.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 08:14:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1046 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 53  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 07:42:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
enduro7777 napisał(a):
właśnie przez rozpiłowanie szczeliny gwizdka można dostroić tak jak się chce. wzbogacić można w każdym zakresie obrotów przez rozpiłowanie na dole lub górze szczeliny.ale musimy wiedzięc ile otwiera się przepustnica w danym zakresie obrotów .można to ustalić poprzez wykręcenie śruby podstawiającej przepustnicę i dokonanie pomiaru przez otwór sruby w czasie pracy silnika na żądanych obrotach.


okreslenie wysokosci otwarcia klapki nie jest takie proste.

na danych obrotach ciezko jest ustalić wysokosc otwarcia klapki, bo bedzie ona inna dla kazdego obciązenia silnika. Na postoju zeby utrzymac 3tys wystarczy dodac pedalem gazu 1cm i juz beda obroty 3000tys, a klapka blosa bedzie tylko kilka mm uchylona.

Natomiast podczas jazdy przy 3tys z pedalem gazu w podłodze klapka w blosie bedzie o wiele wyzej.

...stojac w miejscu, to trzeba chyba mniej wiecej patrzec w blosa i gaz w podłoge wciskac na chwilke zeby obroty wzrastały do 4-5tys i patrzec na chilowe max wychylenie przesłonki no i potem od tamtego miejsca w gore delikatnie(!) rozpilowywać. Nigdy tego nie robilem. Takze ktos z Was bedzie pionierem w takim tuningu :)

ZiPi napisał(a):
Zgadza sie. tak by bylo najlepiej, ale tego co wyczytalem, blosa nie da sie tak ustawic, zeby w dolnym i srednim zakresie obrotow, mieszanka byla normalna a w gornym bogata, lub odwrotnie. Blos charakteryzuje sie tzw. liniowoscia, czyli jak na dole ustawimy bogata mieszanke, to u gory tez bedzie bogato. To jest wlasnie zaleta blosa, ze w stosunku do tradycyjnego miksera, trzyma sklad mieszanki w calym zakresie obrotow. To oczywiscie teoria, ale dobrze wyregulowany blos tak wlasnie powinien sie zachowywac. Niektorzy ( wyczytalem na forum Forda ) rozpilowuja u gory ten gwizdek w blosie, przez ktory wyplywa gaz, aby uzyskac bogatsza mieszanke przy wyzszych obrotach - moze to jest jakies wyjscie. Otwarte pole dla eksperymentow - ktos sie podejmie ? :P Te gwizdki ponoc sa wymienne, tylko gdzie je dostac ?


masz racje. z opisu blosa wynika ze jego dzialanie jest liniowe i ustawienie w jednym punkcie powinno sie odzwierciedlic w kazdym innym. Blos jest ok, tylko zewnetrzne elementy mogą dać ciała i popsuć tą charakterystyke, np reduktor, ktory ma niewystarczającą wydajność i wtedy albo wiekszy reduktor, albo probować ze szczelinką.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 07:57:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Perana napisał(a):
blos siedzi juz i u mnie w NG - teraz pytanko jak i w którym miejscu i jak najlepiej podpiąć sie pod lambde (gdzie są najlepiej dostępne kable) w celu regulacji (narazie jestem zachwycony ale che jescze wyregulowac skłąd mieszanki..


Wez zwykly multimetr, ustaw na zakrese 2V i mierz napięcie pomiędzy masą samochodu a czarnym przewodem sondy lambda. Sonda pracuje w zakresie od ~0,2V (ubogo) do ~0,8V(bogato). Sprobuj trzymac obroty w granicach np 3tys i patrz na odczyt lambdy, sprobuj znalezc srodek (czyli kiedy przechodzi przez ~0,45V i deliktatnie dorzuć w strone bogatrzej (tylko troszeczke) i zrob crash test czy jestes zadowolony z osiagow, przy okazji pod koniec obrotow przy przyspieszaniu kontroluj czy ci mieszanka nie schodzi na ubogą.

P.S. na wolnych obrotach jest dodatkowa regulacja, ale ogolnie lepiej jak jest deczko bardziej bogato wtedy ryzyko strzału bedzie mniejsze, nawet jak bedzie trzeba awaryjnie odpalic, albo obroty za mocno spadną.

P.S.2 sondy lambda jak są przylane bogatą mieszanką, to mogą potem przez jakis czas nie reagować, moze kilka sekund. Poza tym na gazie sonda nie bedzie ci oscylowała tak jak na benzynie, bo nie ma regulacji, chyba ze wstawiles z attuatorem.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 08:10:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
dzisiaj miałem takie zdażenie rano ,zpalam autko rano na benie -8 wycofuje jak zawsze wyjezdzam ,na droge i zaczynam jechac , przzuciłem na gaz ,i auto gasnie tak jak by nie było gazu wogule nie dychnoł benia ,jedzie dalej po przejechaniu 1km gaz i i jedzie prawdopodobnie zawór od gazu nie otworzył

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 09:15:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 20:56:47
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
mnie w sobote chodzil miód malina a wczorahj mial problemy z wolnymi i jakoć strasznie kaszlał - w którym miejscu najłatwiej dobrac sie do czrnego kabla :)

_________________
zasadniczo zbieram stare fordy, ale... zawsze chcialem jakieś 4x4-podobno Audi ma najlepsze Quattro :D

http://www.m4garage.com/audi/1.jpg Coupe Quattro 2.3 10v - mało mocy , wsadzimy coś innego :)
LOTUS 7 - 1,6 r4 130ps
Ford ESCORT MK I RS2000 r4 170 ps
Ford Capri MK I - 5,0 V8 ~ 300 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 09:37:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
[najlepiej przy kostce u mnie jest na bloku z boku ponizej glowicy

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 10:19:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
jeśli była ujemna temp to nie zawór tylko blos zamarzł

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 11:05:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
[był -8 stopni jest na to jakis sposub zeby nie zamarzał

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 11:34:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 20:56:47
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
eeee jak to w blosie nie ma co zamarznąć z reszta po minucie pracy z zamknietą maskątemperatura otoczenia (pod maską) przekracza 10-15 stopni nawet jesli jest -10

_________________
zasadniczo zbieram stare fordy, ale... zawsze chcialem jakieś 4x4-podobno Audi ma najlepsze Quattro :D

http://www.m4garage.com/audi/1.jpg Coupe Quattro 2.3 10v - mało mocy , wsadzimy coś innego :)
LOTUS 7 - 1,6 r4 130ps
Ford ESCORT MK I RS2000 r4 170 ps
Ford Capri MK I - 5,0 V8 ~ 300 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 12:38:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
perana > przesledz sobie kabelki od sondy L . Tak jak kuki napisal przy glowicy w okolicy vac-pompki są złącza lambdy. Czarny przewod jest laczony z wiazka samochodu za pomocą pojedynczej wsuwki. mozesz to rozpiąć i mierzyc multimetrem.

Jak ci na wolnych przylewa pomimo regulacji, to mozesz miec za mocno podpartą klapke w blosie tą skośną srubką.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 13:46:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
enduro napisał ze blos zamarz to co w końcu :D

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 14:57:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Wydaje mi się że jeśli coś zamarzło to prędzej reduktor bo tam się gaz rozpręża z postaci ciekłej do gazowej a dalej w Blosie to już raczej nie ma takiego intensywnego rozprężania (o ile w ogóle jest?) żeby się aż tak ochłodził.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 16:07:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
nie wydaje mi sie żeby reduktor zmarzł bo wczesniej nie,miałem takiego przypadku nawet jak było -20 mogłem zaraz przłączyc na gaz i chodził ,ale to nic bedziemy sie martwić jak w lecie też tak bedie

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 16:23:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 20:56:47
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
kuki, ależ u ciebie dużo miejsca pod maską, no i silnik inny chyba u mnie na przeplywke ledwo załorzylem ta gume od escorta, aż ciekaw jestem kiedy pęknie no i powiedz z jakiego volva to kolanko

_________________
zasadniczo zbieram stare fordy, ale... zawsze chcialem jakieś 4x4-podobno Audi ma najlepsze Quattro :D

http://www.m4garage.com/audi/1.jpg Coupe Quattro 2.3 10v - mało mocy , wsadzimy coś innego :)
LOTUS 7 - 1,6 r4 130ps
Ford ESCORT MK I RS2000 r4 170 ps
Ford Capri MK I - 5,0 V8 ~ 300 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 18:44:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
no nie wiem czy tak, dłużo miejsca tyle samo co u ,ciebie ja miałem całe rece zobdzierane tylko na zdjeciu tak sie wydaje pieknie,a co do gumy to też cieżko naszła troche pdgrzałem na piecyku gazowym to wtedy jest elastyczna i bez najmniejszego oporu nachodzi ,a kolano to chyba jest od lanci kappy albo od dedry ,bo ostatnio widziałem takie samo w lanci zapodaj jakies zdjecia ,jestem ciekawy jak to ci idzie Jestem zajebiscie zadowolony z blosa

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 19:02:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
jeszcze takie cos z forum focusa ,ja tez mam troche skrecony parownik,czyli czeba wyregulować blosa i parownik

------------------------------------------------------------------------------------------------------

No i bylem i ciekawa sprawa wynikla: Generalnie najlepiej jest jak blos i parownik sa skrecone na max.Troche dziwne sie to wydalo szczegolnie jesli chodzi o parownik wiec zaczelismy z czlowiekiem od analizy zglebiac temat.
Rozebralismy parownik coby sprawdzic jak wygladaja memebrany,zaworki etc,etc.Okazalo sie ze wszystko ok(parownik ma przelatane ok 30kkm).Obok stalo auto z takim samym rozebranym parownikiem wiec zaczelismy porownywac czesc po czesci. I wyszlo ze u mnie sprezyna pod sruba regulacji jest duzo bardziej miekka niz w tym drugim .Po chwilowej zamianie sprezyn wszystko zaczelo sie zgadzac z wczesniejszymi postami nt regulacji.Niestety nie mielismy takiej sprezynki zeby na stale zalozyc wiec trzeba bylo na razie wrocic do tej miekkiej.Jest wciaz troche za bogata mieszanka ale i tak zuzycie spadlo do ok 15 l w miescie wiec puki co nie bede ruszal.
Zastanawia mnie jedno.Czemu sprezynki sie roznily charakterystyka.Parowniki te same a tu takie cuda

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 19:17:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
perana przewody od bp są wygiete i idą bardziej pod spodem nie tak jak orginał

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 11:26:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
Czyli co wychodzi na to ze na blosie wiecej ciagnie niz na mixerze?? mi kłaczek wpierdala 12 w trasie i nawet 17 w miescie, mam gwarancje na instalke do wrzesnia wiec chyba wczesniej nie ma co grzebac z blosem :/ jak myslicie??

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 12:05:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
przy mrozach powyżęj -5 stopni blos ma prawo marznąć- efekt rozprężania gazu czego efektem jest brak wolnych obrotów na gazie i benzynie oraz bardzo silne chamowanie silnikiem który nie ma skąd zassac powietrza bo blokuje przepustnica blosa i chamuje na podciśnieniu

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 12:23:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
w moim 2.8 + blos potrzebuje trasa max 13 l LPG miasto zimą 16 l średnio o 1.5 l miej niż na mixerze

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 12:57:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Schiedel napisał(a):
Czyli co wychodzi na to ze na blosie wiecej ciagnie niz na mixerze?? mi kłaczek wpierdala 12 w trasie i nawet 17 w miescie, mam gwarancje na instalke do wrzesnia wiec chyba wczesniej nie ma co grzebac z blosem :/ jak myslicie??


przy normalnej jezdzie na prawidłowo ustawionym blosie nie bedzie wiecej palił, bo niby dlaczego. Jasną i logiczną sprawą jest tez ze przy ostrej jezdzie wciągnie wiecej gazowni, no ale to przez to ze silnik latwiej "oddycha" no i oczywiscie przy tym będą lepsze osiągi w stosunku do miksera ze zwieraczem.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1046 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 53  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: