.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 16:28:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: co to jest odma?
PostNapisane: 30.sty.2006 22:02:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2005 14:03:07
Posty: 54
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam mam pytanie co to jest odma? Pytam bo niewiem jak to sie fachowo a nie w żargonie nazywa gdzie to szukać? Wiem tylko tyle że to cos z powietrzem ma wspólnego. Dzięki

_________________
Audi A4 1.8 96r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2006 22:27:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
Witam posłużę się wypowiedzią kolegi „ Czecha”
„W Audi z silnikiem ABK (i innych silnikach też) do odpowietrzenia skrzyni korbowej służy odma, która utrzymuje odpowiednie ciśnienie w skrzyni korbowej ponieważ obracający się wał korbowy, który rozbija olej w silniku w wyniku czego powstaje mgiełka rozbryzganego oleju a odma tak jakby oddzielała/wytrąca go od powietrza który powinien spłynąć z powrotem do silnika a powietrze dalej zasysane do kolektora ssącego i obieg się zamyka. Jak odma jest zapchana a tak się dzieje często ponieważ przy takich przejechanych kilometrach o czyszczeniu/wymiany jej nie pamiętamy a ona spełnia bardzo ważną role w silniku jak jego skrzyni korbowej odpowietrzenie.ŕ POZDRO DLA AUTORA>
http://img513.imageshack.us/img513/1185 ... awa0be.jpg
to cos czarne , okrągłe nad klawiatura obok akumulatora w silniku ABK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2006 22:31:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Tak ? A co ma mgielka wytwarzana przez wal do cisnienia w dole silnika ? Bo mnie sie zawsze wydawalo ze w wyniku ruchu tlokow w dol bloku powstaje nieporzadane cisnienie i odma jest by je wyrownac :-) A ze powierze jest zasyfione i moze zawierac czasteczki oleju to w celach ekologicznych wedruje do kolektora dolotowego w celu dopalenia ?
To jak to w koncu jest :> ?? Czechu, moze wyjasnisz swoja wypowiedz ?

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2006 22:38:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
tloki (tak na rozum) ze wzgledu na wywazenie (czyli 126p to wyjatek potwierdzajacy regule) chodza naprzemiennie, by znoscic momenty 1go i w miare mozliwosci 2go rzedu. Cos tam pewnie mieszaja z tym cisnieniem ale pedzacy i w pol zanurzony wal tez swoje robi. Mysle, ze obaj macie racje ;)

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2006 09:02:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 19:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
A ja myślałem, że to gazy spalinowe w czasie suwu pracy (przedmuchy) przedostają się pomiędzy ściankami cylindra a tłokiem do skrzyni korbowej (im bardziej zużyty silnik, tym więcej) i muszą znaleźć gdzieś ujście. Odma może prowadzić od skrzyni korbowej do filtra powietrza (chyba 125p), ew. gazy wędrują pod pokrywę zaworów kanałami, którymi spływa olej do miski olejowej, a od pokrywy do filterka już bardzo blisko.

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2006 12:19:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
We współczesnych motocyklach posunięto sie jeszcze dalej. Poniżej dolnego punku tłoka wykonane są okienka łączące cylindry, co ma za zadanie jeszcze bardziej zmniejszyć ciśnienie pod tłokami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2006 13:37:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
bardzo mala ilosc spalin tez przedostaje sie przez pierscionki do komory korbowodowej. takze trafiają do odmy. one chyba szkodzą najbardziej w przypadku zatkanej odmy, przez nie wzrasta cisnienie w komorze korbowodowej i probuje ktoredys uciec. u mnie kiedys ucieklo wypychając miarke oleju ;) ale czasem wywala zatyczke z tylu glowicy albo jakis simering.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2006 19:46:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
fajnie tylko czy ktoś widział taki silnik w którym obracający się wał uderza o lustro oleju przy prędkości 5-6 tyś obr na min.bardzo szybko skończyło by się to na całkowitym uszkodzeniu jednostki a mgła olejowa tworzy się z oleju wypływającego spod panewek i główki korbowodu oraz kanałów powrotnych z głowicy. audi stosuje smarowanie ciśnieniowe w silniku a nie rozbryzgowe które stosowane jest w skrzyni biegów. jak ktoś nie wiezy to proponuje wyjąć tłoki i korbowody założyc miskę zalać olej i zakręcić wałem

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: