.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.sty.2025 20:53:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: remont silnika - ile to naprawdę kosztuje?
PostNapisane: 15.mar.2006 08:00:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2006 17:31:58
Posty: 72
Lokalizacja: gliwice
remont silnika - ile to naprawdę kosztuje? jeśli możecie się podzielić waszymi doświadczeniami...będę wdzięczny.pozdrawiam.

_________________
AUDI B4 ABK 2.0E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 08:32:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
malo danych kolego, malo danych .....

wszystko zalezy co jest do wymiany :

panewki glowne: mniej wiecej 200 PLN choc oczywiscie zalezy od modelu
panewki korbowe : 150 PLN
pierscienie : straszna rozpietosc mysle ze smialo od 500 PLN do 1000 PLN
Tloki : nawet nie mowie ale nie koniecznie trzeba je wymienic
planowanie glowicy : 60 PLN
remont glowicy : od 200 do 2000 PLN jesli jest co remontowac
planowanie bloku jesli jest potrzeba okolo 100 PLN
wszystkie paski okolo 250 PLN
Olej kolol 200 PLN
ewentualnie pompa wody lub oleju : ojojojojo
zapomnial bym o ewentualnym szlifie walu : z tego co pamietam 150 za gladz kazda !!

to mniej wiecej tyle
ale jak mowilem nie dales zadnych szczegolow bo przeciez nie jest powiedziane ze masz peknieta glowice albo przepalone tloki czy tez calkowicie wywalone panewki, ktore porysowaly wal

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 08:44:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2006 17:31:58
Posty: 72
Lokalizacja: gliwice
no tak - zdaję sobie sprawę że mało danych - ale dzieki za te orientacyjne ceny...
generalnie powoli o tym myśle...autko bierze olej jak wściekłe i ucieka mi płyn chłodzący...jeździ całkiem całkiem ale pewno nie ma co zbyt dlugo zwlekac przy takich objawach..
pozdrawiam

_________________
AUDI B4 ABK 2.0E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 08:54:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Od 1200 zł nawet do 5000zł w zależności od tego co robisz lub chcesz zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 08:57:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Jak rozumiem po takim pełnym remoncie silnika w którym wymieniamy to co nalezy silnik będzie w pełni sprawny i dalej będzie nam mógł służyc przez kolejne 200 tyś km ? :>

Pytam ponieważ sie na tym nie znam, a zawsze zastanawiałem sie na ile taki remont pomaga :):

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 08:58:28 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
A za 1800 kupisz drugi silnik.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 09:16:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Simpson napisał(a):
Jak rozumiem po takim pełnym remoncie silnika w którym wymieniamy to co nalezy silnik będzie w pełni sprawny i dalej będzie nam mógł służyc przez kolejne 200 tyś km ? :>

Pytam ponieważ sie na tym nie znam, a zawsze zastanawiałem sie na ile taki remont pomaga :):


Mi pomógł na pierwsze 100 km a później było tylko gorzej :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 09:36:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Heh, co fabryka zrobila tego Pan Zdzichu w garazu lepiej nie posklada - kup nieremontowany motorek i zrob jego serwis przed wlozeniem do auta a bedziesz spal spokojnie....oczywiscie, najpierw ustal co masz zepsute. Moze np. sama uszczelka pod glowica jest zmordowana ?

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 09:37:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
ADAM 12 napisał(a):
Simpson napisał(a):
Jak rozumiem po takim pełnym remoncie silnika w którym wymieniamy to co nalezy silnik będzie w pełni sprawny i dalej będzie nam mógł służyc przez kolejne 200 tyś km ? :>

Pytam ponieważ sie na tym nie znam, a zawsze zastanawiałem sie na ile taki remont pomaga :):


Mi pomógł na pierwsze 100 km a później było tylko gorzej :/

To jaki jest sens remontu silnika skoro nie wiadomo ile on jeszcze wytrzyma?
Jak bym mial pewność że on zrobi kolejne 150-200 tyś km to sens wydania 5 tyś na kompletny remont wydaje sie sensowny.

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 09:44:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Dokladnie jak pisze zuru, jesli juz faktycznier bedziesz pewny ze mozesz wykluczyc drobiazgu typu uszelniacze, usczelka pod glowica itd to rozejzyj sie za innym, kompletnym silnikiem.

Jeszcze nie slyszalem zeby ktos po zrobieniu- nawet kompleksowo- remontu silnika na dluzsza mete byl zadowolony z efektu...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 10:21:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
martab99 napisał(a):
Dokladnie jak pisze zuru, jesli juz faktycznier bedziesz pewny ze mozesz wykluczyc drobiazgu typu uszelniacze, usczelka pod glowica itd to rozejzyj sie za innym, kompletnym silnikiem.

Jeszcze nie slyszalem zeby ktos po zrobieniu- nawet kompleksowo- remontu silnika na dluzsza mete byl zadowolony z efektu...


Święta prawda.Nigdy nie jest to samo co było.U mnie okazało sie że po 100km pierścienie Goetza się zapiekły.Ale to było BMW i przegrzany silnik po próbie reanimacji.
Czas remontów już poszły do lamusa.Weźcie pod uwagę ile mechanik bierze za robociznę.Od 500 nawet do 2000zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 10:39:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Ale nie ma żadnych gwarancji, że silnik który kupimy wytrzyma więcej niż ten który remontowaliśmy. :|

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 10:43:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 15:06:25
Posty: 132
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A4 B5
ADAM 12 napisał(a):
U mnie okazało sie że po 100km pierścienie Goetza się zapiekły.Ale to było BMW i przegrzany silnik po próbie reanimacji.


Skąd ja to znam? Raz przegrzany silnik w BMW można odrazu wywalić na złom, głowice mają tak cienkie ścianki że tego się nie da złożyć żeby działało dłużej niż 2-3 lata :/

_________________
AUDI A4 1.9 TDI 110PS 1998r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 10:47:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Simpson napisał(a):
Ale nie ma żadnych gwarancji, że silnik który kupimy wytrzyma więcej niż ten który remontowaliśmy. :|


Mamy, trzeba zdjac czapke i zlookac. Ew. zdjac miske i zlookac panewki. Albo poprostu wydac 200 pln wiecej i kupic w firmie, ktora daje gwarancje rozruchowa. Albo znalezc woz z takim motorem, ktory jest w stanie odpalic i posluchac jak motor pracuje - potem wymontowac. Sposobow jest milion, moim zdaniem kazdy jest lepszy niz remont kapitalny wykonany w Polsce. Oczywiscie sa napewno profesjonalisci, ktorzy dokladnie wiedza co robia...ale uslugi w takich warsztatach sa na tyle drogie, ze watpie abys zamknal sie w cenie 5 tysia pln razem z czesciami.....ALE I TAK WSZYSTKO ZALEZY OD RODZAJU USZKODZENIA !!!

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 18:46:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
apropos kolego
podaj objawy to moze okazac sie ze to nie znowu tak drogi problem

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 19:09:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2006 17:31:58
Posty: 72
Lokalizacja: gliwice
Buba napisał(a):
apropos kolego
podaj objawy to moze okazac sie ze to nie znowu tak drogi problem


objawy: olej: 1 litr/800km plus schodzi ciecz z układu chlodzącego...oczywiscie nie mam zewn. wycieków to sprawdzilem, nie kopci, chodzi nieźle...

_________________
AUDI B4 ABK 2.0E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 19:27:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Zmierz kompresje i cisnienie oleju . Jesli bedzie w granicach rozsadku, to uklad tlokowo korbowy bedzie OK. i ja bym go nie ruszal. Do roboty bedzie tylko glowica. Gdy glowica bedzie zdjeta poruszaj tlokami na bok,i nie powinny miec zbytnio wyczuwalnych luzow. jesli beda, radze wymienic pierscienie i panewki na korbowodach, wystarczy odkrecic miske olejowa to na kolejne 100 tys km bedziesz mial spokoj. W dlowicy na 99% do roboty beda uszczelniacze i prowadnice zaworowe, dodatkowo frezowanie gniazd i planowanie glowicy. Cena z czesciami i robota ok. 400 PLN glowica + 400 PLN pierscienie z panewkami. Oczywiscie nie w ASO. :D

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Ostatnio edytowano 16.mar.2006 09:14:46 przez ZiPi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 19:30:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2006 17:31:58
Posty: 72
Lokalizacja: gliwice
i to jest pocieszający post - pozdrawiam - jakby cos nie grało z wartościami cisnien to pisze od razu ;)

_________________
AUDI B4 ABK 2.0E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 21:07:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 10:10:56
Posty: 20
Lokalizacja: Frysztak
a płyn chłodniczy zmienia ci kolor czy nie? bo moze masz tylko uszczelke walnieta

_________________
Audi 80 B3 1.6 DIESEL Slow but all time go


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 21:11:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Tylko dobrze wyremontowany diesel jest w stanie zobić jeszcze maaase kilometrów, z benzyną jest inaczej, a dlaczego...niepytajcie.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: