.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 15:00:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.8 ACK] Czy przy wymianie rozrzadu,wymieniamy pompe wodną?
PostNapisane: 02.lut.2006 08:48:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2005 08:51:32
Posty: 35
Lokalizacja: Koszalin
jak w temacie ,silnik 2.8 ACK

_________________
Chociaż wszystko przemija,dziekuje rzeczywistosci że stworzyła samochody.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 09:03:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2004 08:06:28
Posty: 207
W ASO na pewno - mają taką procedurę, której nie mogą obejść. "U mechanika" bywa różnie. Przeważnie zależy od stanu pompy.
:peace:

_________________
Audi A4 B7 3.0TDi ASB (2013-...)
Audi A4 B6 1.9TDi AWX [program 166KM] (2008-2014)
Audi 80 B4 2.6E ABC (2004-2008)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 09:10:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
hmmm, jezeli nie chce jezdzic po wymianie rozrzadu i mysles czy razaz sie cos nie spie***li to lepiej wymien, bedzie mial pewnosc ze jest wszystko ok. Ja wymieniam...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 09:13:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2006 19:50:33
Posty: 24
Lokalizacja: Jarosław
Jeżeli koło pasowe jest w dobrym stanie i nie niszczy paska no i sama pompa niema znacznych luzów to niema takiej potrzeby chyba że masz dużo kasy to wymień :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 09:21:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
porownaj sobie cene nowej pompy z cena ogolnej naprawy i zastanow sie czy jest to wygorowana cena za swiety spokoj ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 09:32:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
No,ja bym nawet nie zadawal takiego pytania............ ;-)

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 12:01:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wymianiaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 13:09:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Powiem tak - z reguły rozrząd (pasek, rolki) wytrzyma dłużej niż pompa. A jak Ci pierdyknie pompa - rozbierasz rozrząd (ta sama praktycznie robocizna) - przynajmniej w ABC,AAH.
No i oczywiście obowiązkowo: obie rolki, pasek, pompa, termostat. Choć ten ostatni da się wymienić bez zdejmowania rozrządu (jedynie zsunąć troche pasek na kole wałka), to jego za...ście wygórowana cena (ok. 70zł.), skłonność do zbyt wczesnego otwierania po stosunkowo krótkim czasie przebiegu (do całego rozrządu) zachęca, żeby mieć go nowy.
Na rozrządzie nie oszczędzisz. Tym bardziej, że praktycznie wymienia się go raz na całe życie (u jednego właściciela) pojazdu. Kupisz nowe auto - nie zdążysz wymienić, prędzej wymienisz auto. Kupisz uzywane auto - wymienisz od razu - i z reguły nie dojeździsz do drugiej zmiany, bo też kupisz inne auto...
Czasami miesięczny koszt paliwa w tym silniku potrafi kosztować tyle, co te wszystkie razem wzięte części, więc wymieniaj TYLKO KOMPLET. Już nie wspomnę, że chyba lepiej gdy silnik będzie chodził ciszej na nowej pompie.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 14:38:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2006 08:58:23
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Vanderlei napisał(a):
Powiem tak - z reguły rozrząd (pasek, rolki) wytrzyma dłużej niż pompa. A jak Ci pierdyknie pompa - rozbierasz rozrząd (ta sama praktycznie robocizna) - przynajmniej w ABC,AAH.
No i oczywiście obowiązkowo: obie rolki, pasek, pompa, termostat. Choć ten ostatni da się wymienić bez zdejmowania rozrządu (jedynie zsunąć troche pasek na kole wałka), to jego za...ście wygórowana cena (ok. 70zł.), skłonność do zbyt wczesnego otwierania po stosunkowo krótkim czasie przebiegu (do całego rozrządu) zachęca, żeby mieć go nowy.
Na rozrządzie nie oszczędzisz. Tym bardziej, że praktycznie wymienia się go raz na całe życie (u jednego właściciela) pojazdu. Kupisz nowe auto - nie zdążysz wymienić, prędzej wymienisz auto. Kupisz uzywane auto - wymienisz od razu - i z reguły nie dojeździsz do drugiej zmiany, bo też kupisz inne auto...
Czasami miesięczny koszt paliwa w tym silniku potrafi kosztować tyle, co te wszystkie razem wzięte części, więc wymieniaj TYLKO KOMPLET. Już nie wspomnę, że chyba lepiej gdy silnik będzie chodził ciszej na nowej pompie.


Popieram w 100% - oszczednosci w tym przypadku nie wskazane!!!
A tak przy okazji (sorrki ze troche odbiegne od tematu) Sprowadzilem wlasnie C4 2.6 Benz z przebiegiem 190tys wiec postanowilem zaczac od zmiany rozrzadu i wszystko byloby cacy gdyby nie fakt iz nie zmienili mi termostatu (auto lapie temperature na postoju natomiast traci ja po ruszeniu - na moje ok otwarty termostat?!) czy rzeczywiscie mozna wymienic ten termostat bez zrzucania paska?

Pozdrawiam
MM

_________________
A6 Kombi(C4) 2.6 benz. aut.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 15:04:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
LEŃ!!!!!!!!!! :diabel:

[LINK WYMODEROWANO]


Ostatnio edytowano 18.wrz.2008 16:57:58 przez GrzesB, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 15:46:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2006 08:58:23
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Grzesiu wielkie dzieki :peace:
Zapowiada sie pracowita Sobota :D

Pozdrawiam
MM

_________________
A6 Kombi(C4) 2.6 benz. aut.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 17:35:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
bramstal, to jeden z 'flagowych' linków na forum ;) Do dzieła - nie daj zarobić mechanikom :peace:
A, że wymiana termostatu, to jedna z najczęściej wykonywanych napraw - 'masa ludzi' po prostu zakłada karton w zime na chłodnicę, 'no bo chyba tak sie robi i jest to niby-normalne', to na forum naszego AKP jest WIADOME, ŻE TO STEREOTYP ;)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 17:53:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2005 21:06:27
Posty: 113
Lokalizacja: pruszkow
powiem tak
przed zakupem poszedl pod wymiane rozrzad bez pompy wody-warunek kupna z mojej strony
po 3 miechach pompa zaczela cieknac :zly:
na szczescie mam robote free ale wymienilem wszystko razem z simeringami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 22:04:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 19:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
M&M napisał(a):
Vanderlei napisał(a):
Powiem tak - z reguły rozrząd (pasek, rolki) wytrzyma dłużej niż pompa. A jak Ci pierdyknie pompa - rozbierasz rozrząd (ta sama praktycznie robocizna) - przynajmniej w ABC,AAH.
No i oczywiście obowiązkowo: obie rolki, pasek, pompa, termostat. Choć ten ostatni da się wymienić bez zdejmowania rozrządu (jedynie zsunąć troche pasek na kole wałka), to jego za...ście wygórowana cena (ok. 70zł.), skłonność do zbyt wczesnego otwierania po stosunkowo krótkim czasie przebiegu (do całego rozrządu) zachęca, żeby mieć go nowy.
Na rozrządzie nie oszczędzisz. Tym bardziej, że praktycznie wymienia się go raz na całe życie (u jednego właściciela) pojazdu. Kupisz nowe auto - nie zdążysz wymienić, prędzej wymienisz auto. Kupisz uzywane auto - wymienisz od razu - i z reguły nie dojeździsz do drugiej zmiany, bo też kupisz inne auto...
Czasami miesięczny koszt paliwa w tym silniku potrafi kosztować tyle, co te wszystkie razem wzięte części, więc wymieniaj TYLKO KOMPLET. Już nie wspomnę, że chyba lepiej gdy silnik będzie chodził ciszej na nowej pompie.


Popieram w 100% - oszczednosci w tym przypadku nie wskazane!!!
A tak przy okazji (sorrki ze troche odbiegne od tematu) Sprowadzilem wlasnie C4 2.6 Benz z przebiegiem 190tys wiec postanowilem zaczac od zmiany rozrzadu i wszystko byloby cacy gdyby nie fakt iz nie zmienili mi termostatu (auto lapie temperature na postoju natomiast traci ja po ruszeniu - na moje ok otwarty termostat?!) czy rzeczywiscie mozna wymienic ten termostat bez zrzucania paska?

Pozdrawiam
MM


Sprawdź najpierw faktyczną temperaturę np; klimatronikiem, bo wskaznik na desce czesto pokazuje bzdury...

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2006 22:37:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Vanderlei napisał(a):
bramstal, to jeden z 'flagowych' linków na forum ;) Do dzieła - nie daj zarobić mechanikom :peace:
A, że wymiana termostatu, to jedna z najczęściej wykonywanych napraw - 'masa ludzi' po prostu zakłada karton w zime na chłodnicę, 'no bo chyba tak sie robi i jest to niby-normalne', to na forum naszego AKP jest WIADOME, ŻE TO STEREOTYP ;)


Lej dalej miód na moje serce - wreszcie mnie ktoś docenił :diabel:
Dawno nie podawałem tego linka... może wreszcie jakiegoś PDFa z tego zrobię... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: jaki koszt??
PostNapisane: 02.mar.2006 11:51:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Moze ktoś jeszcze dodać jaki jest koszt samej naprawy czyli wymiany paska, napinaczy, rolek, pompy. Nie mówąc o cenie części.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 13:07:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2005 12:34:05
Posty: 48
Lokalizacja: WOLSZTYN
CZASEM TO MI NIEKTÓRYCH ŻAL STAĆ GO NA BRYCZKĘ ZA 30,000 ZETA A CHCE OSZCZĘDZAC NA POMPIE ZA 150 ZETA HM?? :D

_________________
NAPRAWA STACYJEK I ZAMKÓW SAMOCHODOWYCH I DORABIANIE KLUCZY
WOLSZTYN 602 771 469
A6 2,8 ACK man.1997 slicznotka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2006 07:15:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Co do kosztu, podam ceny z mojej faktury:

Pasek rozrzadu (nr czesci 1 987 948 752) - 166,25
wieloklinowy 6pk 1863 (1 987 946 018) - 47,50
Pompa wodna VKPC 81800 - 163,40
płyn G11 HEPU 6l - 42,78
rolka napinająca VW VKM 11201 - 124,45
rolka prowadząca VW VKM 21201 - 106,40
Termostat W. 4274.87D - 66,50

razem materiały 717,28

Te ceny są po 5-cio procentowym rabacie, rok gwarancji na papierze, na określenie zakresu odpowiedzialności serwisu jest książka z dokładnym opisem prac, które podlegaja gwarancji (na robocizne tez jest gwarancja, jak np. zacznie coś cieknąć z/spod elementów podległych wymianie), za robocizne zapłaciłem 180zł. Auto robili 4 godziny, oddali czyściutkie (łącznie z silnikiem), baloniki firmowe dla dzieci, zapach do auta, i resztka płynu w butelce do ręki ;)
Rzadko można spotkać takie warsztaty, całe szczeście że mam blisko ;)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2006 06:01:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Moim zdaniem lepiej wymienić niż za kilka tyśięcy znowu bawić się z rozrządem i narazać na dodatkowe koszty lub przegrzanie silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: wymiana rozrzadu
PostNapisane: 26.wrz.2006 11:33:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 31.maja.2006 20:06:10
Posty: 341
Lokalizacja: Poznań/Warszawa/www
No, moge cos powiedziec na ten temat. Słuchajcie madrzejszych, to zarobicie - nie odstawiajac co rusz autka do warszatu.

Na poczatku miesiaca zostawiłam autko na wymiane rozrzadu, ogólny przeglad etc. Dostałam autko z powrotem, jezdziło jak marzenie. Ale na sugestie mechanika o koniecznosci wymiany pompy wodnej powiedziałam, ze nie trzeba - własciel od którego kupiłam autko wspominał ze miesiac wczesniej była wymieniana.

Tydzien temu, zlekcewazyłam migajacy czujnik poziomu płynu i nie pojechałam do mechanika, ograniczyłam sie do dolania nowego do zbiornika, bo uznałam ze hardkorowa jazda w weekend (o lamerze!) uzasadniła jego ubytek.

No i w piatek 11 km. za strykowem przy 180 km/h na autostradzie - wszystkie lampki i Lodzia dramatycznie zdechła. Jeden niebieski bryzg pod maska, w zbiorniku zero płynu. Dolanie tego ostatniego (hurra, miałam zapas) juz nic nie dało. No i laweta - 180 km do pozen za jedyne 450 zeta.

Diagnoza - termostat, nastepnego dnia okazało sie ze równiez pompa wodna. Kolejne 300 pln. Na swoja obrone dodam tylko - uszkodzona pompa faktycznie była nowa- złamał sie wiatraczek :(.

No to jestem bankrutem ;)

_________________
"Internet jest mozgiem, kolektywnym, żyjącym mózgiem, odmierzajacym czas czytania. Jest to mózg, który nigdy nie przestaje działać, mysleć, produkować informacji, porządkować i łączyć.",
- Lodzia, CCCO 80 Avant, ABK, 2.0E+LPG, 1994 - pożegnana.
- ivan, sssaaab 95, 2.0t, 185k - bydlęciem sympatycznym będąc...
- błotko, ssaab 93, 2001, 125k
Gdzieś tam, czeka na mnie wymarzona a6.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: