.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 21:50:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 ABT - włacza wentylatory przed 90 stopniami
PostNapisane: 24.lut.2006 12:57:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Witam. Włącza mi wentylatory przy tak ok 85 st. Podczas pracy wentylatorów nie widzę aby do naczynia wyrównawczego wracał płyn - no chyba że nacisnę gruby wąż od płyny chłodniczego. To tak jakby nie było pełnego obiegu wody.

ps. wówczas chłodnica jest chłodna. Jak postoi z 5 minut na wyłączonym silniku to chłodnica nabiera temperatury, dlatego chyba że są wyłączone wentylatory.

Przypuszcam termostat - wymieniałem go 2 lata temu - nie oryginalny.

Poradźcie co i jak sprawdzić.

Wcześniej wentylator włączał mi się przy 95 st. na krótko a teraz długo chodzą wiatraki.

Pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc.

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 13:52:02 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Zbiorniczek wyrównawczy jest po to żeby gromadzić niedobory/ nadmiary płynu. Tam nie będzie obiegu ciągłego.
Za temperaturę włączania wentylatorów odpowiada czujnik znajdujący się w chłodnicy. W zależności od tego jaki on tam siedzi będzie Ci włączał wentylatory przy takiej temperaturze. Mi włącza przy ok. 92- 95 stopniach.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 10:49:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Ciekawe, nie zmieniałem żadnego czujnika - czyżby parametry zgubił? Na pewno termostat nie ma nic do tego? Czy tylko ten czujnik temp. przy chłodnicy załącza wentylatory? Czy może jest jeszcze jakiś który to kontroluje? Ciekawe jak się bedzie zachowywał w lato...

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 11:56:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
a ten czujnik 3-pinowy na jazmie po prawej stronie od pokrywy(dwa czujniki kolo siebie jeden niebieski 2-pinowy, drugi szary3-pinowy) tez nie jest odpowiedzialny za wlaczanie wentylatora, wydaje mi sie ze tak, je jeden pin to masa, drugi pin odpowiedzialny za odczyty w desce rozdzielczej, a trzeci pin za wlaczanie wentylatora.

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 12:41:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:15:50
Posty: 117
Lokalizacja: Białystok
Jesli masz czujnik w chlodnicy to on jest odpowiedzialny za wlaczanie wentylatora.Nastwpna sprawa ze plym zagotuje sie dopiero wowyzej 100 stopni z tego wzgledu ze jest tam cisnienie w ukladzie okolo 1 atm.Mozesz miec nawet padniety czujnik temp. ktory pokazuje nz desce.Sa dwa biegi pracy wiatraka (na ktorym biegu chodzi teraz wolnym czy szybkim)

_________________
Audi 90 2,3 NG + Blossssss


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 13:07:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2005 12:08:44
Posty: 55
Lokalizacja: Barlinek
El-Fuego napisał(a):
Jesli masz czujnik w chlodnicy to on jest odpowiedzialny za wlaczanie wentylatora.Nastwpna sprawa ze plym zagotuje sie dopiero wowyzej 100 stopni z tego wzgledu ze jest tam cisnienie w ukladzie okolo 1 atm.Mozesz miec nawet padniety czujnik temp. ktory pokazuje nz desce.Sa dwa biegi pracy wiatraka (na ktorym biegu chodzi teraz wolnym czy szybkim)


Niekoniecznie musi miec dwa biegi wentylatora - ja mam jeden bieg...

_________________
Audi B4 ---- ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 14:37:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
W moim B4 2.0 ABT akurat pare dni temu wymienialem miedziane podkladki przy filtrze paliwa i patrzylismy po dokreceniu czy paliwo nie wycieka. Silnik byl uruchomiony i pracowal juz pare minut. Za jakas chwile wlaczyl sie wentylator chlodnicy i po jakims czasie mowie cos dlugo chodzi, ide wylaczyc silnik. Patrze na wskaznik temperatury a tu wskazowka w okolicy 81 stopni. Troche mnie to zdziwilo bo zawsze wentylator wlaczal sie powyzej 92 stopni. no i wylaczylem silnik jednak po przekreceniu stacyjki wentylator dalej caly czas pracowal. Diagnoza oczywista padl czujnik termiczny wlacznika wentylatora. Odpiolem wtyczke od tego czujnika i pojechalem do sklepu kupic nowy. Gdy dojechalem do sklepu motoryzacyjnego dopiero temperatura na wskazniku doszla do 90 stopni. Czujnik włoskiej firmy EPS kosztowal 34 zl mechanik wkrecil szybko do chlodnicy mimo wyciekajacego goracego plynu chlodniczego. Wtyczka zostala podlaczona i wentylator wlacza sie teraz normalnie jak przedtem. Stary czujnik jest caly pokryty rdzawym nalotem poprostu przyszedl czas jego wymiany. Czujnik mam dwu pinowy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 08:09:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 08:05:42
Posty: 108
Lokalizacja: Olsztyn
za wl i wyl went odpowiedzialny jest termowlacznik w chlodnicy moze byc 1st wlacza sie 92-97st a wyl 84-91st...lub inny typ 2st... 1 st 92-97 wlacz sie wyl 84-91 2st 99-105 wl...91-98 wyl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 16:04:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Mam dwa wentylatory - mam klime i mam podobnie jak KORU długo chodzi jak się załączy i załącza się na moje oko za szybko. Przecież mam y niskie temperatury w kraju a wystarczy, że na moment stanę na światłach i wentylator chodzi - nawet kilka minut - wcześniej żadko się włączał i tylko na moment. Płunu mam prawie max.

ps. wentylator chodzi na maxa na 2 biegu

Jak się trochę ociepli to wyłącze ten wentylator i zobaczę czy temp. się podniesie jak tak to wszystko jasne - 85 st. to nie jest niedogrzany silnik, ale szkoda wentylatorów i prądu.

Pozdrawiam wszystkich

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: