.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.sty.2025 21:55:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zmiana tarcz w B4
PostNapisane: 11.mar.2006 13:40:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 13:37:28
Posty: 61
Lokalizacja: Łuków
Mam takie pytanko natury błachej ale ciekawej.... Otóż posiadam B4 '94 TDi, w której tracze hamulcowe przednie są niewentylowane! Oczywiście sprawdziłem i tak ma być ale ciekawi mnie czy można je zmienić na wentylowane i czy idzie za tym wymiana zacisków i pompy hamulcowej? W poprzedniej B4 tylko 2.0 ABK przód był went., a jakby to tak zamienić?
Szukałam bowiem sportowych tarcz niewentylowanych do swojej niuni i zaufałem brembo ale nie mozna dostać sportowych w tym rodzaju. Jaką inną firmę polecicie co do tych tacz? (oczywiście nowe nie używane) bo jeśli okaże sie ze zmiana na wentyle to dużo zachodu to pozostane przy wymianie na zestaw tarcza + klocki sport niewent. Może ktoś już poruszął ten temacik, a może już to robił? Forum przegrzebałem ale znalazłem tylko zestawy od c4 5x112 a tego nie chce robić!!
Podpowiecie coś??

_________________
B4 1Z - BYŁO
Passat ATJ - BYŁO
Bora - AJM - BYLO
A3 - AZS - tylko sie opiekuje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 14:07:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 10:19:29
Posty: 74
Lokalizacja: gorlice
witam tez tak mam i chcialem wentylowane zalozyc ale ponoc czeba wymienic i zaciski ale nie dokonca w to wierze jestem ciekaw co inni na to napisza wkoncu wentylowana jest troszke grubsza . a tylu ma sz tarcze czy bebny ?

___________________________

80 b4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 14:10:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2005 16:20:01
Posty: 691
Lokalizacja: Silesia
polecam:
http://www.allegro.pl/item90387269_spor ... rrado.html

w razie pytan 609568298
do tego wentylowane tarcze bodajrze 280x25 mm :D

_________________
No Limits With S2 Power
Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 14:30:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 13:37:28
Posty: 61
Lokalizacja: Łuków
Ja z tyłu też mam tarcze..... a co do tych kultowych od S2 to lukałem ale sądze ze ta moja oryginalna pompa nie pociągnie dwu tłoczkowych acisków co??

_________________
B4 1Z - BYŁO
Passat ATJ - BYŁO
Bora - AJM - BYLO
A3 - AZS - tylko sie opiekuje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 14:36:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 10:19:29
Posty: 74
Lokalizacja: gorlice
ja myslalem tylko o wymianie samych tarcz i kloclow a zaciski zostawic ale niewiem czy sie da bo wentylowana jest grobsza ale jakby klocki dac inne cienki to kto wie ps. ja z tylu mam bebny a tarcza z przodu to taka jak przy b3 1.8 moze ktos wie


___________________________

80 b4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 15:14:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 13:37:28
Posty: 61
Lokalizacja: Łuków
Oj to raczej lipa bedzie bo tarcza went to 28-30 mm a nie went 22 do tego klocek do went. tez powienen być grubszy a przynajmniej taki sam to wyklucza raczej wymiane samej traczy!! to moje zdanie ale tylko zdanie bo nie próbowałem tego w praktyce, bo przypuszczenia to dla mnie za mało albo heble to podstawa, a z mojega autka korzystaja jeszcze dwie osoby od czasu do czasu, wieć nie mam zamiaru ryzykować albo przypuszczać ze bedzie dobrze!!
Ty masz takie same heble jkie ja mialem w b3, pewnie zaciski girlinga?? to podstawowe hamulce, a ich najsłabszą stroną jest to ze jest iwele zamienników tarcz i kloców, a jakosć żadna!! wiec należy pomysleć o czymś lepszym jesli cześto przekaraczasz 110 km lub lubisz pojeżdzić po zatłoczonym miescie!! ja do tego mam jeszcze ABS w B4 i to tez trzeba brać pod uwage aby nie wariiował po wymianie tarcz na inny rozmiar??!!

_________________
B4 1Z - BYŁO
Passat ATJ - BYŁO
Bora - AJM - BYLO
A3 - AZS - tylko sie opiekuje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 15:16:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Jak Ci sie nie zdazylo spalic chamulcow albo rozgrzac do czerwonosci tarczy tak ze az zwichrowalo tarcze to szkoda kasy i zachodu na taka zmiane

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 15:25:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 13:37:28
Posty: 61
Lokalizacja: Łuków
No masz racje nie zdażyło mi sie ich tak załatwić ale kilka razy z powodu lekkiego przegrzania i mojej głupoty zabralo mi hebli i nie mam zamiaru tego powtarzac wiec jeśli podniose skutecznośc swoich hebli nawet o 1 % to bede happy!! a wiem coś o skuteczności sportowych hebli bo jeżdziłem umpla autkiem na starych taczach i zaraz po wymianie!! jest różnica!!

_________________
B4 1Z - BYŁO
Passat ATJ - BYŁO
Bora - AJM - BYLO
A3 - AZS - tylko sie opiekuje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 15:37:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
To wystarczy zmienic na pozadne firmowe klocki sportowe odporne na wysoka temp. i nalac plyn chamulcowy DOT5 lub bardzo dobry DOT4, bo plyn o niskiej temp. wrzenia tez moze negatywnie wplywac na intensywne hamowanie i nie zapominac o wymianie co 2 lata bo ma duze wlasciwosci hydroskopijne

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 15:49:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 13:37:28
Posty: 61
Lokalizacja: Łuków
No własnie o to mi chodzi, ale porządne tzn. jakie?? Własnie chce jakies sprawdzoen klocki, tarcze i płyn ale konkretnie jaka firma?? bo raczej wolałbym pozaostać przy zamiennikach firmowych komponentów czyli sportowy zestaw na lato!! jakie firmy polecasz??

_________________
B4 1Z - BYŁO
Passat ATJ - BYŁO
Bora - AJM - BYLO
A3 - AZS - tylko sie opiekuje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 16:12:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
http://forum.auto.pl/klocki-hamulcowe/k ... lcowe.html

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 17:13:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 10:19:29
Posty: 74
Lokalizacja: gorlice
dokladnie z przod jak b3 ale moze dostane jakies zaciski i tarcze tylko niewiem czy westarczy tamte wykrecic i te do wentylowanych zalozyc i tarcze wentylowana czy piasta jest ta sama bede kabinowal z uzywkami jak spasuja to tarcze kupie nowe

___________________________

80 b4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 17:48:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 13:37:28
Posty: 61
Lokalizacja: Łuków
No i tak trzeba bedzie zrobic... Klocki EBC Green, do tego płyn EBC, i jak kaskistarczy to tarcze EBC sportowe ale iewntylowane, i tak radze każdemu, nie ma co zmieniac na wentyle... przynajmniej wiesz że to co kupisz jest:
po pierwsze - nowe
po drugie - pasujace do tego modelu
po trzecie - dobrej firmy
po czwarte - ma gwarancje
po piąte - niestety dosyc drogie ale to raz na długi czas wydatek
Wieć ja postanowiłem zostawić auto i będe w nie inwestował!! opłaci sie!!

_________________
B4 1Z - BYŁO
Passat ATJ - BYŁO
Bora - AJM - BYLO
A3 - AZS - tylko sie opiekuje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 17:54:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 10:19:29
Posty: 74
Lokalizacja: gorlice
ja zobacze ja kumpel przywiezie mi z rajchu komplety uzywki za friko to zaloze a jak nie bedzie to bede myslal powodzenia


_________________________

80b4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2006 12:26:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2005 16:20:01
Posty: 691
Lokalizacja: Silesia
jak bedziesz ostro jezdzil na sportowym setupie to wymiana raz lub dwa na rok. :)

_________________
No Limits With S2 Power
Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2006 13:00:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2006 19:22:47
Posty: 10
Lokalizacja: rybnik
witam a moze by tak zalozyc sportowe tarcze nacinane BREMBO http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=89815630 zalozyc klocki sportowe ferrodo i płyn dot-5 klocki szybko sie scieraja ale hebel jest super mialem takie zalozone w swoim seicento sporting pozdrawiam

_________________
audi b4 avant 94r 1.6 101 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2006 14:25:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 10:51:30
Posty: 22
Lokalizacja: Wa-wa
Tomo napisał(a):
Oj to raczej lipa bedzie bo tarcza went to 28-30 mm a nie went 22 do tego klocek do went. tez powienen być grubszy a przynajmniej taki sam to wyklucza raczej wymiane samej traczy!! to moje zdanie ale tylko zdanie bo nie próbowałem tego w praktyce, bo przypuszczenia to dla mnie za mało albo heble to podstawa, a z mojega autka korzystaja jeszcze dwie osoby od czasu do czasu, wieć nie mam zamiaru ryzykować albo przypuszczać ze bedzie dobrze!!
Ty masz takie same heble jkie ja mialem w b3, pewnie zaciski girlinga?? to podstawowe hamulce, a ich najsłabszą stroną jest to ze jest iwele zamienników tarcz i kloców, a jakosć żadna!! wiec należy pomysleć o czymś lepszym jesli cześto przekaraczasz 110 km lub lubisz pojeżdzić po zatłoczonym miescie!! ja do tego mam jeszcze ABS w B4 i to tez trzeba brać pod uwage aby nie wariiował po wymianie tarcz na inny rozmiar??!!


Lipa w wypowiedzi bo wentylowane tarcze to maja grubosc 22 mm
nie wentylowane ok. 10mm

_________________
Happy B4 owner


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2006 14:34:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
powtarzam to wciąż i powtórzę raz jeszcze - nie kupujdzie EBC Green stuff bo to klocki na poziomie seryjnych czyli żadna rewelacja a są droższe.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: