.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 20:07:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Akumulator cisnienia w hamulcach (bomba) - regeneracja
PostNapisane: 25.sty.2006 08:08:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Goscio w USA regeneruje bomby za rozsadna cene 99 dolcow + przesyłka....niby troche daleko i niezbyt tanio, ale nowa kosztuje jakies 1500 pln a uzywek raczej nie oplaca sie kupowac bo i tak zaraz padna.

http://www.audi-quattro.org/20v/phpMark ... arts&id=36

Ma ktos jakis inny patent na te bomby ?
Goscie z 2B sobie przelozyli normalne serwo do swojego potwora...ale czy to jest takie fajne rozwiazanie to nie wiem....
Napiszcie jak tam Wasze bomby i czy ktos cos z nimi robil :-)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 08:19:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ja tylko wymieniałem.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 08:21:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Na nowke wymieniles ?? Leo napisz cos wiecej bo pedal mam twardy jak kamien - hamuje dobrze, ale jednak to nie wartburg wiec wolalbym sie jakos z tym uporac...

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 09:04:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Ja też mam bombe wysraną, puki co do wiosny nie ruszam, jak przyjdzie ciepło to ją rozbebesze i zobacze czy dam rade ją zrobić.

Ale hamulec mam raczej miękki.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 09:10:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
twardy pedał to nie od bomby, bardziej od samej pompy, za mało ciśnienia daje.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 09:47:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
macie gdzies wiarygodne dane odnosnie dzialania tej gruchy? wg. moich danych ten aku cisnienia ma znaczenie, gdy zgasnie nam silnik, wtedy cisnienie potrzebne do wspomagania hamulcow jest brane wlasnie z tego akumulatora cisnienia. podczas jazdy nie ma to wpływu. chyba ze mam bledne info.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 11:09:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Tutaj jest to ladnie opisane:

http://www.20v.org/brakprob.htm#bomb

Pompa powiadacie....to jest razem z pompa do wspomagania, z tego co czytalem jest osobna sekcja od tego...sa podobno jakies zestawy naprawcze firmy ZF do tego ale jeszcze nie szukalem po sklepach....

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 11:49:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Lukasik napisał(a):
macie gdzies wiarygodne dane odnosnie dzialania tej gruchy? wg. moich danych ten aku cisnienia ma znaczenie, gdy zgasnie nam silnik, wtedy cisnienie potrzebne do wspomagania hamulcow jest brane wlasnie z tego akumulatora cisnienia. podczas jazdy nie ma to wpływu. chyba ze mam bledne info.


masz racje, ja dodam że bomba pomaga w strzale z hamulca i pierwszych sekundach wzmacnia ciśnienie płynu w układzie.

u mnie przy ostrym hamplowaniu na ułamek sek, zaświeca się (!).

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 12:04:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
mauzer! U mnie też :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 12:23:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Ale jak to jest....
Pompa wspomagania jest dwusekcyjna ? Jedna sekcja pompuje to G002 do ukladu wspomagania, a druga DOT4 do wspomagania hamulcow ? Czy caly uklad dziala na G002. Bo z tego co jest napisane na 20v.org to grucha jest wypelniona G002 i na dole jest balon z azotem, ktory scisniety plynem napompowanym przez pompe magazynuje cisnienie...niech mi ktos to rozjasni bardzo prosze bo jest zimno i nie mam jak tego zlookac :)
A u mnie tez sie zaswieca (!) na autochecku....podczas gwaltownego wciskania hebla. Nawet na postoju. Ale to jest chyba informacja o niskim cisnieniu w bombie ?

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 12:53:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Dobra, sam sobie odpowiem....otoz jak robilem serwis autka po kupnie kazalem chlopu zmienic plyn w heblach i chyba wlal mi DOT4 tam - tak twierdzi....niestety ma tam byc G 002 000 !!!!!!!!!! :(


"This is a completely different juice from hydraulic brake fluid. Many unsuspecting owners and mechanics have mistakenly topped up the Pentosin reservoir with brake fluid, only to have every seal in the system begin to weep with sorrow."


Cholera jasna czy w tym kraju wszystkiego trzeba pilnowac ja pierdacze....

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 12:57:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zuru > no nie mów ze zamiast płynu do wspomagania ktos ci nalał dot-4 ??? tak zrozumialem z twojej wypowiedzi.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 13:23:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Mhmmm namieszalem:( Jednak jest ok. Goscie uzywaja tak poetyckiego jezyka na 20v.org, ze mi sie pokrecilo. A to przeciez proste jest:

Serwo w tych autkach jest popędzane przez cisnienie plynu wspomagania generowane przez pompe wspomagania - zamiast przez podcisnienie z kolektora dolotowego jak to ma miejsce normalnych wozach. Miedzy pompa a serwem jest grucha akumulujaca cisnienie na awaryjne sytuacje, kiedy zgasnie motor, zerwie sie pasek od pompy itp. itd. - tak jak napisales. Ot cala filozofia. Wiec w moim przypadku musze miec zwalone serwo i moze gruche bo prawda jest taka, ze wspomagania hebli praktycznie brak...:(((
Z tego wynika, ze w zasadzie bombe mozna wywalic z auta i tak smigac.
Dzisiaj zrobie test serwa...macie jakies sugestie jak to mozna naprawic ? I czy w ogole mozna, czy trzeba zapodawac inne ?

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: