.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.sty.2025 21:52:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: czujnik położenia wału korbowego (pytanie)
PostNapisane: 15.mar.2006 12:25:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 14:02:22
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
Witam drodzy klubowicze

Mam mały problem z moją niunią . Nie ma iskry. Do modułu zapłonowego nie dochodzi sygnał który kluczy cewke na mase i przez to nie wzbudza wysokiego napięcia. Podejrzewam czujnik położenia wału korbowego. Sprawdzałem rezystancje na zimnym i jest 900 ohmów około. Jedyna rzecz która mnie niepokoi to to że na wtyce tego czujnika tzn nie poprowadzonej od niego tylko tej co idzie do sterownika czy skądś , jak mierzyłem napięcie na pinach to go nie było. Mierzyłem przy włączonym zapłonie. Tam sa 3 piny jeden podaje sygnał do modułu a te 2 pozostałe powinny chyba podawać jakis prąd na czujnik położenia wału korbowego - chyba.

Prosze baaardzo o pomoc

_________________
Audi 90 2,3 20V (7A) QUATTRO Black


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 12:50:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ktos mial podobny problem.

pomijając przyczyny typu immobiliser i inne tego typu, z glownych przyczyn mozna wymiwnic:

1.) ktorys z czujnikow na wale nie działa, albo połamany jest ktorys/ktores z zębów na wieńcu rozruchowym (widać przez okienko)
2.) uszkodzony czujnik halla przy rozdzielaczu zapłonu lub jego polaczenia.

sprawdz czy cewka dostaje +12V na wlaczonynm zaplonie. mozesz sam wygenerować iskre zwierając na chwile do masy drugi pin (tylko nie ten zasilający bo bezpiecznik wywali ) ;) cewki i przy odpuszczeniu powinna przeskoczyc iskra na swiecy podlaczonej besposrednio pod cewke.

P.S. Czujniki na wale nie maja dostarczonych napięć, one same generują impuls jak mija je kawalek metalu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 14:10:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
Tak tym kims bylem wlasnie ja :)

U mnie winowajca byl nie zab, tylko tam jest taki maly wystep metalowy na kole zamachowym. Spojrz przez okeinko mocno swiecac niech ktos kreci walem zbadaj czy w jednym miejscu cos wystaje. BAdales go Vagiem?

Ja 4 miesiace dochodzilem w moim 7A co bylo przyczyna.

Powodzenia!


P.S. Sprawdz vagiem, i zbadaj czy to halla czy ten na dole.

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 14:39:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 14:02:22
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
oki dzia za informacje. To dobrze że okazało sie że te czujniki nie dostaja napiecia bo juz myslałem ze mi sterownik poszedł sie... A tak to istnieje szansa że to tylko którys z czujników. Ten na wale miał odpowiednia rezystancje ale to i tak pewnie o niczym nie swiadczy . Chyba bedzie trzeba podpiac do VAGa . Bym jeszcze sprawdził oscyloskopem ale niestety nie posiadam takowego :D Juz sie umówiłem na jutro z elektrykiem samoch. bo ta zabawa z ta jeb.ną iskra mnie zaczyna denerwowac. Po nocach spac nie moge. Tyle tych gownienek moze byc potencjalna przyczyna ze szok. Chyba sobie jakis silnik parowy zamontuje i bedzie spokój :D

_________________
Audi 90 2,3 20V (7A) QUATTRO Black


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 15:36:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
saczo napisał(a):
oki dzia za informacje. To dobrze że okazało sie że te czujniki nie dostaja napiecia bo juz myslałem ze mi sterownik poszedł sie... A tak to istnieje szansa że to tylko którys z czujników. Ten na wale miał odpowiednia rezystancje ale to i tak pewnie o niczym nie swiadczy . Chyba bedzie trzeba podpiac do VAGa . Bym jeszcze sprawdził oscyloskopem ale niestety nie posiadam takowego :D Juz sie umówiłem na jutro z elektrykiem samoch. bo ta zabawa z ta jeb.ną iskra mnie zaczyna denerwowac. Po nocach spac nie moge. Tyle tych gownienek moze byc potencjalna przyczyna ze szok. Chyba sobie jakis silnik parowy zamontuje i bedzie spokój :D



podlacz vaga i daj znac jakie bledy ci wywalil.

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 17:43:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Witam.Ja szukałem iskry 4 miesiące i znalazłem ale niewiem gdzie. Zdejmij wtyczkę 3-pinową o d modułu zapłonu i zobacz czy jest 12V. Jeżeli jest to wykręć świece i przyłącz do masy.Potem wybierz jeden z trzech pinów i zwieraj cyklicznie do masy. Jeżeli pojawi sie iskra na którymś pinie znaczy ze cewka dobra i musisz szukać albo winowajcy czyli czujnika halla albo własnie moduł zaplonu. Na czujniku wału oraz obrotów nie ma napięc(jak lukasik napisał) a ich rezystancja powinna być bardzo przybliżona i do 900 Ohm. Powodzenia

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: