>

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 09:15:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wymienialem u siebie turbosprezarke. podejzewam ze u ciebie jest podobnie. kol. wydechowego nie trzeba odkrecac!

co moge doradzic:

-wyjąć prawy reflektor, bedzie duuzo latwiej, i wymontowac to co jest w poblizu, czyli np pokrywe filtra powietrza itp.

\/ sruby powinny odkrecic sie bez problemu, ale na wszelki wypadek wczesniej mozna je trysnąć wd40

-odkrecic 4 nakretki mocujące turbawke do kolektora wydechowego (troche trzeba sie nagimnastykowac bo dojscie moze byc nieciekawe)
nr 20 na tym zdj: http://www.etka.auto2.ru/au/A100/1990/112/50/1134821/

-odkrecic 4 nakretki mocujace turbawke do wydechu idącego dalej
nr 24 :
http://www.etka.auto2.ru/au/A100/1990/112/50/1135229/

/\ nie zniszczyć uszczelek!! bo nowe są drogie, w granicach 80zl za sztuke.

- odkrecic od turbosprezarki przewody olejowe i wodne i zaslepic zeby brudy nie wpadly! no i rury gumowe powietrzne.

- wyjac turbosprezarke, tzn zsunac ja z kolektora i wysunac dalsza czesc rury (jesli sie nie da to odkrecic od pierwszego tlumika i poluzowac podwieszki, wtedy bedzie wiekszy manewr.

- wpasowac druga turbosprezarke razem z uszczelkami.

- przykrecic do kolektora i rury wydechowej z wyczuciem i rownomiernie, nie muszą byc dokrecone na maxa, bo w przyszlosci nie odkrecisz:)

- tutaj przydalyby sie nowe uszczelki papierowe pod przewody olejowe, w aso kosztują okolo 5zl/szt *2 . bo nie ma co brac tego na silikon, bo istnieje ryzyko ze czeswc silikonu wciagnie w obieg olejowy. dokrecic przewody olejowe i ew. wodne.

-podpiac przewody powietrzne gumowe i inne pierdółki.


Przed pierwszym odpaleniem, krecic rozrusznikiem co najmniej 10 sekund zeby olej ruszył i dotarł do turbosprezarki. Nie ma sie co przejmowac ze bedzie kopcil przez jakisz czas, bo bedzie przepalalo olej ktory jest w przewodach i IC.

P.S. uszczelnic caly dolot, zeby nie ssało lewego powietrza i pyłu i znowu nie wyszlifowało wirnika!

Powodzenia.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 09:42:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Dzieki stary, wiedzialem ze sie odezwiesz. Tak teraz pomyslalem jak napisales o tym lewym powietrzu ze to moze bys gloowny powod zrabania sie turbiny gdyz wczesniej byla ostra zezba i zaciagalo powietrze tuz przy samej turbinie bokiem i wogole bylo strasznie, dokladnie TAK i TAK Teraz zamontowalem Intercooler, puszke filterka i caly dolot tak jak trzeba na orginalnych gumach, o tak to teraz wyglada

W firmie Turbo Servis poradzil mi wlasciciel zeby przed zmiana przedmuchac kompresorek kanaly olejowe i najlepiej odrazu zalac olejem i dopiero podpiac przewody olejowe. Moze to tez jakis sposob, hmmm...

A czy masz moze jakis namiar na strone z takim wykazem turbin KKK, kiedys na niej bylem ale nie zapisalem odresu, chce sprawdzic do czego szla turbina ktora bede montowal o numerze 069 145 703 A.

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 10:00:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
http://www.turbodriven.com/en/productsearch/index.asp

byla montowana w audi 100TD 87KM.

sa jakies odmiany z A B C itp na koncu. ale nie wiem czym sie roznią.

Wiem, ze K26 montowane u mnie tez mialy rozne numery i w sumie nie wiadomo czym sie roznikly.

IC siedzial u ciebie oryginalnie??

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 11:50:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Lukasik napisał(a):
IC siedzial u ciebie oryginalnie??


ICek dolozylem, mam go z samochodu od SIMSOFTA, On mial najmocniejsza odmiane tego silnika o oznaczeniu NC. Byl to Turbodoladowany diesel z Intercoolerem i chlodniczka oliwy oraz chlodzeniem denka tloka. Ja teoretycznie mam DE, czyli tez turbo, tez chlodnica, ale bez icka. Pompy wtryskowe w jednym i drugim maja takie samo cisnienie wiec tu problemu raczej nie ma. Aha, tyrbina ktora zakladam tez jest od SIMSOFTA i jest to K24.

P.S. Co zrobic z olejem ktory sie zgromadzic w ICku przez stara turbine. Zostawic i nie ruszac czy moge naprzyklad to wyplukac pod cisnieniem woda albo sprobowac to jakos wydmuchac??

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 14:24:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
z tym olejem, to mozna od biedy nalac do icka benzynki, zabełtać i wylać. a tak to sam sie przepali jak przeciągniesz na biegach.

P.S. olej w dolocie moze byc tez z odmy jesli sa spore przedmuchy przez pierscionki.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 14:40:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Lukasik napisał(a):
z tym olejem, to mozna od biedy nalac do icka benzynki, zabełtać i wylać. a tak to sam sie przepali jak przeciągniesz na biegach.

P.S. olej w dolocie moze byc tez z odmy jesli sa spore przedmuchy przez pierscionki.


Sugerujesz naprzyklad wolna odme bez powrotu syfilisu do dolotu?? Nie zaszkodzi to w zaden sposob?? Nie jestem w stanie okreslic tego w jakim stanie sa pierscienie bo mechanior nie wpadl na to jak zmienial koncowki wtryskiwaczy :> a potem podejzewal ze na jednym cylindrze jest slaby pierscionek, ale jak moze byc slaby pierscien na jednym cylindrze :|

P.S. czy do tej zmiany turbawy bedzie mi potrzebny kanal czy dam rade to zrobic z pozycji frontalnej :diabel:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 14:55:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
To jeszcze jedno pytanie, jakie powinny byc wartosci na postoju i w czasie jazdy przy tym silniku i tym rodzaju turbiny?? Jak zaloze ja to chcial bym sie upewnic ze jest okej, nie wiem czy nie bedzie wymagal regulacji bajpasik :):

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: