.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:21:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 10 przykazań dla Diesla - ver 1.2
PostNapisane: 06.sty.2006 22:20:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
10 przykazań dla Diesla - ver 1.2

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.
Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.
Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.
6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m
7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
8) filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.
Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie.
9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".
10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ...
Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj
Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.

All rights reserved by Baskecior

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 08.sty.2006 15:44:16 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2006 22:36:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2005 11:14:38
Posty: 50
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Amen :D

_________________
Audi A6 C5 Avant Quattro TDI '04
Audi 80 B4 TDI '94 - R.I.P
Audi 80 B4 Avant TDI '92 - R.I.P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: .....
PostNapisane: 08.sty.2006 10:31:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
Już drukuję, aby przywiesić centralnie w garażu :peace:

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 10 przykazań dla Diesla - ver 1.2
PostNapisane: 09.sty.2006 10:39:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
baskecior napisał(a):
5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.


Możesz podzielić się informacją jakiego preparatu Ty używasz i krótką opinię na jego temat??
z góry dzięki i pozdro

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 13:02:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
To ja odpowiem za Basketa, ale lejemy to samo. Na stacji benzynowej się to cudo kupuje: Plastikowa, przeźroczysta buteleczka 500 ml, kosztuje to 10 zł i starcza na :!: 500 litrów :!: paliwa. Produkuje to firma z Łodzi, ul. Teofilowska.
A teraz opinia o tym płynie: ZERO JAKICHKOLWIEK PROBLEMÓW z rozruchem, kopceniem itd :D

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 20:37:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 143
Lokalizacja: Ruda Śląska
Takie male pytanko bo do konca nie rozumiem :)

Cytuj:
Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.


Chodzi o to ze jak jest cieply silnik to trzeba jechac tak zeby turbinka robila swoje ? Prosze o wytlumaczenie :)

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 21:12:14 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
hdc napisał(a):
Takie male pytanko bo do konca nie rozumiem :)

Cytuj:
Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.


Chodzi o to ze jak jest cieply silnik to trzeba jechac tak zeby turbinka robila swoje ? Prosze o wytlumaczenie :)


HAhahha Diesel nie nadaje się do POM-u , czyli Powolnego Objazdu Miasta :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 21:18:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Hugo napisał(a):
hdc napisał(a):
Takie male pytanko bo do konca nie rozumiem :)

Cytuj:
Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.


Chodzi o to ze jak jest cieply silnik to trzeba jechac tak zeby turbinka robila swoje ? Prosze o wytlumaczenie :)


HAhahha Diesel nie nadaje się do POM-u , czyli Powolnego Objazdu Miasta :peace:


Za to do OOM jak najbardziej :P

Oszczędnego Objazdu Miasta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 15:39:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 143
Lokalizacja: Ruda Śląska
Taaa. tylko dalej nie wiem o co wam chodzi :P

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 15:57:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
hdc napisał(a):
Takie male pytanko bo do konca nie rozumiem :)

Cytuj:
Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.


Chodzi o to ze jak jest cieply silnik to trzeba jechac tak zeby turbinka robila swoje ? Prosze o wytlumaczenie :)

inaczej : jezdzij tak zebyc czuł tzw: Nm :diabel: ... czyli zabawa momentem obrotowym ... zaden inny silnik tego Ci nie da .. tylko TDI :P :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 17:03:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
hdc napisał(a):
Takie male pytanko bo do konca nie rozumiem :)

Cytuj:
Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.


Chodzi o to ze jak jest cieply silnik to trzeba jechac tak zeby turbinka robila swoje ? Prosze o wytlumaczenie :)

inaczej : jezdzij tak zebyc czuł tzw: Nm :diabel: ... czyli zabawa momentem obrotowym ... zaden inny silnik tego Ci nie da .. tylko TDI :P :diabel:

Hehe a myslalem ze wszystko jest przejrzyste , czas na ver. 1,3 ;-) :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 19:18:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
hdc napisał(a):
Takie male pytanko bo do konca nie rozumiem :)

Cytuj:
Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.


Chodzi o to ze jak jest cieply silnik to trzeba jechac tak zeby turbinka robila swoje ? Prosze o wytlumaczenie :)

inaczej : jezdzij tak zebyc czuł tzw: Nm :diabel: ... czyli zabawa momentem obrotowym ... zaden inny silnik tego Ci nie da .. tylko TDI :P :diabel:

Hehe a myslalem ze wszystko jest przejrzyste , czas na ver. 1,3 ;-) :diabel:

albo ver.1.2 "dla opornych" .. byly kiedys takie ksiazki ;-) :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 19:20:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
Hehe a myslalem ze wszystko jest przejrzyste , czas na ver. 1,3 ;-) :diabel:

albo ver.1.2 "dla opornych" .. byly kiedys takie ksiazki ;-) :P

Są też książki typu "... w 24 godziny" :):
"10 przykazań dla diesla w 24 godziny" :-D

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2006 19:24:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Hmmm, interesujące drodzy bracia , interesujące ... :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2006 12:04:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 143
Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie jestem oporny :P tylko niewiem co poeta mial na mysli :P nigdy nie bylem dobry w nowoczesnej poezji :P

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 22:40:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.gru.2004 21:23:26
Posty: 92
Lokalizacja: Katowice
bardzo zacne rady :)... a co do pkt1, to czy kolega uwaza ze do TDI na pompowtryskiwaczach (2000r 115KM) opal tez sie nadaje??

_________________
Tu byl podpis


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 05:02:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
baldie napisał(a):
bardzo zacne rady :)... a co do pkt1, to czy kolega uwaza ze do TDI na pompowtryskiwaczach (2000r 115KM) opal tez sie nadaje??

Trzeba sprawdzić. Spece piszą że raczej nie, ale o pierwszych TDI`kach też tak pisano a życie mówi co innego. Każdy stosuje na własną odpowiedzialność :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: