.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 07:19:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zwiększanie mocy silnika poprzez zwiększanie dawki paliwka
PostNapisane: 18.sty.2004 19:35:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Witam wszystkich na jedynie słusznym forum tuningowym ;)
Nie będzie to temat o rezaniu lusterek czy wycieraczek ale o prawdziwym tuningu - czyli zwiększaniu mocy :P
Do rzeczy. Wiem poniekąd że silniczki 5-Cyl. 2.3 na K-Jetroniku dobrze reagują na zwiększoną dawkę paliwa - lubią być zalewane dzięki czemu lepiej się wkręcają w szczególności na wyższych obrotach (wspominał o tym Kajman na letnim zlocie w Bydgoszczy) Myślę sobie o czymś takim, w wersji drogowej bez znacznego zwiększania dawki paliwa i kombinowaniu przy rozdzielaczu wtrysku. Wystarczyłoby mi zwiększenie dawki na poziomie jaki jest przy zimnym silniku z możliwością włączania i wyłączania tego z pulpitu. Za zwiększenie dawki paliwa na pewno odpowiada komputer który dostaję info o temp. silnika i reguluje (?) jakimś zaworem dawkę / ciśnienie paliwa (może się mylę :?: )
Jeżeli jednak tak jest, to który to przewód podający info o temp. silnika do kompa ? Czy wystarczy jego odłączanie / załączanie ? aby komp. zwiększył dawkę paliwa ?

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 19:50:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
po pierwsze ten temat powinien być w technikaliach :peace:
... a co do tej przeróbki to trochę bez sensu a jeśli już byś chciał isć w tym kierunku to poprostu wystarczyłoby dobrać się do sterowania zaworem od wtryskiwacza rozruchowego i go otworzyć za pomocą podania prądu ale nie wiem czy tak naprawdę coś to da. A miesznie z temperaturą silnika to sobie lepiej odpuść bo skończy się na tym że nie bedziesz mógł odpalić autka.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 20:33:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Za otwarcie wtryskiwacza rozruchowego odpowiada sygnal z czujnika temperatury tego 4-stykowego (tak jest na schemacie). Ale jak wlaczysz dodatkowy wtryskiwacz na cieplym silniku to odrazu sonda Lambda o tym powiadomi sterownik (wieksza ilosc syfu w wydechu) i komputer zredukuje to na rozdzielaczu poprzez regulator odsrokowy.
Bez obejscia sondy lub regulatora nic nie zrobisz - no chyba ze regulacja tloczka w rozdzielaczu ale bez mozliwosci wlaczania z pulpitu :/

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Katalizator
PostNapisane: 18.sty.2004 20:55:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Nie rozumiem dlaczego nie jest to temat tuningowy...... Mi się nic nie popsuło żeby to wrzucać na technikalia :P ... za to rezanie lusterek czy tuningowanie wycieraczek to jest PRAWDZIWY temat tuningowy :diabel: O Yeah . Teraz druga sprawa to dlaczego mieszanie z temp. silnika ma doprowadzić do problemów z jego uruchomieniem ? Oświeccie mnie. Odłączenie / załączenie informacji o tym jaką temp. ma silnik spowoduje zmniejszenie / zwiększenie dawki paliwa przez ECU. Ja jedynie mogę oszukać komp. w ten sposób że na rozgrzanym silniku komp.będzie dostawał info. że silnik jest zimny po czym zwiększał dawkę paliwa. W druą stronę nie ma możliwości. Mogę zwiększyć dawkę albo pozostawić nominalną a na zimnym nominalna jest przecież większa ! Więc nie wiem jaki problem z uruchomieniem silnika widzisz Czarku-z ? Najgorzej będzie z oszukaniem sondy lambda :/ Jakieś sugestiie ?

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 21:02:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Martini pamietaj ze masz u siebie modul sterujacy zaplonem - w zaleznosci od warunkow pracy (min. temperatury) masz zmieniany minimalnie kat zaplonu. Nie oszukuj komputera temperatura, sproboj wykorystac ten wtryskiwacz rozruchowy ale zrob moze jakis emulator sondy Lambda, ze kiedy wlaczysz (umowmy sie TURBO), sygnal zamiast z sondy Lambda bedzie podawany z tego emulatora - cos takiego jak na gazie (jezeli jest). Uwazam ze to najlepszy z najtanszych sposobow, oczywiscie ktore umozliwaja sterowanie (wlaczanie/wylaczanie kiedy chcesz).

EDIT: Martini jeszcz edobrze by bylo zrobic sterowanie elektroniczne zalaczenia po ok 3,5 tys obr. Powiem szczerze ze chyba sprobuje takiego rozwiazania u siebie, ale bez emulacji sondy sie nie obejdzie, bo wiem jak bylo kiedy mialem zwalona sonde lambda. No i druga sprawa ze u mnie wtryskiwacz rozruchowy jest sterowany z jednostki centralnej, wiec musze zrobic jakies obejscie zeby nie zwalic driverow w sterowniku.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 21:37:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Temat jest bardzo ciekawy, Martini wiedziałem że mogę na Ciebie liczyć :peace:

Ja również badam ten temat jak mnie najdzie. Na wykresie który kiedyś wstawiałem i w opisie zmian silniczka jest właśnie między innymi zwiększenie ciśnienia paliwa.
Zobaczcie sami:
http://www.audis2fast.de/leistung.htm

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 21:46:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Ale wstyd. 5 lat uczylem sie niemca (ale to bylo juz dawno) i nie daje rady tego zalapac to tam na bazgrolili w przerobkach. Mysle ze szlif glowicy i jeszcze pare pierdolek trzeba zrobic bo raczej nie wierze tylko w zwiekszenie dawki paliwa - mowie o wykresie.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 21:50:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
No tam jest: robota głowicy, filtr KN, wtryski standard ale napewno nowe pełno mocne, wydech od 2.2 T 10V no i polerowanie kolektory a także to paliwko i jeszcze wałek schricka.. chyba o niczym nie zapomniałem1

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 21:55:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Jestem w stanie uwierzyc w ta moc. Mysle ze na Bydgoszcz zrobie taka przerobke z paliwem, ale u mnie i tak przy 4 tys. dostaje ostro kopa i nie wiem jak to bedzie. Ale sproboje to zrobic. Wlaczanie po 3-4 tys nie jest dla mnie problemem. Problem bedzie z sonda lambda, ale mam juz pomysl.

Martini !!! Robimy powrotke na pasie???? Pewnie tak. A nie masz juz klopotow przy 4 tys tak jak to kiedys opisywales? Jak zrobiles to pochwal sie, pewnie inni skorzystaja. Takiej wiedzy nigdy za wiele.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 21:58:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
zagadnienie techniczno-tuningowo-technicze wiec bardziej techniczne.
na razie poki co nie mamy forum tuningu technicznego (to jest bardziej stylistyczne) wiec temat laduje na technikaliach.
w sumie to i xenon jest zagadnieniem technicznym ale powiedzmy ze potraktowalem to stylistycznie ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 22:00:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Obudzil sie Niedzwiedz i juz robi zamieszanie :D

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 23:16:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 29.lip.2003 10:50:14
Posty: 607
Lokalizacja: Poznań
Panowie rezac rezac, bylebyscie wiecej niz moje 2,3 nie wykombinowali bo wtedy i ja bede musial cos sie wysilic ;) :P
Pozdro MJ

_________________
AUDI A6q 3,2FSI SEDAN '04
BMW X5 40D '11
ZLOTY: Bydgoszcz x6, Poznan x2, Torun x2, Lodz x1, Wolsztyn x1
!!! SMYCZE KLUBOWE -> LINK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2004 23:44:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
MariuszD broń cię Panie Boże masz u siebie tego nie robić !!! To był mój patent :diabel: Ale u Ciebie raczej to nie wiele da... sądzę że masz lepiej dopracowany silnik i więcej z niego wycisnęli (na to liczę :P ) U mnie powinieo to przynieść lepsze rezultaty :D
Pozdrawiam

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2004 13:21:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Rezać Panowie Rezać !!! Niech nasze Jetronici pogonią kota tym wszystkim elektronicznym wynalazkom :P :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2004 17:37:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2003 12:38:47
Posty: 245
Lokalizacja: Warszawa-Ursus
Panowie a z czego sterowany jest mój wtryskiwacz rozruchowy bo komputera nie posiadam a też bym pokombinował

_________________
A100 87r. 2.3NF
A100 Q 90r. 2.3KU
A100 93r. 2.3AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: